• Hey iedereen!

    Ik vroeg me af, is er iemand hier die het boek Emma van Jane Austen heeft gelezen? Ik lees hem dus nu voor Engels, maar ik ben nog maar in het begin en ik vind het nu al lastig om er doorheen te komen. Het klinkttot nu toe best wel saai, dus ik wil graag weten of het nog leuker wordt, of niet.. Anders zoek ik namelijk een leuker (en dunner) boek, aangezien hij dit weekend wel bijna uit moet, haha.


    Dus, vooor degenen die dit boek gelezen hebben; wat vonden jullie ervan? :'D

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Ik heb hem gelezen. En jah, dat is nu eenmaal Jane Austen haar schrijfstijl.
    Het is een mooi boek om te lezen, maar ik vind hem zelf redelijk saai om te lezen terwijl de inhoud eigenlijk niet saai is.

    Ik zou hem geen 2e keer lezen ook al vind ik het een mooi boek.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Komt mij bekend voor. Lees recensies en een stuk in het Nederlands op internet, misschien voel je je meer gemotiveerd tot lezen. [:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik heb trots en vooroordelen (pride and prejudice) van Jane Austen gelezen, en die was in het begin ook heel moeilijk. Je moet je er gewoon doorheen slaan, uiteindelijk blijkt het (bij mij toch) een heel goed boek te zijn!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Ik heb trots en vooroordelen (pride and prejudice) van Jane Austen gelezen, en die was in het begin ook heel moeilijk. Je moet je er gewoon doorheen slaan, uiteindelijk blijkt het (bij mij toch) een heel goed boek te zijn!


    Ja, Pride And Prejudice heb ik dus ook in het Engels gelezen en dat vond ik ook een hele moeilijke! Maar die trok me vanaf het begin al wel eigenlijk. Maar bij dit boek heb ik zo mijn twijfels..

    @Forks: Haha, ja dat deed ik dus! En toen vond ik ook niet zulke goede commentaren, dus daarom hoopte ik dat mensen me in dit topic misschien zouden overtuigen dat het wel vet leuk zou zijn. Ik heb echt motivatie nodig!

    Ik vond de film wel heel erg leuk. :Y)
    Ik heb namelijk zo'n DVD-box met alle boekverfilmingen van bekende Britse schrijfsters. ^^


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik dacht even dat Krull jarig was door de topictitel, haha, maar heb het niet gelezen nee.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Barnabas schreef:
    Ik vond de film wel heel erg leuk. :Y)
    Ik heb namelijk zo'n DVD-box met alle boekverfilmingen van bekende Britse schrijfsters. ^^


    Dan moet ik de film eerst maar eens gaan kijken dus! Welk jaar heb jij, van die film? Die van 1996 of die van 2009? :'D

    Je weet wat ik er van denk :Y) Toevallig was ik het vandaag trouwens opnieuw begonnen. Maar ik geef wel toe dat het in het begin misschien wel een beetje saai is, er zijn wel mensen die er moeilijk doorheen komen. Oh, je hebt motivatie nodig? :'D Zéééker doorlezen, want ik vind het een geweldig boek. (Anders had ik het niet al... vijf keer of zo gelezen.)

    [ bericht aangepast op 16 juni 2012 - 17:33 ]


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Tempesta schreef:
    Je weet wat ik er van denk :Y) Toevallig was ik het vandaag trouwens opnieuw begonnen. Maar ik geef wel toe dat het in het begin misschien wel een beetje saai is, er zijn wel mensen die er moeilijk doorheen komen. Oh, je hebt motivatie nodig? :'D Zéééker doorlezen, want ik vind het een geweldig boek. (Anders had ik het niet al... vijf keer of zo gelezen.)


    Oké, aangezien jij er zó enthousiast over bent, zal ik het proberen! Als je hem al vijf keer hebt gelezen, móét het wel een goed boek zijn. Haha, dit motiveert me wel! :'D

    Hm... Ik weet niet of die leuk is, maar als ik jou was zou ik een ander boek zoeken. Bij mij duurt het lezen van dat oudere Engels namelijk langer dan wanneer ik een nieuwer boek in het Engels lees :')


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Bingley schreef:
    (...)

    Dan moet ik de film eerst maar eens gaan kijken dus! Welk jaar heb jij, van die film? Die van 1996 of die van 2009? :'D

    2009 of course! *O*


    "Well, well. Look who we've got here!"