Lucia Dorné
Nog steeds in paniek kan ik mijn blik maar niet van hem afwenden. Ik voel me echt niet goed en het enige wat hij doet is lachen. Waarom lacht hij nou? Zo grappig vindt ik mezelf momenteel niet. Geniet hij er nou echt van dat ik bang ben? Wat een eikel is dat. Hoe langer ik bij hem ben, hoe meer ik het idee krijg dat ik hem haat. Hij komt zo zelfverzekerd over, alsof de wereld in zijn handen ligt. Oké, meestal ben ik ook wel zelfverzekerd, maar ik weet zeker dat ik minder arrogant ben. Dat is het goede woord. Hij is te arrogant.
'Je durft wel meisie,' Zegt hij eerst. Ik slik even, maar nog steeds wacht ik op antwoord. 'maar die woorden betekenen dat je vanaf nu aan me verbonden bent, of je het nou wilt of niet. In ruil voor je wens.' Ik kijk hem bang aan. Het woord waar ik me echt zorgen om maak is verbonden. Het laat me huiveren. Wat betekent het? Al de ontwetendheid van deze ochtend begint zijn tol te eisen. Het klinkt in ieder geval niet goed. 'Ik zal wat warms voor je pakken.' Zegt hij nog even voordat hij naar een kast in de hoek loopt. Hij zal vast wel door hebben gehad dat ik hier bijna sta te bevriezen. Een beetje kleding zou fijn zijn, moet ik toegeven. Toch ben ik ook blij met de tijd die ik krijg, terwijl hij wat kleding pakt. Dat geeft me nog even de tijd om na te denken. Verbonden zijn met hem klinkt op de eerste plaats walgelijk. Kon ik niet met een leuker persoon verbonden zijn? Ik ken zat leuke personen. Eerlijk gezegd begin ik ook een beetje boos te worden op mezelf. Als ik die stomme woorden nooit had uitgesproken zou ik hier nu niet zijn, of dat vindt Ivory tenminste. Hij laat doorschemeren dat ik hier ben omdat ik de woorden zei, al weet ik nog steeds niet of ik dat moet geloven. Het stadium waarin ik denk dat hij me alleen maar heeft ontvoerd, ben ik al voorbij. Ik weet gewoon dat er iets meer achter moet zitten, maar verbonden klinkt toch wel erg sterk. Het enige wat ik nu wil is weten wat er aan de hand is en terug naar huis gaan, zo snel mogelijk. Toch is dat al meer dan wat ik eerst wilde, toen ik alleen maar weg wilde. Kan het zijn dat Ivory me serieus nieuwschierig heeft gemaakt? Ik vraag me af hoe hij weet dat ik die woorden toen heb uitgesproken, een half jaar geleden. Dat weet niemand anders dat ik en mijn vriendinnen en blijkbaar Ivory ook. Moet ik bang worden bij het woord verbonden? Want dat ben ik sowieso al. Ik weet niet precies wat het betekent, al heb ik het idee dat het alles betekent en veranderd. Het klinkt als iets waar ik niets aan zal kunnen doen, hoe graag ik het ook wil. Ik wordt er echt heel erg bang van. Op dat moment komt Ivory terug en gooit een setje kleding naar me toe. 'Hier trek dit aan, het is een stuk warmer dan in je ondergoed,' Daarna laat hij zichzelf op bed vallen. Voor zover ik zie kijkt hij niet naar mij. Ik kijk even naar de kleding en dan naar hem. Moet ik me nou serieus achter zijn rug om gaan omkleden? Ik vertrouw hem niet eens, dus stel dat hij onverwacht opkijkt. Daar wil ik liever niet eens aan denken, laat staan dat het echt zou gebeuren. De gedachte alleen is al pijnlijk genoeg. Even twijfel ik zelfs of ik me dan ook echt moet omkleden, aangezien het een gevaar meebrengt om door hem bekeken te worden. Toch vindt ik de warme kleding uiteindelijk te aanlokkelijk om niet aan te doen en kan ik er niet langer weerstand aan bieden. 'Als je bent omgekleed zou ik graag je vriendinnen willen ontmoeten,' Verschrikt kijk ik naar hem op. Zijn mijn vriendinnen ook hier? Waar dan? Zijn ze veilig? Het klinkt natuurlijk ook wel logisch als ze hier zijn. Ik ben niet de enige die die woorden heeft uitgesproken, dus volgens Ivory's uitleg zou het moeten kloppen als ze hier ook zijn. Toch ben ik bang dat er iets met hun is gebeurd, alhoewel ik momenteel overal bang voor ben. Stel dat ik mijn vriendinnen zou kunnen zien, al is het maar voor even. Zouden zij weten wat er aan de hand is? Zouden zij net zoals ik onzeker zijn? 'En niet te veel treuzelen, die kleding is zo aangetrokken,' Zegt hij dan nog. Fronsend kijk ik hem aan. Niet teveel treuzelen, meent hij dat nou? Ik merk dat ik nog bozer op hem wordt. De onzekerheid maakt me echt kwaad, net als hem. Eerst maar die kleding aandoen en dan kijk ik daarna wel verder. Met een blik vol argwaan kijk ik Ivory nog even aan, omdat ik wil controleren of hij nog steeds naar het plafond kijkt en niet naar mij. Ik besluit me maar erg snel om te kleden, zodat er minder kans is dat hij me toch zal zien. Allereerst bekijk ik de kleding die voor me ligt. Een witte blouse, met een versiering aan de bovenkant. Daaronder een donkerblauwe rok. Ach, het had erger gekund. Nog steeds kijk ik om de paar seconden even naar Ivory. Ik ben echt bang dat hij zo snel even opkijkt, met die grijns van hem nog steeds op zijn gezicht. Met omkleden draai ik mijn rug naar hem toe, voor het geval dat hij omkijkt. In dat geval ziet hij minder dan wanneer ik andersom had gestaan. Zo snel mogelijk trek ik mijn shirtje over mijn hoofd uit, waardoor de kou nog meer naar me toe lijkt te komen. Dan kijk ik weer even om, naar hem. Als ik zie dat hij zich beweegt, bedek ik mezelf snel met mijn handen terwijl ik hem met grote ogen aankijkt. Gelukkig gaat hij alleen maar even op de rand van het bed zitten, waar hij iets vaags met zijn broek lijkt te doen. Daarna kleed ik me verder nog zo snel mogelijk aan. Uiteindelijk ben ik erg blij waarneer het me gelukt is en ik weer geheel ben bedekt met kleding. Ook heb ik het al een stuk warmer, waardoor ik me al beter voel. Dan draai ik me weer naar hem toe. Eigenlijk heb ik helemaal geen zin om te zeggen dat ik klaar ben, wat zou betekenen dat hij weer naar mij gaat kijken. Ik blijf dan ook maar even een paar minuten staan zonder dat ik wat zeg. Hij zou vast niet denken dat ik al ben omgekleed, want dat had ik ook heel snel gedaan. Als ik iets rustiger was geweest was ik nu nog bezig. Ik bijt even op mijn lip als ik merk dat ik het niet langer kan uitstellen. Ik doe mijn mond alvast open om antwoord te gaan geven.
"Ehm, ik ben klaar." Zeg ik dan uiteindelijk. Mijn stem klinkt niet al te blij, wat ik ook niet ben. "En ik heb weer een vraag. Wat houdt dat verbonden in?" Dat moest ik wel vragen. Ik kon zelf niet op een goed antwoord komen. "En mijn vriendinnen.... Zijn die echt ook hier?" Als ik het woord vriendinnen uitspreekt klinkt dat verlangend.