Winhood schreef:
Aangezien ik nu voor tweede jaar bij kleine kinderen stage loop, heb ik een aardig beeld van hen. Het zijn niet altijd engeltjes maar ieder mens is anders en ook kinderen hebben wel eens hun dag niet.
Toch zou ik wel een kind willen. Sowieso zou ik willen weten of mijn kind op mij lijkt qua uiterlijk en karakter. Maar daarnaast omdat ik mij op stage verbaas en verwonder hoe snel de kinderen groeien en leren. Binnen korte tijd kunnen ze best veel.
Zwanger zijn lijkt mij heel bijzonder en ook raar, er zit toch een kindje in je buik en dat is raar want er groeit een nieuw mensje in je dan. Alleen de bevalling, niks voor mij. De gedachte alleen al.
Maar ik kan het begrijpen dat je geen kinderen wilt. Sommige mensen willen ze heel graag en anderen juist niet. Iedereen mag die keuze voor zichzelf en anderen moeten die keuze accepteren. Je kan je altijd bedenken maar dat is dan jouw pakkie aan en niet die van andere.
Het is erg leuk om te zien hoe een kind zo op je lijkt. zowel uiterlijk als karakter, maar soms is het ook echt wel frustrerend en confronterend, omdat ze je eigenlijk een spiegel voorhouden.
Dit plaatje heb ik dus ook ooit eens op m'n FB gezet, want het is echt zo waar en overkomt ons zo nu en dan ook gewoon
Ik heb honderden verhalen waarom het geweldig is om kinderen te hebben, maar de keerzijde is ook dat ik ook zeker verhalen op waarom je geen kinderen zou willen hebben. Want kinderen hebben hebben en opvoeden is uiteindelijk echt niet alleen rozengeur en maneschijn en soms wil je ze echt wel achter het behang plakken en zo snel mogelijk verhuizen. Maar voor mij persoonlijk, wegen de 'slechte' kanten van het hebben van kinderen niet op tegen de 'goede' kanten van het hebben van kinderen. En daarbij geloof ik gerust dat mijn vriend ook regelmatig zo over mij denkt, om me achter het behang te plakken en zo snel mogelijk te verhuizen, dus ja :'D
Het enige wat echt het meest bijzondere is aan het hebben van kinderen, voor mij toch, is die onvoorwaardelijke liefde die je zelf voelt, maar ook die onvoorwaardelijke liefde die je terug krijgt. Dat is iets wat je echt enkel met een eigen kind kan ervaren, al zijn er ook zeker moeders die helaas dat stukje missen ten opzichte van hun kind...
Uiteindelijk is die weegschaal ook voor iedereen anders en voel ik me verder ook niet genoodzaakt om verder uit te wijden waarom het hebben van kinderen zo geweldig is. Want wat ik fantastisch en geweldig vind eraan, betekend niet dat een ander dat ook zo ziet
En tja, in deze gaat het ook om respect hebben voor elkaars keuzes.Daarboven op, bij de meeste punten die Hashirama geeft, kan ik me ook echt wel vinden. Zo heb ik dus ook heel veel schrik voor de pubertijd, en uiteindelijk, die verantwoordelijk die je over een leven krijgt is overweldigend en niet te onderschatten.
En dat een zwangerschap en bevalling niet het meest aantrekkelijke is, jah, dat is ook zeker waar :'D M'n bevalling met Thomas weet ik nog goed. Het was echt een droombevalling, want doordat ik al 9 dagen over tijd was, moesten ze hem halen. Ze hebben m'n water 's morgens 8 uur gebroken en ik kreeg daarna een infuus. Door de weeopwekkers die ik al eerder had gekregen, waren m'n weeen inmiddels alwel begonnen. Wilde dat mens toch een infuus steken terwijl ik een wee had. Ik heb haar dan ook helemaal uitgefoeterd, de wind van voren gegeven en gevraagd of ze wel bij haar gezond verstand was. Ik had haar namelijk al gezegd dat ze even moest wachten, want ik had een wee. Tja, op eigen risico wilde ze dan toch dat infuus zetten :'D
Het heeft me wel direct een epidurale opgeleverd :'D Dus ik heb gewoon echt tot 1 uur 's middags zalig gewacht met m'n vriend op de komst van de baby, zonder moeite of pijn. Beter kan je niet hebben, lijkt me
En daarbij, in de tijd van nu, waarom zou je pijn moeten lijden als het niet nodig is :'D
Wat ik dan echt het vreselijkste vond van heel die bevalling, was al die viezigheid. En dan had ik Thomas er op amper 3 minuten tijd uit geperst - zoals ik al zei, het was een droombevalling - en ze legden hem meteen op m'n borst. Het enige wat er op die 5 minuten door mee heen ging was van 'haal het weg, haal het weg. Dit is vies, haal dat vieze ding van me af' :'D Nee, dat moment was echt niks voor mij :'D
Maar van zodra ikzelf gewassen was, en Thomas - ook echt melig dat m'n vriend heel de tijd bij me bleef en me steunde en alles, tot de baby geboren was. Hij zag me de rest van de dag nog amper staan, of nou ja, liggen :'D - was dat je dat alles gewoon in een simpel ogenblik vergeet.
Ik heb nu ook een best lastige zwangerschap, en ik heb dus ook schrik dat deze bevalling niet zo geweldig gaat zijn als m'n vorige, maar ik weet ook, dat van zodra de baby er is, dat ik dat afzien allemaal direct vergeet, van zodra ik haar in m'n armen hou.
Maar ik kan me dus echt wel vinden in het feit dat een zwangerschap en bevalling ook niet het meest aantrekkelijke lijkt om mee te maken
[ bericht aangepast op 28 aug 2014 - 23:17 ]
If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.