• Familiedag, de naam zegt het eigenlijk al. Het is gewoon een dag met je familie. Gezien ik een vrij grote familie heb -tussen de 40/50 personen- met mensen van amper 1 tot ergens ver in de zestig is het altijd moeilijk om iets te regelen wat iedereen leuk gaat vinden.
    Dit jaar heeft mijn nicht alles geregeld en het was echt geweldig!
    De "grote mensen" gingen met zen allen Solex rijden. Heel leuk natuurlijk maar jammer genoeg heb ik geen rijbewijs en werd het voor mij dus een elektrische fiets. Wat ook wel leuk was. Alleen met mijn geluk gaf de motor het na iets van vijf minuten op en heb ik ongeveer 7 kilometer van de route zelf moeten fietsen op een gemiddeld tempo van 30 km/u. Gelukkig nam daarna mijn neef het over en mocht ik op een gewone Solex. Die dingen zijn tien keer zo leuk maar ach. Ongeveer twee kilometer verder was ons rustpunt en daar hebben we een nieuwe fiets gekregen zodat alles weer gewoon normaal verder kon gaan. Zonder nog verdere problemen zijn we bij het eindpunt aangekomen.
    En het eindpunt was een vlindertuin waar ik meer reptielen heb gezien als vlinders maar dat was ook wel leuk. Zo ben ik er gisteren dus ook achter gekomen dat gordeldieren echt heel grappig lopen. Daarna zijn we gaan BBQen en toen ging iedereen alweer naar huis.
    Dus het was zeker weer een hele leuke dag geweest! *O*

    Hebben jullie ook elk jaar -of vaker misschien?- familiedag of ben ik hier de enige?


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Wij hadden ooit een neven en nichten dag.... 3 jaar heeft dat geduurd.
    elk jaar moest een gezin het organiseren... maar het was meer ellende dan wat anders.
    ik ben blij dat we het niet meer doen... Sommige familie heb ik al niet meer gezien sinds die tijd..
    Ik heb misschien niet zo'n leuke familie

    Bij een vriendin hebben ze wel familiedag... die kijkt daar altijd weken naar uit :)


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Wij hebben niet echt familiedagen, we spreken gewoon random af met familieleden of vrienden en gaan dan barbecueën of uit eten of gewoon gezellig op visite. Dat noem ik niet echt familiedagen haha.

    Zo'n Solex lijkt me episch!
    Een familiedag is bij ons redelijk onmogelijk aangezien iedereen overal woont. En dan hebben we het niet over alleen Nederland of Europa.


    No growth of the heart is ever a waste

    Wat leuk. ^^
    Aan de Nederlandse kant van mijn familie waren er wel eens familiedagen, maar dat is gestopt toen ik nog behoorlijk jong was omdat de mensen die dat steeds organiseerden oud werden en er wat ruzies waren of zo. Maar ik zie al mijn Nederlandse familie (mijn opa, twee ooms, twee tantes, twee neven, twee nichten, de vriendin van een van mijn neven en de binnenkort vier kinderen die hij met haar heeft) wel sowieso ieder jaar met Kerst, want het is een soort traditie dat we dan met z'n alleen Chinees eten bij mijn opa. Vaak komen ze ook bijna allemaal wel langs met verjaardagen. Mijn Duitse familie (mijn opa en oma, drie ooms en drie tantes die per stel twee kinderen hebben, waarvan drie ook een vaste vriend/vriendin hebben) woont een stuk verder weg, maar zie ik gek genoeg meestal eigenlijk vaker, want mijn oma en opa aan die kant nodigen graag iedereen uit voor hun verjaardagen en Kerst. Dat is dus minstens drie keer per jaar en ze verzinnen vaak nog wel meer redenen. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Wat leuk. ^^
    Aan de Nederlandse kant van mijn familie waren er wel eens familiedagen, maar dat is gestopt toen ik nog behoorlijk jong was omdat de mensen die dat steeds organiseerden oud werden en er wat ruzies waren of zo. Maar ik zie al mijn Nederlandse familie (mijn opa, twee ooms, twee tantes, twee neven, twee nichten, de vriendin van een van mijn neven en de binnenkort vier kinderen die hij met haar heeft) wel sowieso ieder jaar met Kerst, want het is een soort traditie dat we dan met z'n alleen Chinees eten bij mijn opa. Vaak komen ze ook bijna allemaal wel langs met verjaardagen. Mijn Duitse familie (mijn opa en oma, drie ooms en drie tantes die per stel twee kinderen hebben, waarvan drie ook een vaste vriend/vriendin hebben) woont een stuk verder weg, maar zie ik gek genoeg meestal eigenlijk vaker, want mijn oma en opa aan die kant nodigen graag iedereen uit voor hun verjaardagen en Kerst. Dat is dus minstens drie keer per jaar en ze verzinnen vaak nog wel meer redenen. :'D

    Dat is ook wel leuk dan. Ik zie zeg maar de jonge kant van mijn familie veel vaker als al mijn oudere ooms en tantes. Vaak is de enige keer dat ik mensen zie ook op de familiedag zelf. En mijn neef en zijn kinderen heb ik gisteren voor het eerst in drie jaar gezien/weer gezien.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Klinkt echt heel gezellig (;
    Ik doe zelf nooit wat met familie, omdat iedereen altijd ruzie met elkaar heeft. Dus ik doe altijd dit soort dingen met vrienden (:


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Dat klinkt echt leuk. ^^
    Wij hebben niet echt officiële familiedagen of zo, maar een broer van mijn vader (mijn oom dus) woont in Amerika met zijn vrouw en kinderen (mijn tante en nichtje en neefje) en zij komen ieder jaar wel een keer naar Nederland, en in die dagen komen we heel veel samen met de hele familie om leuke dingen te doen, dat is altijd wel gezellig. (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Wij hebben elk jaar een Hollander-weekend (vernoemd naar onze achternaam :Y)), we gaan dan met de hele familie van mijn vaders kant in een huisje. Ik heb niet echt een hele grote familie, ongeveer met 15 tot 25 mensen denk ik. De kant van mijn moeder ken ik helemaal niet.
    Dit jaar zou mijn oom het regelen, maar ik heb er nog niets over gehoord. Ik hoop dat het wel doorgaat (:

    Dat van jou klink ook leuk, maar wij blijven meestal in het huisje. Gewoon de rare mensen zijn die we zijn.

    [ bericht aangepast op 5 mei 2014 - 13:27 ]