• Een tijdje geleden hoorde ik op het nieuws iets over het onderzoek of Iris van den Hooff zelfmoord had gepleegd of dat ze vermoord was. De naam kwam me erg bekend voor, maar kon het toen niet plaatsen. Ze lieten ook geen foto van haar zien.

    Gister ging ik uit eten met een vriendin die ik al anderhalf jaar niet meer gezien had en aan het eind van de avond vroeg ze of ik nog mensen van school sprak (mensen die bij ons in de klas zaten voordat we gestopt waren). Ik had geen mensen meer gesproken, maar zij wel. Ze vertelde dat ze een jongen tegenkwam uit onze klas toen en vroeg hem of er nog veel mensen gestopt waren met de opleiding. Hij zei 'Nee, niet veel. Alleen Iris die vermoord is.'
    'Wat? Iris is vermoord?!' Was mijn reactie.
    Ik kon het als één van de weinige mensen in de klas goed vinden met Iris. De paardenmeisjes die in rijbroeken naar school kwamen mochten haar niet omdat ze voor zichzelf en anderen opkwam. Ook vaak voor mij. En ze was ook gewoon aardig en een leuke meid.
    Maar goed, die vriendin en ik gingen op facebook zoeken of we iets konden vinden van Iris (we wisten haar achternaam niet). Omdat zij niet meer voor zich zag wie Iris was. Nadat we niks konden vinden zocht ik met google en daar vonden we meteen haar foto's en overlijdensberichten. Het was best een klap in mijn gezicht omdat ik haar mocht, ook al was ze niet veel op school.
    Als iemand iets over haar zei beet ze diegene meteen toe dat ze op vechtsport zat en wel wist hoe ze iemand in elkaar moest slaan. Ze was nooit op haar teentjes getrapt en had altijd wel een weerwoord, wat ik altijd bewonderde.

    Ik kende haar niet heel goed, maar zomaar haar hond en kind achterlaten zou ze echt niet doen. Of ze moest niet van dieren houden, maar wat deed ze dan bij een dierenartsassistent opleiding?
    Zover ik begrijp uit de vage nieuwsberichten op internet is ze toch wel vermoord.


    Ik had nooit gehoopt dat iemand die ik kende vermoord werd. Dit is zo dichtbij..

    [ bericht aangepast op 24 sep 2014 - 15:16 ]

    Jemig, dit is heftig. Moord is en blijft verschrikkelijk. Zelfs als je niet zoveel met het slachtoffer te maken hebt, heeft het een enorme impact. En als je haar kende zoals jij Iris kende, dat maakt het nog een stuk... Heftiger.
    Ik voel met je mee, gecondoleerd.

    [ bericht aangepast op 24 sep 2014 - 15:00 ]


    Tijd voor koffie.

    Deerstalker schreef:
    Jemig, dit is heftig. Moord is en blijft verschrikkelijk. Zelfs als je niet zoveel met het slachtoffer te maken hebt, heeft het een enorme impact. En als je haar kende zoals jij Iris kende, dat maakt het nog een stuk... Heftiger.
    Ik voel met je mee, gecondoleerd.


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Dat is zeker schrikken. Niemand wens je toe om vermoord te worden, maar het voelt extra onrechtvaardig als het iemand is die je mocht. Ik hoop dat er snel duidelijkheid kimt omtrent haar dood en hopelijk dat jij daar ook rustiger van wordt. Het gaat je niet in de kouwe kleren zitten bij een persoon zo dichtbij.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Puzzlette schreef:
    Dat is zeker schrikken. Niemand wens je toe om vermoord te worden, maar het voelt extra onrechtvaardig als het iemand is die je mocht. Ik hoop dat er snel duidelijkheid kimt omtrent haar dood en hopelijk dat jij daar ook rustiger van wordt. Het gaat je niet in de kouwe kleren zitten bij een persoon zo dichtbij.

    Hier sluit ik me helemaal bij aan.


    Pretty is just a pretty word.

    Deerstalker schreef:
    Jemig, dit is heftig. Moord is en blijft verschrikkelijk. Zelfs als je niet zoveel met het slachtoffer te maken hebt, heeft het een enorme impact. En als je haar kende zoals jij Iris kende, dat maakt het nog een stuk... Heftiger.
    Ik voel met je mee, gecondoleerd.

    Dank je (:
    Het is inderdaad best heftig.
    Puzzlette schreef:
    Dat is zeker schrikken. Niemand wens je toe om vermoord te worden, maar het voelt extra onrechtvaardig als het iemand is die je mocht. Ik hoop dat er snel duidelijkheid kimt omtrent haar dood en hopelijk dat jij daar ook rustiger van wordt. Het gaat je niet in de kouwe kleren zitten bij een persoon zo dichtbij.

    Klopt, ik vraag me echt af wat zij die persoon misdaan had.. En hoop dat hij snel gevonden wordt.

    Awh , dat is best een klap in je gezicht.

    Ik heet trouwens ook Iris :)


    Firm believer of all that is magic

    Puzzlette schreef:
    Dat is zeker schrikken. Niemand wens je toe om vermoord te worden, maar het voelt extra onrechtvaardig als het iemand is die je mocht. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt omtrent haar dood en hopelijk dat jij daar ook rustiger van wordt. Het gaat je niet in de kouwe kleren zitten bij een persoon zo dichtbij.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Deerstalker schreef:
    Jemig, dit is heftig. Moord is en blijft verschrikkelijk. Zelfs als je niet zoveel met het slachtoffer te maken hebt, heeft het een enorme impact. En als je haar kende zoals jij Iris kende, dat maakt het nog een stuk... Heftiger.
    Ik voel met je mee, gecondoleerd.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Aidan schreef:
    Awh , dat is best een klap in je gezicht.

    Ik heet trouwens ook Iris :)

    Ja, best wel.
    Gister nog niet echt, maar nu zit ik er best mee.

    Iris is een mooie naam ^^

    Wow. Ik voelde echt even een koude rilling over mijn rug gaan. Meid, wat vervelend :c
    Heel veel sterkte en gecondoleerd!


    26 - 02 - '16