Ik ga niet weg van Quizlet, omdat het automatisme is de site elke dag op te starten. De meeste van mijn vrienden die ik hier heb leren kennen zitten hier niet meer regelmatig op (met mijn beste vrienden heb ik uiteraard contact, met de rest helaas niet meer) en ik heb niet zoveel meetings meer zoals vroeger, maar dat geeft niet. Ik zit hier al 5 jaar en wordt ouder. Het is jammer dat er zoveel mensen weggaan, maar dat is hun eigen keuze. Ze nemen denk ik de sfeer, ruzie en omstandigheden hier veel te persoonlijk. Ik deed dat toen ik wat jonger was ook enorm erg. Als iemand iets gemeens tegen me ze op Quizlet, dan schoot ik meteen in de tegenaanval en ook deed ik regelmatig mee in een relletje. Nu ik wat ouder ben vind ik het allemaal welletjes. Ik zit hier voor mezelf, voor mijn verhalen, voor de quizzen, gedichten en ook voor de topics waarin mensen echt om hulp vragen of iets leuks te melden hebben. Verder negeer ik alle negativiteit en sla ik topic's over waarin ruzie gemaakt wordt. Ik neem het allang allemaal niet meer persoonlijk. Vroeger was Quizlet ook alles voor me, maar nu besef ik me dat het maar een online wereld is. Als je de site afsluit of ik mijn laptop uitzet, is het weg. Het is niet net zoals het echte leven dat je problemen niet uit de weg kunt gaan, als er hier problemen zijn kun je dat gewoon van je afzetten door uit te loggen en de webpagina af te sluiten.
De reden dat ik blijf op Quizlet is dus puur voor mijn eigen vermaak, de leuke topic's en sommige hele aardige mensen hier.
If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.