Luke Hemmings.
"Hey Lukey," riep Michael terug, nadat ik hem had begroet. Zijn wangen begonnen hevig te kleuren toen ik de woorden uit zijn sms'je citeerde, wat er best schattig uitzag. Hij beantwoordde mijn high-five zodra ik bij hem en de krullenbol achter de toonbank stond, om daarna met zijn hand een tik tegen mijn kont aan te geven. Het moest er vast vreemd uitzien, maar wij begroetten elkaar eigenlijk altijd op deze manier. Onze collega's waren het inmiddels wel gewend, maar soms konden klanten er wat raar van opkijken, maar dat wist ik dan gewoon te negeren.
Michael dronk zijn koffiebeker leeg en ging toen verder met het poetsen van het koffiezetapparaat. Ik was intussen een gesprek gestart met de knappe jongen aan de bar, of daar had ik in ieder geval een poging tot gedaan, terwijl Michael mij een koffie aanreikte en mijn hand voorzichtig om de beker heen vouwde. Hierna dook hij onder de balie om een kom te pakken en deze te vullen met koud water, waarschijnlijk bedoeld voor zijn puppies. Mijn vermoeden bleek juist, want hij liep ermee naar achter.
Net toen ik een slok wilde nemen van de koffie, zag ik dat er een klein tekstje op de beker geschreven stond.
Wil je een keertje samen wat gaan doen, Dr. Fluke? Mike-ro-wave.
Ik glimlachte lichtjes en dacht na. Ik vond de jongen heel leuk en aardig en soms ook best schattig op één of andere manier. Maar of ik meer voor hem voelde wist ik niet zeker. Het was één keer gebeurd dat een klant ons aanzag voor een stel, wat kwam door onze ietwat vreemde begroeting. Nou was die conclusie dan ook wel erg snel getrokken, want het was verder helemaal niet zo dat we ons als 'koppel' gedroegen. Toch was er wel een erg goede band tussen ons en ik twijfelde al langer of ik hem nu zag als vriend of dat er meer was.
Ach, ik moest niet zo moeilijk doen. Ik wist niet eens zeker of hij dit bedoelde als date of gewoon om iets samen te doen als vrienden. Ik dronk de beker verder leeg en pakte toen een stift. In kleine lettertjes schreef ik onder zijn tekstje:
Lijkt me leuk. x Lukey.
Het kusje was iets wat ik vaak schreef onder berichtjes aan vrienden. Sommigen mochten het dan vrouwelijk en gay vinden, maar voor mij was het nu eenmaal een gewoonte.
Glimlachend liep ik ook naar achteren en drukte de beker voorzichtig in Michael's handen, om direct hierna weer terug te lopen en met lichtrode wangen een klant te helpen. Ja, ik was ook best verlegen met dit soort dingen, juist omdat ik dus niet wist hoe hij dit afspraakje precies zag. Ach, ik zou het wel zien.
[ bericht aangepast op 4 okt 2014 - 15:47 ]
"Family dont end in blood