i53 schreef:
Oneens, ik ben enorm slecht in Engels.
En vind het ook niks aan ![:) :)](/images/smilies/smile14.png)
Ikzelf vind dat geen goed onderbouwd argument. Dat je er slecht in bent en er niets aan vindt, is een ander verhaal.
Wel denk ik dat, bijvoorbeeld mensen die niet zo gek zijn op Engels, een grotere hekel aan Engels gaan krijgen als we de uren aan verdubbelen. Daarbij verschilt het per niveau en per klas hoeveel uur Engels je onderwezen krijgt. Sommige mensen doen IB, ook al kies je daar zelf voor, om nu in de tien uren Engels te krijgen lijkt mij wat gortig. Ook, zoals eerder genoemd, vind ik dan dat je de andere kernvakken, Nederlands en Wiskunde, dan ook moet verdubbelen. Maar dan komt er minder ruimte voor andere vakken, want een leerling mag maar een maximum aantal uur les hebben. Nee, ik ben tegen deze stelling, laten we het houden zoals het is. Beter investeren we geld in de studiefinanciering of in de verbetering van onderwijs, zodat scholen meer docenten kunnen aannemen en docenten niet overwerkt raken en de kwaliteit achteruit gaat, of dat scholen zich betere technieken en materialen kunnen permitteren, zoals een gefinancierde Kahoot.it voor klassikale quizzen, online lesmateriaal, goede boeken en werkboeken waarin men mag schrijven, excursies, etc.
"A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife