• Hée,

    Ik houd er nooit zo van om een 'zeur-topic' te openen, maar ik heb jullie raad dit keer echt hard nodig. Dus heb ik mezelf overtuigd en toch een nieuw topic geopend. Ik zit er namelijk écht mee en weet niet goed hoe ik.. Dit aanpakken moet, ofzo.

    Goed, om te beginnen is het natuurlijk handig om te weten dat ik vijf en een half jaar als vrijwilliger op de kinderboerderij werk. Ik sta 24 uur per dag klaar voor de kinderboerderij. Het afgelopen jaar is er ontzettend veel veranderd, het hele oude 'team' is verdwenen, op mij na, en er zijn ontzettend veel nieuwe mensen gekomen. Mensen die beloofden dat het beter werd. Prima, lang verhaal en ik heb geen zin om dat te vertellen [want ik voel me al slecht genoeg.]

    Bij die nieuwe mensen zat ook E. Hij was al wel een 'bekende' van de kinderboerderij, maar eigenlijk in negatieve zin. Als hij kwam, verdween er namelijk altijd minstens een dier. E is een handelaar. Maar in de periode dat ik voor mijn stage drie maanden niet aanwezig was, heeft E. blijkbaar erg veel vrijwilligerswerk gedaan en een goede naam gekregen. Zo goed zelfs, dat hij de nieuwe beheerder mocht worden. De kinderboerderij werd altijd al beheert door twéé mensen. In mijn periode dat ik weg was, werd mijn vaderfiguur ontslagen en de man die ik het mééste haatte aangenomen. En ik werd gepasseerd [terwijl mij een belofte was gedaan op een vaste baan.]. Helemaal prima dat ze een beheerder nodig hadden, maar ik zou E nooit kunnen vergeven dat hij mijn lievelingsdieren had weggenomen en naar de slacht had gebracht óf zelf had opgegeten.
    Maar op aandringen van het bestuur, ging ik toch in gesprek met E. Want hij vond het 'zo verschrikkelijk dat ik zulke nare gedachtens over hem had.' en 'hij beloofde me plechtig dat hij nóóit, maar dan ook nooit een dier van de kinderboerderij zou verhandelen.' En dat beloofde het bestuur mij ook. We hebben elkaar de hand geschud: ik zou E een kans geven en hij liet inzien dat hij niet meer die handelaar was.

    En dat is het probleem. Een hele tijd terug verdween plotseling onze kalkoen. Nu hoor ik jullie allemaal denken; ach mens, gaat dit alles om máár een kalkoen? Nou: Ja! en nee. Maar op dit moment even wel. Koen, de kalkoen verdween en een witte kalkoen nam zijn plek in. Ik persoonlijk kan er erg slecht in als dieren zo belachelijk worden omgewisseld, maar dat was al bekend en dat deed de mensen niets. E zei bovendien dat 'het bestuur een vruchtbare haan wilde.' Maar toen ik met het hoofd van het bestuur praatte, vroeg deze mij plotseling: hadden we altijd al een witte kalkoen? Waar is die ander heen dan?
    Dat deed een belletje rinkelen.
    Ik vroeg aan E, waar Koen heen was en hij antwoordde heel normaal: 'Naar 't Honk.' [een speeltuin hier in de buurt..] Samen met de haan. Mijn vriendin en ik wilden het zeker weten en wilden zien hoe het met Koen ging, dus gingen op bezoek bij 't Honk. We zagen hem nergens en vroegen de mensen erna. Maar niemand die daar werkte, had van onze kinderboerderij gehoord.

    Vandaag confronteerden we E ermee. Aangezien hij gelogen had. We vroegen opnieuw waar Koen nou precies heen was en hij antwoordde weer: ''t Honk.' Met de exacte locatie erbij. En het gesprek ging als volgt:
    'Wij zagen hem daar niet. En de mensen zeiden dat ze van niets wisten.'
    'Jawel. Hij is daar. Ik heb hem daar heen gebracht.'
    'Niemand kende de kinderboerderij en er loopt geen bruine kalkoenhaan.'
    'Vraag maar aan Simone, die weet ervan.'
    'Simone?'
    'Ja. Simone.'
    'Prima, dan gaan we vanmiddag even naar haar vragen, misschien zatie ergens binnen ofzo..'
    En toen voelde hij nattigheid en zei geschrokken:
    'Maar Simone is op vakantie.. Op een wereldreis en is een lange tijd weg. Ik weet niet precies hoelang.'
    'Geeft niet. Dat vraag ik daar wel. We hebben de tijd.'

    Zo gezegd, zo gedaan. We gingen vanmiddag naar 't Honk. Mijn vriendin vroeg naar Simone, die buiten zat en vroeg hoe ze kon helpen. Dus legden we haar de situatie uit en ze stond ons echt ongelovig aan te staren. Ze kende E, maar enkel als vervelende handelaar. En ze besloot om hem direct te bellen, omdat ze boos was dat hij haar naam en haar speeltuin genoemd had in een leugen en ons dus voorloog. Maar toen ze hem belde, luidde zijn antwoord:
    'Nee, dat gaat over iets van al twéé jaar geleden. Toen werkte jij er nog niet..' Twee jaar geleden hadden ze ook geen kalkoen van ons gekregen [bovendien werkt E nog maar drie maand oid bij ons..]. Maar ze liet het erbij en vertelde ons dat we er maar van uit moesten gaan dat Koen en Pepijn [de haan] beide in E zijn vriezer beland waren. Bovendien handelde E nog altijd als een gek, want hij was iedere zaterdag te vinden op de markt in Vriezeveen. En ze zei nog; 'Veel handelaren hopen als beheerder in dienst te komen bij kinderboerderijen, omdat ze zo geld verdienen én hun hobby gratis kunnen uitoefenen. Want normaal valt het niet op dat er iets verdwijnt en bovendien vertrouwt iedereen de beheerder op zijn woord.'
    En die woorden staken me.

    Ik moest E een kans geven, van het bestuur. Hij had hem al een paar x eerder verkloot, maar ik wilde de kinderboerderij niet in de steek laten en bleef. En nu vind ik het erg dat hij twéé keer over, glashard tegen ons liegt. Dat hij andere mensen en stichtingen misbruikt door ze te noemen, dat hij dieren ongezien meeneemt van het erf en dat hij hiermee door mag gaan, omdat het een beheerder is? - Ik ga het bestuur hier natuurlijk wéér op aanspreken. Mijn vertrouwen in de mensheid was al erg laag, maar is nu gedaald naar -1. Ik ben echt pissed off.
    Ik vraag me nu zelfs af of we überhaupt last hebben gehad van de steenmarter, toen een groot aantal kippen binnen zeer korte tijd verdween. Ik heb het nooit helemaal geloofd, maar nu echt niet meer..

    Maargoed, waar ik jullie hulp dus bij nodig heb:
    Ik wil E hier weer mee confronteren. Want ik ben hier nog niet klaar mee. Ik ga sowieso naar het bestuur, maar wil zelf een gesprek met hem aangaan. Mijn vriendin is bang, die durft niet meer naar de boerderij te gaan omdat E dus wéét dat wij daar waren. Ik vind het prima, hij kan me niet veel maken. Hij kan me enkel wegsturen, maar weet dat dat niet werkt. Enfin, ik weet niet goed hoe ik die confrontatie aan moet gaan. Ik wil sowieso dat er, naast mijn vriendin, nog iemand bij is. En misschien vraag ik het bestuur. [die me tot nu toe niet heeft geloofd.] Ik wil niet overkomen als iemand die het verhaal verzint zodat E eruit kan en wil liever 't Honk er ook buiten laten.. Ik zie hem pas volgende week, over precies zeven dagen weer, dus ik heb nog even de tijd om erover na te denken.

    Ik voel me op het moment in elk geval ontzettend klote. Omdat er zoveel róts gebeurd op de kinderboerderij sinds een paar jaar. Dat ik me er niet meer thuis voel. En ik wil dit gevoel terughebben.

    Bedankt voor het lezen,

    Dikke knuffel (flower), ook namens de dieren.


    Mijn steun en toeverlaat, Floor <3.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Wow dat is echt megabelachelijk. Wel vreemd dat het verder niemand opvalt behalve jou! Heel vervelend voor je!


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Dandy schreef:
    Wow dat is echt megabelachelijk. Wel vreemd dat het verder niemand opvalt behalve jou! Heel vervelend voor je!


    Behalve mij en mn vriendin [ook vrijwilligster daar]. Het is gewoon zo dat niemand précies weet hoeveel dieren we hebben. Niemand weet hoeveel konijnen er in de nieuwe bult zitten, niemand weet hoeveel kippen we hebben.. Ook niet ongeveer. En daar gaat het mis.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Fuck zeg, die E. moet echt oprotten! Vraag Simone als als getuige voor je verhaal, zodat zij kan ondersteunen. Probeer bewijs te verzamelen of mensen die hun ervaring(en) met of over hem willen delen. Mocht dit schriftelijk zijn, leg dit dan vast op papier en zorg dat de persoon in kwestie tekent e.d. Je moet nu keihard terug gaan slaan met alle middelen die je hebt om dit op een passifistische maar doeltreffende manier op te lossen: aantonen dat E. een bedrieger is.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Stapper schreef:
    (...)

    Behalve mij en mn vriendin [ook vrijwilligster daar]. Het is gewoon zo dat niemand précies weet hoeveel dieren we hebben. Niemand weet hoeveel konijnen er in de nieuwe bult zitten, niemand weet hoeveel kippen we hebben.. Ook niet ongeveer. En daar gaat het mis.


    Dan gaan jij, je vriendin en nog een vrijwilligster proberen een ''inventaris'' (ik haat het om dieren als een ding uit te drukken) op te maken van alle soorten dieren die jullie hebben. Noteer waar, geslacht, (ingeschatte) leeftijd, e.d. Controleer deze wekelijks (of vaker). Documenteer dit goed en zorg ook dat jullie een logboek maken om te laten zien dat jullie hier mee bezig zijn geweest. Zie het als een rooster die ook bij Ikea hangt voor schoonmakers: aftekenen met je naam en datum erbij nadat je de inventaris hebt opgemaakt. Noteer elke keer of de aantallen kloppen of niet en welk beest of welke beesten er missen. Laat je van je professionele kant zien, dan kom jij altijd als beste uit de bus.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik vind dat Puzzlette echt hele goede dingen zegt, dus daar sluit ik mij bij aan. C:
    Verder weet je al hoe ik erover denk. Stelletje losers.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Peredhel schreef:
    Ik vind dat Puzzlette echt hele goede dingen zegt, dus daar sluit ik mij bij aan. C:
    Verder weet je al hoe ik erover denk. Stelletje losers.


    Ik vind het altijd zo jammer dat van die onbetrouwbare en onverantwoordelijke lui het zeggenschap hebben over levende wezens.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Jaa. Ikheb al paar keer zon soort lijst gemaakt, maar dan enkel met de hoeveelheeen, zeg maar. Maar ik deed het amper, omdat het me verdrietig maakte hoeveel er vervangen werd.

    Maar het is inderdaad een goed idee! Met dan ieder beest als individu, zodat het niet 14 konijnen blijft, omdat ereen dood is en ern nieuwe is.

    Bedankt voor het meedenken, jullie zijn superlief! Want ik weet het echt niet meer.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    Jaa. Ikheb al paar keer zon soort lijst gemaakt, maar dan enkel met de hoeveelheeen, zeg maar. Maar ik deed het amper, omdat het me verdrietig maakte hoeveel er vervangen werd.

    Maar het is inderdaad een goed idee! Met dan ieder beest als individu, zodat het niet 14 konijnen blijft, omdat ereen dood is en ern nieuwe is.

    Bedankt voor het meedenken, jullie zijn superlief! Want ik weet het echt niet meer.


    Niet opgeven! Die het voor de boerderijdieren die je hard nodig hebben om niet in de handen van ongure types te vallen. Wees sterk en moedig, dan zal je ver komen!


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    - wat een mooie foto!

    Ik zou van alle dieren een foto gaan maken en tellen. Je hebt de foto's dan als bewijs. Wat vreselijk dat dat bestuur die man geloofd. Dit is heel erg naar en vreemd om te horen, dat ze het niet erns merken als er ern dier verdwijnt. :c

    [ bericht aangepast op 18 sep 2014 - 18:43 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    ___ schreef:
    - wat een mooie foto!

    Ik zou van alle dieren een foto gaan maken en tellen. Je hebt de foto's dan als bewijs. Wat vreselijk dat dat bestuur die man geloofd. Dit is heel erg naar en vreemd om te horen, dat ze het niet erns merken als er ern dier verdwijnt. :c


    Dat heet het struisvogelsyndroom (onofficieel ofc). 'Ik steek mijn kop in het zand en dan verdwijnen de problemen vanzelf.'

    Ik ben het eens met Puzzlette. Dat is eigenlijk het beste kunt doen. Inventariseren welke dieren er zijn en bijhouden.

    [ bericht aangepast op 18 sep 2014 - 18:46 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Puzzlette schreef:
    (...)

    Niet opgeven! Die het voor de boerderijdieren die je hard nodig hebben om niet in de handen van ongure types te vallen. Wees sterk en moedig, dan zal je ver komen!


    Die dieren zijn het enige waarom ik er nog loop. Ik heb hun allemaal nodig en zij hebben mij nodig. Zij zijn de reden dat ik er naar al die jaren nog ben. Want ik heb echt al zoveel problemen gehad op/met de kinderboerderij..


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Zoals gezegd, die inventaris maken. Als hij ziet hoe je dat een paar maand volhoud, zal hij sowieso niet meer durfen hoop ik.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Inventaris inderdaad en ik zou er foto's aan toevoegen. Dus van elk individueel dier een foto maken zodat je makkelijker kunt herkennen of die konijn er nog is.
    En iemand met zo'n verleden hoort sowieso geen beheerder te worden gemaakt, lijkt me. Ook al doe je het een klein tijdje goed. Drie maanden is eigenlijk nog te kort om te beoordelen. Je kan beter een jaar wachten, lijkt me :'D
    In ieder geval succes en niet opgeven!


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Dantalion schreef:
    (...)

    Dat heet het struisvogelsyndroom (onofficieel ofc). 'Ik steek mijn kop in het zand en dan verdwijnen de problemen vanzelf.'

    Ik ben het eens met Puzzlette. Dat is eigenlijk het beste kunt doen. Inventariseren welke dieren er zijn en bijhouden.


    + Leuke foto (:


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Wat een achterlijke man.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly