• Omdat ik nieuwsgierig was, me verveelde en gewoon nog eens een poll wilde maken. Wat vindt de gemiddelde Quizletter van fanfiction? Click and vote. ^^

    * Met 16+-stories worden verhalen bedoeld waarin seksscènes een belangrijke rol spelen in het verhaal.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    De paar 16+ stukken die ik heb gelezen, vond ik afgezaagd en in enkele gevallen ronduit walgelijk.
    Sommige 16+ stukken zouden ook wel 50+ mogen zijn omdat het gewoonweg nachtmerries schiep en ik me kan voorstellen dat iemand er een seksfobie van krijgt. :')

    Maar oké. Over het algemeen is wel te merken dat de meesten zelfs nog geen seks gehad hebben en er soms... vreemde ideeën op na houden. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nou, weet je wat het is, ik vind 16+ leuk om te lezen over het algemeen, maar de 1D-fanfictions hebben allemaal dezelfde seksscènes. Ze kopieëren elkaar schrijfstijl zo hard als het gaat om seks. Die van OP's zijn vaak beter. Die van Nancy vind ik bijvoorbeeld helemaal fantastisch (username even kwijt), maar helaas schrijft ze niet meer zoveel. Die van DirtyGame ook trouwens. Die flutscènes uit die fanfictions mogen wel op de brandstapel van mij.

    [ bericht aangepast op 26 sep 2014 - 15:26 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Elladan schreef:
    De paar 16+ stukken die ik heb gelezen, vond ik afgezaagd en in enkele gevallen ronduit walgelijk.
    Sommige 16+ stukken zouden ook wel 50+ mogen zijn omdat het gewoonweg nachtmerries schiep en ik me kan voorstellen dat iemand er een seksfobie van krijgt. :')

    Maar oké. Over het algemeen is wel te merken dat de meesten zelfs nog geen seks gehad hebben en er soms... vreemde ideeën op na houden. :')


    I agree.
    Ik snap ook echt oprecht niet hoe mensen op zo'n manier over hun idool kunnen schrijven of fantaseren, vooral gezien het over grote gedeelte waarschijnlijk überhaupt nog nooit seks hebben gehad en ja. Weird shit, met name als degene die het lezen of schrijven nog maar twaalf, dertien zijn. In mijn ogen ben je er dan gewoon echt te jong voor.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Alleras schreef:
    Nou, weet je wat het is, ik vind 16+ leuk om te lezen over het algemeen, maar de 1D-fanfictions hebben allemaal dezelfde seksscènes. Ze kopieëren elkaar schrijfstijl zo hard als het gaat om seks. Die van OP's zijn vaak beter. Die van Nancy vind ik bijvoorbeeld helemaal fantastisch (username even kwijt), maar helaas schrijft ze niet meer zoveel. Die van DirtyGame ook trouwens. Die flutscènes uit die fanfictions mogen wel op de brandstapel van mij.
    Agreed ^^


    Life is hard and then we die

    Alleras schreef:
    Nou, weet je wat het is, ik vind 16+ leuk om te lezen over het algemeen, maar de 1D-fanfictions hebben allemaal dezelfde seksscènes. Ze kopieëren elkaar schrijfstijl zo hard als het gaat om seks. Die van OP's zijn vaak beter. Die van Nancy vind ik bijvoorbeeld helemaal fantastisch (username even kwijt), maar helaas schrijft ze niet meer zoveel. Die van DirtyGame ook trouwens. Die flutscènes uit die fanfictions mogen wel op de brandstapel van mij.
    dit dus. Of het is alsof ik 50 shades opnieuw aan het lezen ben. Maar dan slecht...


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik had op de eerste gestemd, op de brandstapel ermee.

    Wel ben ik van mening dat iedereen mag schrijven waarover hij of zij dat wilt. Als iemand dat leuk vindt moet diegene dat vooral doen en het is aan jou als lezer de keuze om te besluiten of je het wel of niet leest, dus dat is op zich geen enkel probleem. Er zijn op Quizlet weinig stories die kwalitatief heel goed zijn, omdat meer dan 75% van fanfiction is en dan ook nog eens bagger geschreven... Maar dat is niet wat me dwars zit. Wat mij dwars zit is dat iemand onder de zestien jaar een story schrijft en daarmee verkondigd: "Een 16+ story!"
    Nee, er kan wel degelijk seks in voorkomen, maar dan is het niet voor zestien jaar en ouder, want als een kind onder de zestien dat heeft geschreven betekent dat dat iedereen het van die leeftijd kan lezen en niet alleen mensen boven de zestien. Daarbij denk ik ook dat mensen onder de zestien het toch wel zullen lezen en dat het overbodig is om een leeftijd erbij te vermelden. ;)

    Maar zoals ik al zei, iedereen moet lezen en schrijven wat hij zelf wil. Ik lees (en schrijf) het in elk geval niet.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik heb er geen problemen mee. :Y)


    wat was dit ookalweer

    Ik vind het op zich geen probleem, als het gewoon in beschaafd Nederlands is. Ik vind dat soort woorden als 'pik, paal, poesje, etc.' echt heel vervelend. En het moet een verhaallijn hebben, en niet alleen maar over seks gaan.

    Ik vind het btw ook vreemd hoe mensen die nog nooit seks hebben gehad er dan vervolgens over gaan schrijven. Oké, iedereen heeft wel eens fantasieën, maar van mij hoef je dat niet allemaal op te schrijven en online te zetten... Ik ben zelf ook pas 15 en onervaren, en ik beschrijf ook geen seks in mijn verhalen, gewoonweg omdat ik andere mensen dat niet aal wil doen :')

    [ bericht aangepast op 26 sep 2014 - 15:49 ]

    Kuekuatsu schreef:
    Ik vind het op zich geen probleem, als het gewoon in beschaafd Nederlands is. Ik vind dat soort woorden als 'pik, paal, poesje, etc.' echt heel vervelend. En het moet een verhaallijn hebben, en niet alleen maar over seks gaan.


    Ik vind het benoemen van geslachtsdelen sowieso niet erg hoogdravend. Het is meeslepender als het in elk geval enigszins poëtisch is verwoord.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elladan schreef:
    (...)

    Ik vind het benoemen van geslachtsdelen sowieso niet erg hoogdravend. Het is meeslepender als het in elk geval enigszins poëtisch is verwoord.


    Indeed.

    Tja, dat is een beetje lastig. Ik heb op "Anders" gestemd. Ik lees weleens "16+" fanfic (al vind ik het een beetje raar het zo te noemen), maar nooit op Q en ook nooit over mensen die echt bestaan, want dat voelt gewoon ontzettend creepy. :') Verhalen waarbij het echt alleen maar om de seksscènes draait zijn ook niet zo mijn ding. Ik ben wel van mening dat als je een verhaal hebt gelezen van tientallen duizenden woorden en de twee hoofdpersonages elkaar eindelijk gevonden hebben, het iets kan toevoegen aan het verhaal, al hangt het er natuurlijk altijd vanaf hoe het wordt geschreven. Maar ja, dat is met alles zo.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Tja, dat is een beetje lastig. Ik heb op "Anders" gestemd. Ik lees weleens "16+" fanfic (al vind ik het een beetje raar het zo te noemen), maar nooit op Q en ook nooit over mensen die echt bestaan, want dat voelt gewoon ontzettend creepy. :') Verhalen waarbij het echt alleen maar om de seksscènes draait zijn ook niet zo mijn ding. Ik ben wel van mening dat als je een verhaal hebt gelezen van tientallen duizenden woorden en de twee hoofdpersonages elkaar eindelijk gevonden hebben, het iets kan toevoegen aan het verhaal, al hangt het er natuurlijk altijd vanaf hoe het wordt geschreven. Maar ja, dat is met alles zo.


    Ik vind sekscènes op zich niet verkeerd hoor. Ik denk dat ik dat ook wel in mijn meeste verhalen heb, maar dan gaat hem om drie hoofdstukken van de honderd ofzo. Maar volgens mij bedoelt Novosel met name verhalen die zich enkel op seks concentreren - of waar het althans de grote lijn is.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Square schreef:
    Tja, dat is een beetje lastig. Ik heb op "Anders" gestemd. Ik lees weleens "16+" fanfic (al vind ik het een beetje raar het zo te noemen), maar nooit op Q en ook nooit over mensen die echt bestaan, want dat voelt gewoon ontzettend creepy. :') Verhalen waarbij het echt alleen maar om de seksscènes draait zijn ook niet zo mijn ding. Ik ben wel van mening dat als je een verhaal hebt gelezen van tientallen duizenden woorden en de twee hoofdpersonages elkaar eindelijk gevonden hebben, het iets kan toevoegen aan het verhaal, al hangt het er natuurlijk altijd vanaf hoe het wordt geschreven. Maar ja, dat is met alles zo.


    Hier ben ik het mee eens. Ik vind het niet erg om een 'seksscène' te lezen, zolang het verhaal maar om de liefde tussen die twee draait - of het in ieder geval enigszins iets toevoegt. En het niet al te ranzig wordt, haha. Ik heb het niet zo op die verhalen waarin meisjes ruw verkracht worden en dan verliefd worden op de verkrachter en dat hij dan uiteindelijk toch lief wordt. Dat gaat er bij mij gewoon niet in, haha.

    [ bericht aangepast op 26 sep 2014 - 16:24 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    DAWSONS schreef:
    Ik heb er geen problemen mee. :Y)


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Ligt eraan wat voor verhaal het is. Toch vind ik het een beetje apart om te lezen hoe echt bestaande personen verzonnen seks hebben. Dat lijkt mij trouwens ook best vreemd om te schrijven.


    "Ignite, my love. Ignite."