• Hée,

    Ik houd er nooit zo van om een 'zeur-topic' te openen, maar ik heb jullie raad dit keer echt hard nodig. Dus heb ik mezelf overtuigd en toch een nieuw topic geopend. Ik zit er namelijk écht mee en weet niet goed hoe ik.. Dit aanpakken moet, ofzo.

    Goed, om te beginnen is het natuurlijk handig om te weten dat ik vijf en een half jaar als vrijwilliger op de kinderboerderij werk. Ik sta 24 uur per dag klaar voor de kinderboerderij. Het afgelopen jaar is er ontzettend veel veranderd, het hele oude 'team' is verdwenen, op mij na, en er zijn ontzettend veel nieuwe mensen gekomen. Mensen die beloofden dat het beter werd. Prima, lang verhaal en ik heb geen zin om dat te vertellen [want ik voel me al slecht genoeg.]

    Bij die nieuwe mensen zat ook E. Hij was al wel een 'bekende' van de kinderboerderij, maar eigenlijk in negatieve zin. Als hij kwam, verdween er namelijk altijd minstens een dier. E is een handelaar. Maar in de periode dat ik voor mijn stage drie maanden niet aanwezig was, heeft E. blijkbaar erg veel vrijwilligerswerk gedaan en een goede naam gekregen. Zo goed zelfs, dat hij de nieuwe beheerder mocht worden. De kinderboerderij werd altijd al beheert door twéé mensen. In mijn periode dat ik weg was, werd mijn vaderfiguur ontslagen en de man die ik het mééste haatte aangenomen. En ik werd gepasseerd [terwijl mij een belofte was gedaan op een vaste baan.]. Helemaal prima dat ze een beheerder nodig hadden, maar ik zou E nooit kunnen vergeven dat hij mijn lievelingsdieren had weggenomen en naar de slacht had gebracht óf zelf had opgegeten.
    Maar op aandringen van het bestuur, ging ik toch in gesprek met E. Want hij vond het 'zo verschrikkelijk dat ik zulke nare gedachtens over hem had.' en 'hij beloofde me plechtig dat hij nóóit, maar dan ook nooit een dier van de kinderboerderij zou verhandelen.' En dat beloofde het bestuur mij ook. We hebben elkaar de hand geschud: ik zou E een kans geven en hij liet inzien dat hij niet meer die handelaar was.

    En dat is het probleem. Een hele tijd terug verdween plotseling onze kalkoen. Nu hoor ik jullie allemaal denken; ach mens, gaat dit alles om máár een kalkoen? Nou: Ja! en nee. Maar op dit moment even wel. Koen, de kalkoen verdween en een witte kalkoen nam zijn plek in. Ik persoonlijk kan er erg slecht in als dieren zo belachelijk worden omgewisseld, maar dat was al bekend en dat deed de mensen niets. E zei bovendien dat 'het bestuur een vruchtbare haan wilde.' Maar toen ik met het hoofd van het bestuur praatte, vroeg deze mij plotseling: hadden we altijd al een witte kalkoen? Waar is die ander heen dan?
    Dat deed een belletje rinkelen.
    Ik vroeg aan E, waar Koen heen was en hij antwoordde heel normaal: 'Naar 't Honk.' [een speeltuin hier in de buurt..] Samen met de haan. Mijn vriendin en ik wilden het zeker weten en wilden zien hoe het met Koen ging, dus gingen op bezoek bij 't Honk. We zagen hem nergens en vroegen de mensen erna. Maar niemand die daar werkte, had van onze kinderboerderij gehoord.

    Vandaag confronteerden we E ermee. Aangezien hij gelogen had. We vroegen opnieuw waar Koen nou precies heen was en hij antwoordde weer: ''t Honk.' Met de exacte locatie erbij. En het gesprek ging als volgt:
    'Wij zagen hem daar niet. En de mensen zeiden dat ze van niets wisten.'
    'Jawel. Hij is daar. Ik heb hem daar heen gebracht.'
    'Niemand kende de kinderboerderij en er loopt geen bruine kalkoenhaan.'
    'Vraag maar aan Simone, die weet ervan.'
    'Simone?'
    'Ja. Simone.'
    'Prima, dan gaan we vanmiddag even naar haar vragen, misschien zatie ergens binnen ofzo..'
    En toen voelde hij nattigheid en zei geschrokken:
    'Maar Simone is op vakantie.. Op een wereldreis en is een lange tijd weg. Ik weet niet precies hoelang.'
    'Geeft niet. Dat vraag ik daar wel. We hebben de tijd.'

    Zo gezegd, zo gedaan. We gingen vanmiddag naar 't Honk. Mijn vriendin vroeg naar Simone, die buiten zat en vroeg hoe ze kon helpen. Dus legden we haar de situatie uit en ze stond ons echt ongelovig aan te staren. Ze kende E, maar enkel als vervelende handelaar. En ze besloot om hem direct te bellen, omdat ze boos was dat hij haar naam en haar speeltuin genoemd had in een leugen en ons dus voorloog. Maar toen ze hem belde, luidde zijn antwoord:
    'Nee, dat gaat over iets van al twéé jaar geleden. Toen werkte jij er nog niet..' Twee jaar geleden hadden ze ook geen kalkoen van ons gekregen [bovendien werkt E nog maar drie maand oid bij ons..]. Maar ze liet het erbij en vertelde ons dat we er maar van uit moesten gaan dat Koen en Pepijn [de haan] beide in E zijn vriezer beland waren. Bovendien handelde E nog altijd als een gek, want hij was iedere zaterdag te vinden op de markt in Vriezeveen. En ze zei nog; 'Veel handelaren hopen als beheerder in dienst te komen bij kinderboerderijen, omdat ze zo geld verdienen én hun hobby gratis kunnen uitoefenen. Want normaal valt het niet op dat er iets verdwijnt en bovendien vertrouwt iedereen de beheerder op zijn woord.'
    En die woorden staken me.

    Ik moest E een kans geven, van het bestuur. Hij had hem al een paar x eerder verkloot, maar ik wilde de kinderboerderij niet in de steek laten en bleef. En nu vind ik het erg dat hij twéé keer over, glashard tegen ons liegt. Dat hij andere mensen en stichtingen misbruikt door ze te noemen, dat hij dieren ongezien meeneemt van het erf en dat hij hiermee door mag gaan, omdat het een beheerder is? - Ik ga het bestuur hier natuurlijk wéér op aanspreken. Mijn vertrouwen in de mensheid was al erg laag, maar is nu gedaald naar -1. Ik ben echt pissed off.
    Ik vraag me nu zelfs af of we überhaupt last hebben gehad van de steenmarter, toen een groot aantal kippen binnen zeer korte tijd verdween. Ik heb het nooit helemaal geloofd, maar nu echt niet meer..

    Maargoed, waar ik jullie hulp dus bij nodig heb:
    Ik wil E hier weer mee confronteren. Want ik ben hier nog niet klaar mee. Ik ga sowieso naar het bestuur, maar wil zelf een gesprek met hem aangaan. Mijn vriendin is bang, die durft niet meer naar de boerderij te gaan omdat E dus wéét dat wij daar waren. Ik vind het prima, hij kan me niet veel maken. Hij kan me enkel wegsturen, maar weet dat dat niet werkt. Enfin, ik weet niet goed hoe ik die confrontatie aan moet gaan. Ik wil sowieso dat er, naast mijn vriendin, nog iemand bij is. En misschien vraag ik het bestuur. [die me tot nu toe niet heeft geloofd.] Ik wil niet overkomen als iemand die het verhaal verzint zodat E eruit kan en wil liever 't Honk er ook buiten laten.. Ik zie hem pas volgende week, over precies zeven dagen weer, dus ik heb nog even de tijd om erover na te denken.

    Ik voel me op het moment in elk geval ontzettend klote. Omdat er zoveel róts gebeurd op de kinderboerderij sinds een paar jaar. Dat ik me er niet meer thuis voel. En ik wil dit gevoel terughebben.

    Bedankt voor het lezen,

    Dikke knuffel (flower), ook namens de dieren.


    Mijn steun en toeverlaat, Floor <3.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Puzzlette schreef:
    (...)

    Dan gaan jij, je vriendin en nog een vrijwilligster proberen een ''inventaris'' (ik haat het om dieren als een ding uit te drukken) op te maken van alle soorten dieren die jullie hebben. Noteer waar, geslacht, (ingeschatte) leeftijd, e.d. Controleer deze wekelijks (of vaker). Documenteer dit goed en zorg ook dat jullie een logboek maken om te laten zien dat jullie hier mee bezig zijn geweest. Zie het als een rooster die ook bij Ikea hangt voor schoonmakers: aftekenen met je naam en datum erbij nadat je de inventaris hebt opgemaakt. Noteer elke keer of de aantallen kloppen of niet en welk beest of welke beesten er missen. Laat je van je professionele kant zien, dan kom jij altijd als beste uit de bus.


    Dit. En urgh als ik dit zo lees wil ik die man zo graag slaan.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik ben al een heel eind met het 'dierbestand', heb alle grote dieren er al. Maar het aantal kleindieren weet ik ook niet precies uit mn hoofd. Dus daar moet ik echt voor op de kinderboerderij zijn.

    Maar.. Hoe kunnen we donderdag het gesprek starten? Sowieso met 'een derde' erbij, anders gelooft weer niemand me. Maar iemand tips? We hebben beide namelijk een lichte angst dat het niet lukken gaat..

    Bedankt voor de hulp allemaal! (flower)


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    Ik ben al een heel eind met het 'dierbestand', heb alle grote dieren er al. Maar het aantal kleindieren weet ik ook niet precies uit mn hoofd. Dus daar moet ik echt voor op de kinderboerderij zijn.

    Maar.. Hoe kunnen we donderdag het gesprek starten? Sowieso met 'een derde' erbij, anders gelooft weer niemand me. Maar iemand tips? We hebben beide namelijk een lichte angst dat het niet lukken gaat..

    Bedankt voor de hulp allemaal! (flower)


    Vooral proberen heel rustig te blijven en alles rustig proberen te vertellen. Als het moet toch het bewijs erbij halen dat je hebt gevonden.


    "Ignite, my love. Ignite."

    EZEL! Wij hebben thuis ook ezels! :D

    Maargoed, afgezien van dat.
    Wat een kut situatie zeg! Ik zou inderdaad ook zeggen, geef iemand een tweede kans. Maar kom op, die E. heeft al zo veel kansen gehad, en ze allemaal stuk voor stuk zo hard verkloot, dat hij op zijn nummer gezet mag worden! Ik vind het erg lastig om je tips te geven hoe je het moet aanpakken en wie je moet vragen.. Ik weet dat je dat andere bedrijf er eigenlijk buiten wilt laten, maar misschien is die Simone toch een optie? Omdat zij jouw verhaal kan bevestigen over de kalkoen, dat zij helemaal geen kalkoen van E. hebben gehad.

    Weet je trouwens of E. tegen jou (en/of je vriendin) andere verhalen verteld dan tegen het bestuur? Want wanneer dat het geval zou zijn -en ik weet niet of dit mag-, zou je misschien stiekem een gesprek met E. kunnen opnemen en, wanneer je met E. en het bestuur in gesprek gaat en E. vertelt andere dingen omdat hij iets anders tegen het bestuur heeft gezegd, dat je met die geluidsopname kunt bewijzen dat zijn verhaal niet klopt.
    Of je mailt E. omdat je (ik zeg maar even wat) misschien toch nog wat vragen hebt over een van de verdwenen dieren of andere zaken die verdacht zijn. Als hij jou daar via mail op antwoord (of app, facebook of anderzins) en hij zou bij het bestuur weer andere verhalen vertellen, heb je het zwart op wit staan wat hij jou gezegd heeft.

    Hopelijk heb je hier wat aan, want zo iemand mag je niet ongestraft laten rondlopen!


    Inspiration can hit you any time

    Ongelooflijk! Arme Koen en Pepijn! Ik hak die 'E' in de pan!!!

    :@ :(( (puh) (N) (6) :( :8 (huil)


    GRRR!


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Het is echt super stom dat zij je niet geloven. Ik weet niet wat je nu moet doen, maar ik hoop wel dat het weer beter gaat gaan met de boerderij.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik zie dat je laatste bericht van de 19de is. Hoe is het gesprek gegaan?


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    wat a douchebag. Vraag Simone om te helpen? Zij moet toch ook door hebben dat er iets niet klopt en zij kent hem ook al vaag?


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    M'ehh, ik ging donderdag vol goede moed naar de kinderboerderij. Waar mijn vriendin/die andere vrijwilliger zo zenuwachtig was, had ik er juist onmeunig vol zin in om de confrontatie aan te gaan.. Maar, we besloten om het niet te doen. We werden 's ochtends aangesproken door de andere beheerder, over andere zaken, waardoor een groot deel van mijn tijd al in beslag was genomen. Ik was extra een paar keer alleen met E. ergens gebleven, om te zien of hij er zelf over begon, maar dit deed hij niet. Ondertussen wilde ik mijn werk er niet onder laten lijden, dus besloten we om eerst ons werk af te maken. Daardoor werd het natuurlijk steeds later. Het bestuur kwam langs en ik ging praten met mijn contactpersoon, ik vertelde hem dus wat ik hier heb geschreven, hoe ik me erbij voelde enz. En, zoals altijd, koos hij grotendeels voor de kant van E. Maar hij zei: 'Ik zou E hierover aanspreken en hem er na vragen. En hem vertellen dat jij in het vervolg liever de waarheid hebt, dan datie zo liegt.' Prima, want dat is ook zo. Maar weer leek ik niet gehoord.. Want.. Luisterde hij wel? E. Verhandelt ónze dieren! Maar, ik had die dag nog meer gepland en dat vond ik te belangrijk om te laten schieten, dus.. Sprak ik met mijn vriendin af dat we hem er een andere keer mee zouden confronteren. Zodat zij zich beter kon voorbereiden en op een dag dat het er allemaal niet zo hectisch en gaotisch aan toe gaat..

    Dus, ik ben nog niet veel verder. Behalve dat ik het bestuur deels op de hoogte heb gebracht..


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Wow, het is wel echt erg dat het bestuur zich niet interesseert in mogelijke diefstal van jullie beesten. Dit is absurd. Ik hoop dat jullie volgende keer wel een goed gesprek kunnen voeren met het bestuur. Zeker als het bestuur ziet dat er meer mensen achter jouw opinie staan, zullen ze het serieuzer gaan nemen hopelijk.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Gewoon erg!

    [ bericht aangepast op 29 sep 2014 - 21:54 ]


    If it is meant to be, it will be !

    Kan je niet overleggen of ze ook allemaal iets omkrijgen met een nummer? Dat die bijvoorbeeld alleen met een speciaal kleur pen of handschrift opkan..

    Ok, ik ben dus bezig geweest met het 'dierenbestand'.. Op het moment ben ik nog bezig om de beschrijving van de konijnen enz. erbij in te voegen, maar ik wilde hem toch even met jullie delen. Om te zien wat jullie ervan vinden, of het bestand zo een beetje 'duidelijk' is en of er misschien meer/minder informatie in moet..

    Hij staat in een spoiler, want het is best al veel x]. Ik ben echt druk bezig geweest al! ;$


    Dierbestand kinderboerderij Erve 't Wooldrik

    Ezels:
    3
    Grote ezel: Floor, merrie, 31 juli 2003 - donkergrijs.
    Kleine ezel: Raffy, merrie, 17 juli 1996 - bruingrijs.
    Kleine ezel: Valentijn, merrie, 7 okt. 2006 - lichtgrijs/zilver.

    Geiten: 16
    Landgeit (kruising): Binky, hamel, 7 mei 2009 - wit met oranje hals, lange haren op heupen.
    Nederlandse witte melkgeit: Jaël, geit, 12 nov. 2006 - wit, linkerhoorn buigt naar voren.
    Nederlandse witte melkgeit: Loosje, geit, 28 maart 2009 - wit, zonder hoorns.
    Nubbische geit: Guusje, geit, 16 feb. 2009 - bruin met wit, slank, lange oren.
    Dwerggeit: Rosa, geit, 22 feb. 2011 - bont, bruin met witte vlekken.
    Dwerggeit: Piglee, geit, 18 feb. 2011 - bruin met zwarte aalstreep.
    Dwerggeit: Dora, geit, 13 apr. 2012 - wit, lichtoranje hals.
    Dwerggeit: Suzie, geit, 13 apr. 2012 - wit, donkeroranje kop.
    Dwerggeit: Lisa, geit, 9 apr. 2012 - wit, lichtoranje kop.
    Dwerggeit: Fiona, geit, 9 apr. 2012 - wit, lichtoranje kop, scheve bles.
    Dwerggeit: Sisi, geit, 21 apr. 2013 - beige.
    Dwerggeit: Zoë, hamel, 20 apr. 2013 - lichtoranje.
    Dwerggeit: Vlinder, geit, 25 juni 2014 - bont, bruin met witte vlekken op heupen.
    Dwerggeit: Spot, geit, 25 juni 2014 - bont, zwart met wit.
    Dwerggeit: Belle, geit, 27 juni 2014 - bruin met zwarte aalstreep, lichte strepen op kop.
    Dwerggeit: Fleur, geit, 27 juni 2014 - black and tan met witte vlekken.

    Schapen: 6
    Swifter: Bapje, ooi, 29 maart 2011 - wit, halve staart.
    Swifter: Wollie, ooi, 25 maart 2011 - wit.
    Zwartbles: Truus, ooi, 14 apr. 2012 - zwart, witte bles, 3 witbenen, RA hoogwitbeen.
    Zwartbles: Sonja, ooi, 14 apr. 2012 - zwart, witte bles met hap eruit, A witbeen, V sokken.
    Kruising swifter x bont: Amalia, ooi, 15 apr. 2014 - zwart, grijze waas op schoft.
    Kruising swifter x bont: Willem, hamel, 5 apr. 2014 - wit.

    Varkens: 2
    Minivarken: Daisy, zeug, 7 sept. 2012 - wit, vlekken, lange haren op schoft.
    Minivarken: Boris, borg, 7 sept. 2012 - donkergrijs met vlekken, litteken op schouder.

    Herten: 2
    Damhert: Hans, bok, 8 okt. 2012 - donkerbruin, klein gewei.
    Damhert: Grietje, hinde, 8 okt. 2012 - oranje met witte vlekken.

    Kalkoenen: 2
    Kalkoen: haan - wit met zwart, groot.
    Kalkoen: hen - donkerbruin tot zwart, klein, apart loopje.

    Chinchilla's: 2
    Chinchilla: vrouw - lichtgrijs, waas over linkeroog.
    Chinchilla: vrouw - donkergrijs.

    Parelhoenders: 4
    Helmparelhoen: geslacht? - lichtgrijs met witte stippen.
    Helmparelhoen: geslacht? - lichtgrijs met witte stippen.
    Helmparelhoen: geslacht? - donkergrijs met witte stippen.
    Helmparelhoen: geslacht? - donkergrijs met witte stippen.
    *Geslacht [nog] niet bekend.

    Eekhoorns: 2
    Eekhoorn: Knabbel, man - donkerbruin met zwarte strepen op rug, korte staart.
    Eekhoorn: Babbel, vrouw - donkerbruin met zwarte strepen op rug, korte staart.

    Hamsters: 1
    Goudhamster: geslacht? - oranje/bruine kleur.
    *Geslacht nog niet bekend.

    Ganzen: 2
    Pommerse/Toulouse: gans - lichtbruin met wit.
    Pommerse/Toulouse: gent - lichtbruin met wit, hangende buik, kwab onder kin.

    Katten: 1
    Europese korthaar: Rolien, poes, 5 juli 2012 - lichtbruin/oranje met zwarte strepen, witte borst en kin, gele ogen.

    Cavia’s: 23
    Borstelhaar: zeug – donkerbruin.
    Borstelhaar: zeug – zwart, wit, bruin, voorpoten wit, LA bruin, RA zwart.
    Borstelhaar: zeug – zwart, wit, bruin, rechteroor bruin, linkeroor zwart, voeten wit.
    Borstelhaar: zeug – wit, zwarte kop, bruine bles, roze oren.
    Borstelhaar: zeug – bruin/oranje, witte vlek op schoft L, RV witte sok.
    Borstelhaar: zeug – zwart/wit, witte bles, beige vlekken op kop, LV zwarte voet.
    Borstelhaar: zeug – oranje, zwart, wit, oranje neus, zwarte vlek links op kop, witte rug RA oranje.
    Borstelhaar: zeug – bruin, oranje, wit, bruine kop, oranje schoft R, LA bruin, 4 witte sokken.
    Borstelhaar: zeug – wit, zwarte kop, roze oren met zwarte vlekken, oranje kop L.
    Borstelhaar: zeug – zwart, witte bles, witte heup R, bruine streep linkerschouder.
    Borstelhaar: zeug – zwarte kop, oranje lichaam, witte heup L, witte bles.
    Borstelhaar: zeug – Zwarte kop, oranje neus, witte schoft.
    Borstelhaar: zeug – wit, zwarte kop, witte neus.
    Borstelhaar: beer – donkerbruin.
    Gladhaar: zeug – zwart, wit, witte bles LA zwart.
    Gladhaar: zeug – wit, zwarte bril, beige vlek bij linkeroor.
    Gladhaar: zeug – wit, zwarte neus/linkeroog, beige rechteroog, zwarte oren.
    Gladhaar: zeug – gekruind, wit, bruin, bruine bril.
    Gladhaar: zeug – gekruind, donkerbruin, wit, witte bles, lakenvelder.
    Gladhaar: zeug – gekruind, grijs, bruin, wit, beige bles.
    Gladhaar: zeug – zwart, wit, witte bles, bruine vlekjes gezicht L.
    Gladhaar: zeug – gekruind, zwart, wit, witte kruin en kont.
    Gladhaar: beer – donkerbruin.

    Konijnen: 13
    5 hangoren, 8 staande oren.

    Pauwen:
    Papegaaien: 1
    Kippen:
    Fazanten:
    Grasparkieten:
    Valkparkieten:
    Halsbandparkieten:
    Prachtrosella's:
    Kanaries:
    Zebravinken:

    Oornummers/chipnummers:
    Geiten:
    Belle: 100164464908
    Bink: 528199269800021
    Dora: 100028870670
    Fiona: 100028670669
    Fleur: 100164764909
    Guusje: 528083082300792
    Jaël: 528083082300765
    Lisa: 100028370668
    Piglee: 100014012622
    Loosje: 528083082300798
    Rosa: 100014212626
    Sisi: 100170600101
    Spot: 100164864906
    Suzie: 100028470665
    Vlinder: 100164164907
    Zoë: 100170900102
    Schapen:
    Amalia: 100164964903
    Bapje: 100022579977
    Sonja: 100014612648
    Truus: 100014312647
    Willem: 100164364901
    Wollie: 109998241679
    Ezels:
    Floor: 528210000315127
    Raffy: 528025031996022
    Valentijn: 528210000708356


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    Ok, ik ben dus bezig geweest met het 'dierenbestand'.. Op het moment ben ik nog bezig om de beschrijving van de konijnen enz. erbij in te voegen, maar ik wilde hem toch even met jullie delen. Om te zien wat jullie ervan vinden, of het bestand zo een beetje 'duidelijk' is en of er misschien meer/minder informatie in moet..

    Hij staat in een spoiler, want het is best al veel x]. Ik ben echt druk bezig geweest al! ;$


    Dierbestand kinderboerderij Erve 't Wooldrik

    Ezels:
    3
    Grote ezel: Floor, merrie, 31 juli 2003 - donkergrijs.
    Kleine ezel: Raffy, merrie, 17 juli 1996 - bruingrijs.
    Kleine ezel: Valentijn, merrie, 7 okt. 2006 - lichtgrijs/zilver.

    Geiten: 16
    Landgeit (kruising): Binky, hamel, 7 mei 2009 - wit met oranje hals, lange haren op heupen.
    Nederlandse witte melkgeit: Jaël, geit, 12 nov. 2006 - wit, linkerhoorn buigt naar voren.
    Nederlandse witte melkgeit: Loosje, geit, 28 maart 2009 - wit, zonder hoorns.
    Nubbische geit: Guusje, geit, 16 feb. 2009 - bruin met wit, slank, lange oren.
    Dwerggeit: Rosa, geit, 22 feb. 2011 - bont, bruin met witte vlekken.
    Dwerggeit: Piglee, geit, 18 feb. 2011 - bruin met zwarte aalstreep.
    Dwerggeit: Dora, geit, 13 apr. 2012 - wit, lichtoranje hals.
    Dwerggeit: Suzie, geit, 13 apr. 2012 - wit, donkeroranje kop.
    Dwerggeit: Lisa, geit, 9 apr. 2012 - wit, lichtoranje kop.
    Dwerggeit: Fiona, geit, 9 apr. 2012 - wit, lichtoranje kop, scheve bles.
    Dwerggeit: Sisi, geit, 21 apr. 2013 - beige.
    Dwerggeit: Zoë, hamel, 20 apr. 2013 - lichtoranje.
    Dwerggeit: Vlinder, geit, 25 juni 2014 - bont, bruin met witte vlekken op heupen.
    Dwerggeit: Spot, geit, 25 juni 2014 - bont, zwart met wit.
    Dwerggeit: Belle, geit, 27 juni 2014 - bruin met zwarte aalstreep, lichte strepen op kop.
    Dwerggeit: Fleur, geit, 27 juni 2014 - black and tan met witte vlekken.

    Schapen: 6
    Swifter: Bapje, ooi, 29 maart 2011 - wit, halve staart.
    Swifter: Wollie, ooi, 25 maart 2011 - wit.
    Zwartbles: Truus, ooi, 14 apr. 2012 - zwart, witte bles, 3 witbenen, RA hoogwitbeen.
    Zwartbles: Sonja, ooi, 14 apr. 2012 - zwart, witte bles met hap eruit, A witbeen, V sokken.
    Kruising swifter x bont: Amalia, ooi, 15 apr. 2014 - zwart, grijze waas op schoft.
    Kruising swifter x bont: Willem, hamel, 5 apr. 2014 - wit.

    Varkens: 2
    Minivarken: Daisy, zeug, 7 sept. 2012 - wit, vlekken, lange haren op schoft.
    Minivarken: Boris, borg, 7 sept. 2012 - donkergrijs met vlekken, litteken op schouder.

    Herten: 2
    Damhert: Hans, bok, 8 okt. 2012 - donkerbruin, klein gewei.
    Damhert: Grietje, hinde, 8 okt. 2012 - oranje met witte vlekken.

    Kalkoenen: 2
    Kalkoen: haan - wit met zwart, groot.
    Kalkoen: hen - donkerbruin tot zwart, klein, apart loopje.

    Chinchilla's: 2
    Chinchilla: vrouw - lichtgrijs, waas over linkeroog.
    Chinchilla: vrouw - donkergrijs.

    Parelhoenders: 4
    Helmparelhoen: geslacht? - lichtgrijs met witte stippen.
    Helmparelhoen: geslacht? - lichtgrijs met witte stippen.
    Helmparelhoen: geslacht? - donkergrijs met witte stippen.
    Helmparelhoen: geslacht? - donkergrijs met witte stippen.
    *Geslacht [nog] niet bekend.

    Eekhoorns: 2
    Eekhoorn: Knabbel, man - donkerbruin met zwarte strepen op rug, korte staart.
    Eekhoorn: Babbel, vrouw - donkerbruin met zwarte strepen op rug, korte staart.

    Hamsters: 1
    Goudhamster: geslacht? - oranje/bruine kleur.
    *Geslacht nog niet bekend.

    Ganzen: 2
    Pommerse/Toulouse: gans - lichtbruin met wit.
    Pommerse/Toulouse: gent - lichtbruin met wit, hangende buik, kwab onder kin.

    Katten: 1
    Europese korthaar: Rolien, poes, 5 juli 2012 - lichtbruin/oranje met zwarte strepen, witte borst en kin, gele ogen.

    Cavia’s: 23
    Borstelhaar: zeug – donkerbruin.
    Borstelhaar: zeug – zwart, wit, bruin, voorpoten wit, LA bruin, RA zwart.
    Borstelhaar: zeug – zwart, wit, bruin, rechteroor bruin, linkeroor zwart, voeten wit.
    Borstelhaar: zeug – wit, zwarte kop, bruine bles, roze oren.
    Borstelhaar: zeug – bruin/oranje, witte vlek op schoft L, RV witte sok.
    Borstelhaar: zeug – zwart/wit, witte bles, beige vlekken op kop, LV zwarte voet.
    Borstelhaar: zeug – oranje, zwart, wit, oranje neus, zwarte vlek links op kop, witte rug RA oranje.
    Borstelhaar: zeug – bruin, oranje, wit, bruine kop, oranje schoft R, LA bruin, 4 witte sokken.
    Borstelhaar: zeug – wit, zwarte kop, roze oren met zwarte vlekken, oranje kop L.
    Borstelhaar: zeug – zwart, witte bles, witte heup R, bruine streep linkerschouder.
    Borstelhaar: zeug – zwarte kop, oranje lichaam, witte heup L, witte bles.
    Borstelhaar: zeug – Zwarte kop, oranje neus, witte schoft.
    Borstelhaar: zeug – wit, zwarte kop, witte neus.
    Borstelhaar: beer – donkerbruin.
    Gladhaar: zeug – zwart, wit, witte bles LA zwart.
    Gladhaar: zeug – wit, zwarte bril, beige vlek bij linkeroor.
    Gladhaar: zeug – wit, zwarte neus/linkeroog, beige rechteroog, zwarte oren.
    Gladhaar: zeug – gekruind, wit, bruin, bruine bril.
    Gladhaar: zeug – gekruind, donkerbruin, wit, witte bles, lakenvelder.
    Gladhaar: zeug – gekruind, grijs, bruin, wit, beige bles.
    Gladhaar: zeug – zwart, wit, witte bles, bruine vlekjes gezicht L.
    Gladhaar: zeug – gekruind, zwart, wit, witte kruin en kont.
    Gladhaar: beer – donkerbruin.

    Konijnen: 13
    5 hangoren, 8 staande oren.

    Pauwen:
    Papegaaien: 1
    Kippen:
    Fazanten:
    Grasparkieten:
    Valkparkieten:
    Halsbandparkieten:
    Prachtrosella's:
    Kanaries:
    Zebravinken:

    (...)

    Slim! Een goede manier om deze rottige situatie te voorkomen. Overigens snap ik niet dat het bestuur hier zo luchtig over doet, zelfs zonder intern onderzoek te starten, die man steelt namelijk gewoon hun beesten.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Alleras schreef:
    (...)
    Slim! Een goede manier om deze rottige situatie te voorkomen. Overigens snap ik niet dat het bestuur hier zo luchtig over doet, zelfs zonder intern onderzoek te starten, die man steelt namelijk gewoon hun beesten.


    Weet je wat het lastige is.. Het bestuur bestaat ook uit enkel vrijwilligers. En die vrijwilligers hebben allemaal nou ook niet bepaald verstand van dieren. Ik zeg niet dat ik alles weet en dat ik de beste ben, maar in het bestuur zit ook niemand die er écht verstand van heeft. Bovendien moet het bestuur het ook maar met de middelen doen, die ze hebben. En ik kan je zeggen: dat is barweinig. De kinderboerderij is een stichting en leeft op het geld van donateurs en sponsors. Dus ze kunnen ook niet 'onnodig' geld uitgeven. Maar ik vind het erg dat het bestuur niet durft op te treden. Telkens weer lijken ze hun ogen te sluiten voor wat er gebeurd.. En ik weet niet zo goed hoe ik dat oplossen moet.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.