George Weasley
Ik haalde mijn boeken nog niet tevoorschijn omdat ik.. puur geen zin had in potions, maar ik moet blij zijn dat we nu geen Snape hebben daarvoor. Scorpius en Draco kwamen ook de lokaal ingelopen, net als Sirius, Harry, Ron, Hermelien.. ook de stel zwadderaars hobbelden achter hun aan en net kon ik Fred ook binnen zien lopen die voor me kwam staan.
'Heei.' Zei ik met een glimlachje. Ik wist dat hij zich nu in de steek gelaten voelde; ik moet echt opassen met mijzelf of hij kapt onze fopshop droom weg. (Zullen we zeggen dat ze nu nog geen fopshop hebben aangezien ze nig op school zitten)
'Oh heei; jij bent druk bezet de laatste tijd, George. Eindelijk een vriendinnetje?'
'Nou..'
Ik lachte en schudde mijn hoofd. Nou geen vrindinnetje dan.. beter dan dat zelfs. Maar voordat ik wat kon zeggen kwam Hermelien naast me neer ploffen en Fred keek me geschrokken aan. Dit was een perfecte timing.
'Harry heeft het te druk met Sirius.' Begon ze en verbaasd keek in haar aan terwijl ze haar boeken vliegensvlug op haar tafel neer gooide, met een paar stukken perkament en een veer.
'Ron is nu bezet.'
Ik schudde even met mijn hoofd en sloit mijn ogen.
'Moet ik maar hier zitten. Sorry; Fred.'
Ondanks alles kwam er een kleine grijns o mijn gezicht en fred kwam dan naast Hermelien zitten.
'Zo zo, Hermelien. Je weet dat als je naast mij zit, dat je je nooit goed kunt concentreren? Ik weet dat ik knap en al ben maar je moet ook denken aan je studie he..'
Ze negeerde me en keek me maar voor even aan voordat haar blik weer door het lokaal raasde.
'Die Risico moet ik wel nemen. Het is of jij of sitten naast de zwadderaars.'
Ik lachte even en sloeg speels een arm om haar heen.
'Wat lief dat jij mij koos in plaats van hun dan maar. Beken dat de echte reden is dat je een oog op mij hebt.. of op Fred maar we lijken spijtig te veel op elkaar.' Zei ik met een grijns en trok me weer terug. Hermelien keek me even aan en een kleine lach sierde rond haar lippen voordat ze haar vingers naar mijn hoofd toe bracht en me een harde tik gaf.
‘Wel allemachtig- James Potter.’
Ik keek om en zag dat James Potter jr. Net binnen was gekomen met een broodje in zijn hand.
‘Niet de James Potter die u kent meneer; in mijn tijd bent u er allang niet meer.’
‘Niet eten in de klas meneer Potter.’
‘Maar meneer u snapt toch wel hoe het is om een hardwerkend student te zijn die krap tijd heeft om al zijn huiswerk te maken en daarnaast soms vergeet uit stress om te eten.’ ‘Alstublieft. Ik verga van de honger en anders kunt u het wel vergeten met lesgeven gezien mijn buik dan teveel lawaai maakt.’
Ik lachte even en schudde mijn hoofd voordat ik ook maar mijn boeken tevoorschijn haalde.
‘Vooruit, vooruit. Voor deze ene keer dan.’ James kwam naast een meisje zitten en begon wat met haar te praten tot Slakhoorn begin met de les.
‘Afijn we gaan vandaag beginnen aan de Levende Dood.’
Hij bewoog met zijn stok en de ingrediënten kwamen op de bord te staan.
‘En we beginnen nu.’ Hoorde ik Slakhoorn nog zeggen.
'Zeg, Hermelien, wil je ook voor mij de nodige ingrediënten halen?' Vroeg ik.
Ik glimlachte zachtjes en wierp even een blik toe naar Campbell.
'Heei, Camp. Als je wilt kan..'
Ik werd omhoog getrokken door Hernelien die me geiriteerd aankeek en voordat ik mijn zin kon afmaken rukte ze me mee naar de kast toe waar de ingrediënten stonden.
'Ah, Hernelien, als je zo graag mij wilt hebben kunnen we na de les eens de bezemkast van filders opzoeken.' Grapte ik en ze sloeg me met haar boek; had ik verdient.
'Word eens nuttigs en stop eventjes met al die gekakel; George.' Siste ze maar ondanks dat zag ik wel een blos op haar gezicht; of hed was dat se rood werd van de woede. Ik laxhte en pakte mijn ingrediënten en sleurde die mee naar mijn ketel toe en begon met het brouwen, ook al wist ik dat het nooit zou lukken.
Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••