• Sorry als dit topic verkeerd staat, ik wist niet precies waar het moest.

    Dus, het zit zo dat al die pesterijen me toch wakker schudden, ik raak ze serieus beu want ze gaan erover. Ik zie weer vaker van die filmpjes voorbij komen over kinderen die gepest worden. Mijn broer wordt al jaren gepest, vriendinnen en kennissen rondom werden gepest of worden nog steeds gepest. Het is allemaal zo erg... Nu zag ik voor het eerst het programma Project P op tv, vond het echt heftig. Het leek alsof het riep naar mij dat er meer dingen moeten gebeuren tegen pesten, wat ook zou moeten. Ik ben altijd al tegen pesten geweest, heb het geluk gehad dat ik nooit gepest werd en ik heb ook nooit de behoefte gehad om iemand te pesten, want dat doe je gewoon niet. Het is nu misschien vreemd om meteen met de deur in huis te vallen, maar ik wil heel graag slachtoffers van pesterijen helpen. Het is misschien een beetje onmogelijk, maar toch roep ik hier even om hulp. Kennen jullie of weten jullie enige mogelijkheid om ergens deze mensen te kunnen helpen? Ik heb mij bv. aangemeld op 7 Cups of Tea als listener (al dient deze site voor meer dan alleen praten over pesten), maar eerlijk gezegd ben ik liever vertrouwd in mijn eigen taal, Nederlands. Al die Engelse teksten voor zo'n lessen voor je naar mensen mag luisteren schrikt me toch een beetje af, al is dat misschien te overdreven gezegd.

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    16 - 09 - '17

    Als je iemand gepest ziet worden, kan je voor diegene opkomen. Verder helpt het denk ik wel als mensen weten dat ze naar jou toe kunnen gaan als ze ergens mee zitten. Lief van je!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Als je iemand gepest ziet worden, kan je voor diegene opkomen. Verder helpt het denk ik wel als mensen weten dat ze naar jou toe kunnen gaan als ze ergens mee zitten. Lief van je!


    Dit. En gewoon aardig doen tegen de gepeste kinderen. Gewoon een gezellig praatje kan al veel doen.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Bedankt voor jullie reacties.


    16 - 09 - '17

    Eledhel schreef:
    Als je iemand gepest ziet worden, kan je voor diegene opkomen. Verder helpt het denk ik wel als mensen weten dat ze naar jou toe kunnen gaan als ze ergens mee zitten. Lief van je!


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Ik denk eerlijk gezegd niet dat je heel veel kunt doen voor slachtoffers van pesterijen. Je kunt ze natuurlijk steunen en voor ze opkomen als er over ze geroddeld wordt, maar meer eigenlijk niet. Ik werd vroeger gepest en nu word ik eigenlijk nog altijd buitengesloten op school, maar dat kun je denk ik alleen maar echt veranderen door de pesters te overtuigen om te stoppen, en dat kun je meestal niet zonder een flinke deuk in je imago op te lopen of door zelf slachtoffer te worden, om heel eerlijk te zijn. Je kunt zeggen wat je wilt, maar niemand wordt graag gezien als de "pretbederver". Zo zit dat wereldje nou eenmaal in elkaar, vrees ik.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Brownstone schreef:
    Ik denk eerlijk gezegd niet dat je heel veel kunt doen voor slachtoffers van pesterijen. Je kunt ze natuurlijk steunen en voor ze opkomen als er over ze geroddeld wordt, maar meer eigenlijk niet. Ik werd vroeger gepest en nu word ik eigenlijk nog altijd buitengesloten op school, maar dat kun je denk ik alleen maar echt veranderen door de pesters te overtuigen om te stoppen, en dat kun je meestal niet zonder een flinke deuk in je imago op te lopen of door zelf slachtoffer te worden, om heel eerlijk te zijn. Je kunt zeggen wat je wilt, maar niemand wordt graag gezien als de "pretbederver". Zo zit dat wereldje nou eenmaal in elkaar, vrees ik.


    Ik snap je punt, maar mijn punt is niet om alleen op te komen voor mensen (daarbij zag ik op school nooit gepest en zie ik t ook niet vlak voor mijn neus gebeuren enz), ik wil gerust helpen in zo'n organisatie of wat dan ook, maar die dingen vind ik gewoon niet.


    16 - 09 - '17

    Misschien is het een idee om een plan op te zetten naar het idee van het programma en daarmee naar scholen te stappen om als vrijwilliger iets op te zetten op een school? Dan kan je het plan naar scholen sturen en kijken of ze geïnteresseerd zijn.


    Your make-up is terrible

    Handles schreef:
    Misschien is het een idee om een plan op te zetten naar het idee van het programma en daarmee naar scholen te stappen om als vrijwilliger iets op te zetten op een school? Dan kan je het plan naar scholen sturen en kijken of ze geïnteresseerd zijn.


    Dat is best wel een goed idee, bedankt!


    16 - 09 - '17

    Soe schreef:
    (...)

    Dat is best wel een goed idee, bedankt!

    Dat zou echt een super initiatief van je zijn! Ik vind het erg goed van je dat je zoiets wilt doen. c:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Hawkins schreef:
    (...)
    Dat zou echt een super initiatief van je zijn! Ik vind het erg goed van je dat je zoiets wilt doen. c:


    Dankjewel, ik ga dat ook echt eens proberen!


    16 - 09 - '17