• Hallo, Q'ers
    Ik richt me hierbij vooral op het gitaarspelende gedeelte van Quizlet. Ik heb nu al zo'n twee jaar een gitaar, maar speel niet zo bijzonder vaak. Nu probeer ik in de laatste paar weken om toch een beetje meer te gaan spelen en ben ik dus liedjes gaan zoeken om te spelen: vooral Fingerpicking want ik ben waardeloos in het herkennen van strumming patterns. Nu ben ik Going To California van Led Zepplin aan het leren spelen, maar op een bepaald moment moet je (als je het melodietje dat normaal door een banjo of mandolijn(?) of zo gespeeld word zit een barré akkoord. Waar ik dus bar slecht in ben.
    Heeft er iemand tips om barré akkoorden makkelijker aan te leren?


    Ex astris, sciencia

    Leg het barré akkoord en sla de snaren één voor één aan. Dan luisteren naar welke snaren niet goed klinken. Dat is hoe ik het heb geleerd.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Vooral veel herhalen en oefenen. Verder heb ik het zelf eerst geleerd op een elektrische gitaar aangezien deze een dunnere hals heeft die ook wat krullend loopt. Maar verder is het op een akoestische gitaar ook prima te leren.


    The biggest emotion in creation is the bridge to optimism. - Brian May

    Alle snaren los aan slaan.
    Speel ''normale'' akkoorden achter elkaar en wissel dan naar het barré akkoord.

    Hoe ik het heb geleerd:
    Gewoon zolang een liedje oefenen met een barré akkoord to ik het kon en gewoon zolang ik faalde doorspelen en later opnieuw.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    ik heb het geleerd via de noten overal op je gitaar. Om een noot hoger te spelen, verschuif je je vinger 2 vakjes naar beneden, buiten met de noten si, do, mi en fa. En als je van elke losse snaar de noot weet, en elke noot dat je met een akkoord speelt, kan je dat in barré-vorm zo makkelijk terugvinden.

    Ik weet het, van mij is best theoretisch en soms heb ik er ook nog wel last mee ( doe zelf ook maar 2 jaar gitaar) maar het is wel handig als je weet welke noten je effectief speelt in een akkoord. Dit zijn dezelfde als in de barré versie.

    Ik weet niet of ik je hiermee kan helpen, maar dit is de manier waarop ik het heb geleerd (;


    Tell me, my friend. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?

    RabidKiller schreef:
    ik heb het geleerd via de noten overal op je gitaar. Om een noot hoger te spelen, verschuif je je vinger 2 vakjes naar beneden, buiten met de noten si, do, mi en fa. En als je van elke losse snaar de noot weet, en elke noot dat je met een akkoord speelt, kan je dat in barré-vorm zo makkelijk terugvinden.

    Ik weet het, van mij is best theoretisch en soms heb ik er ook nog wel last mee ( doe zelf ook maar 2 jaar gitaar) maar het is wel handig als je weet welke noten je effectief speelt in een akkoord. Dit zijn dezelfde als in de barré versie.

    Ik weet niet of ik je hiermee kan helpen, maar dit is de manier waarop ik het heb geleerd (;


    Ik speel al bijna vijf jaar gitaar en weet nog steeds de noten niet. Meestal doe ik alles gewoon op gehoor want in theorie heb ik geen zin (en weet natuurlijk wel E A D G B E maar daar houd het ook wel op.)
    Maar goed misschien zorgt dit er wel voor dat ik nooit fantastisch in gitaar word.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Same, MT.


    Everything is illuminated by the light of our past.