• Sorry als hij fout staat, ik had eigenlijk geen idee though

    Zijn er eigenlijk regels voor shortstories?

    Ik heb een aantal ideeën en ik ben er sws al een aant schrijven maar eigenlijk zonder na te denken.

    Wie kan mij helpen?


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Regels voor short stories? Bedoel je regels van hoeveel woorden het moet bevatten en dergelijke? (:


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Volgens mij zijn er net zo min regels rondom short stories als dat er regels zijn rondom gewone stories, alleen is een short story dus korter dan een gewone story. Wel is het natuurlijk prettig voor de lezer als er geen spelfouten in staan en zo, maar dat geldt voor alle verhalen.

    Kortom, maak ervan wat je zelf wilt, al zou ik voor jezelf misschien wel van te voren afspreken hoe lang je het wilt maken. Als je in het wildeweg begint te schrijven kan er natuurlijk ook kunst uit komen rollen, maar dan kan het ook honderd hoofdstukken lang worden, wat het niet meer zo short maakt. Stel voor jezelf dus een duidelijk einde in en houd je daar ook aan, dan moet alles goed komen. (:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Volgens mij zijn er net zo min regels rondom short stories als dat er regels zijn rondom gewone stories, alleen is een short story dus korter dan een gewone story. Wel is het natuurlijk prettig voor de lezer als er geen spelfouten in staan en zo, maar dat geldt voor alle verhalen.

    Kortom, maak ervan wat je zelf wilt, al zou ik voor jezelf misschien wel van te voren afspreken hoe lang je het wilt maken. Als je in het wildeweg begint te schrijven kan er natuurlijk ook kunst uit komen rollen, maar dan kan het ook honderd hoofdstukken lang worden, wat het niet meer zo short maakt. Stel voor jezelf dus een duidelijk einde in en houd je daar ook aan, dan moet alles goed komen. (:


    Ik had sws de grens op een hoofdstuk maar verder wist ik het gewoon niet xD.

    Verder weet ik dat je veel minder details prijsgeeft dan bij een gewone story maar verder?

    Wel bedankt voor de tips!


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    TheBadWolf schreef:
    (...)

    Ik had sws de grens op een hoofdstuk maar verder wist ik het gewoon niet xD.

    Verder weet ik dat je veel minder details prijsgeeft dan bij een gewone story maar verder?

    Wel bedankt voor de tips!


    O, op zo'n manier! In dat geval ga je volgens mij ook een stuk minder diep in op de personages in een short story. Het gaat het meeste om het verhaal zelf, niet om de mensen die erin spelen. Hoeft natuurlijk niet, maar zo zagen de short stories eruit die ik tot nu toe heb gelezen. Hopelijk heb je er wat aan. ^^


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.