Ik en helemaal geen problemen met je ideëen hierover. Verschillen maken de mens uniek en daarbij vind ik het net meer dan logisch dat jij je eigen leven indeelt. Ik vind zelf dat mensen er niet te veel over moeten doorzeuren als iemand geen kinderen wilt, want het is je eigen leven.
Ikzelf wil wel graag kinderen op aarde brengen en het liefst al als ik halverwege twintig ben. Ik weet dat, dat vroeg is, maar ik wil graag dat mijn kinderen lang van opa en oma en mama en papa kunnen genieten als de tijd daar is. Er kan natuurlijk van alles gebeuren in mijn leven die dit kan beïnvloeden, maar voor nu zou ik graag vroeg mama willen worden. Er was een tijd dat ik geen kinderen wou, maar het laatste schooljaar heb ik veel nagedacht over dingen ie ik zo belangrijk en mooi vind en how graag ik die wil delen en doorgeven aan mijn nageslacht. Ik zou het prachtig vinden om samen naar het vaste vakantiedorp in Zwitserland te gaan met mijn kinderen, net als mijn ouders al jaren doen met mij en mijn zus en mijn vader weer met zijn ouders en zus en broers. Ik moet er nu met 17 jaar nog niet aan denken om kinderen te krijgen, omdat ik totaal niet de moeder kan zijn die ik wil zijn voor mijn kinderen. Natuurlijk kan dat met 25 ook nog niet zijn, maar dat zie ik dan wel weer. Ik weet wel dat ik voor nu oppassen leuk vind en ik single zijn prima vind. Het komt allemaal wel. Wel grappig: ik weet juist totaal niet hoeveel kinderen ik ter aarden wil brengen. Ten minste één. Ik zie een kind ook als een geschenk, in meerdere opzichten. Er zijn stellen die niet zwanger kunnen raken en dan denk ik: 'Als ik zwanger wordt, wil ik de juiste keuzes maken voor mijn kind. Voor mij 10 anderen die er wél goed voor kunnen zorgen.' Daarom wil ik klaar zijn met studeren, een stek hebben, een lieve vriend of misschien al man en het liefst al beide een baan. Dat is een belangrijke basis. Want ik wil geen kind baren als ik niet belangrijke zaken op orde heb en mijn kind dingen kan geven die het nodig heeft, terwijl dat 1) niet in et belang van mijn kind is en 2) er genoeg mensen zijn die wél alle zekerheid en zorg kunnen bieden, maar niet lukt om zwanger te worden. Dat maakt mij er extra bewust van hoe zorgvuldig je moet zijn, vind ik dan voor mezelf, met wanneer je zwanger wordt en of je er klaar voor bent. Ook samen, man en vrouw, in mijn geval, maar ook vrouw en vrouw en man en man. Maar ik denk dat de meeste mensen die mening met mij delen. Nou ja, ik wil dus graag jong kinderen baren. :')
"A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife