• Ik wil in Oktober heel erg graag naar de 1D film. Doordat ik zowel leiding als lid ben van scouting kan ik niet 11 oktober. Daarom wil ik 12 oktober gaan. Nu had ik dus gekeken maar de zaal is al voor de helft bezet.

    Ik had mama dus gezegd dat ik echt heel graag erheen wilt maar reserveren mag niet van haar. Nu komt eigenlijk mijn probleem. Ik vind het dus heel erg moeilijk om er " tegen' in te gaan dat ik ze wil reserveren. Ik ben echt bang dat ik straks te laat ben en ik wil echt super erg graag mede omdat ik met het concert hele slechte plekken had.

    Iemand tips hoe ik dit kan brengen. Mn moeder kan nogal koppig zijn.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Schrijf je argumenten uit voordat je het gesprek met je moeder aangaat. Leg uit wat je wilt zeggen en onderbouw dit, zodat je moeder wellicht begrijpt dat dit voor jou veel betekent en dat je er goed over hebt nagedacht. Probeer ook alvast te bedenken wat je moeders argumenten zullen zijn, zodat je van te voren kan bedenken hoe je ze kan weerleggen. Succes!


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    NiallerBoo schreef:
    (...) het is iets wat ik gewoon heel erg moeilijk vind ondanks dat ik het erg graag. Zoals ik al aangaf is dat niet alleen numaar veel vaker


    Dat je niks durft te vragen aan je moeder? Sorry hoor, maar dat is echt niet goed. Ze is je moeder, daar hoor je gewoon mee te kunnen praten en die zou je al helemaal zulke onbenullige vragen moeten kunnen stellen. Ik denk echt dat je je er gewoon overheen moet zetten hoor, desnoods kaart je het bij je moeder aan dat je haar vaak geen dingen durft te vragen. Waarschijnlijk als je vraagt om te reserveren zegt ze gewoon iets van "okeuj" en is het klaar. En als ze moeilijk doet, ja dat ken ik van mijn moeder, maar dan houd je gewoon voet bij stuk. Hallo, je bent 17, je mag best je eigen ding doen en een eigen mening hebben. Ik zeg zo vaak tegen mijn moeder "nee mam, dat doe ik niet," als ik bijv. ruzie hebt en ze zegt van "joh, je moet dit en dat tegen ze zeggen".


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Asami schreef:
    (...)

    Dat je niks durft te vragen aan je moeder? Sorry hoor, maar dat is echt niet goed. Ze is je moeder, daar hoor je gewoon mee te kunnen praten en die zou je al helemaal zulke onbenullige vragen moeten kunnen stellen. Ik denk echt dat je je er gewoon overheen moet zetten hoor, desnoods kaart je het bij je moeder aan dat je haar vaak geen dingen durft te vragen. Waarschijnlijk als je vraagt om te reserveren zegt ze gewoon iets van "okeuj" en is het klaar. En als ze moeilijk doet, ja dat ken ik van mijn moeder, maar dan houd je gewoon voet bij stuk. Hallo, je bent 17, je mag best je eigen ding doen en een eigen mening hebben. Ik zeg zo vaak tegen mijn moeder "nee mam, dat doe ik niet," als ik bijv. ruzie hebt en ze zegt van "joh, je moet dit en dat tegen ze zeggen".
    ik durf en kan dat gewoon niet. Ik he echt geen idee waarom.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    NiallerBoo schreef:
    Mensen het gaat niet zo zeer over het reserveren. Ze weet amper dat het al zo vol zit. Het gaat erom dat ik het gewoon heel moeilijk vind om er over te beginnen om te vragen of ik mag reserveren. Dar vroeg ik tips voor. Daarbij ik ga niks stiekem doen, het kost geen drol dat weet ik maar om het stiekem te doen vind ik helemaal niets

    Als ik dit goed begrijp, heeft ze niet echt gezegd dat je niet mag reserveren?
    Anyways, als je er zo onzeker over bent en denkt dat het stom overkomt op haar dat je zo graag naar die film wilt, zou ik het een soort van nonchalant brengen, van "Oh, trouwens, die film waar ik heen ga, ik zag net dat de zaal nu al half vol zit, dus ik denk dat ik straks meteen even ga reserveren want het is ook zo stom als alles straks vol is als ik wil gaan" of iets in die richting. Het lijkt me sterk dat ze dan nee zegt (en als wel ben ik heel benieuwd naar waarom het dan niet mag van haar)


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Kreynta schreef:
    (...)
    Als ik dit goed begrijp, heeft ze niet echt gezegd dat je niet mag reserveren?
    Anyways, als je er zo onzeker over bent en denkt dat het stom overkomt op haar dat je zo graag naar die film wilt, zou ik het een soort van nonchalant brengen, van "Oh, trouwens, die film waar ik heen ga, ik zag net dat de zaal nu al half vol zit, dus ik denk dat ik straks meteen even ga reserveren want het is ook zo stom als alles straks vol is als ik wil gaan" of iets in die richting. Het lijkt me sterk dat ze dan nee zegt (en als wel ben ik heel benieuwd naar waarom het dan niet mag van haar)
    dag klopt. Ik vind het gewoon moeilijk. Nrt als nu. Papa is op de laptop en mama een puzzel aan het maken. En we gaan een spelletjes dien. Ik durf ook niet te vragen of we kjnnen gaan beginne


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Sorry, maar je durft je eigen moeder niet te vragen of je iets mag reserveren? Meid, je maakt echt van een mug een olifant op deze manier en dan wordt het alleen maar moeilijker.

    Stap op, ga naar haar toe, zeg 'Hoi mam, ik zou graag naar de film gaan omdat ik de jongens van 1D heel vet vindt en de enige manier waarop ik kan gaan is als ik reserveer. Ik zal het zelf betalen en ik kan die dag, want dan maak ik geen andere plannen. Goed?' Ennnnn... opgelost.

    Skrivbar schreef:
    Sorry, maar je durft je eigen moeder niet te vragen of je iets mag reserveren? Meid, je maakt echt van een mug een olifant op deze manier en dan wordt het alleen maar moeilijker.

    Stap op, ga naar haar toe, zeg 'Hoi mam, ik zou graag naar de film gaan omdat ik de jongens van 1D heel vet vindt en de enige manier waarop ik kan gaan is als ik reserveer. Ik zal het zelf betalen en ik kan die dag, want dan maak ik geen andere plannen. Goed?' Ennnnn... opgelost.
    dat is voor jou misschieb zo gedaan bij mij niet. Ik vind dar gewoon heel erg moeilijk om het te zwggen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    ^Wat is daar in hemelsnaam zo moeilijk aan? Gaan ze je slaan als je zoiets vraagt? Geven ze je geen eten meer? Kijken ze je boos aan? If not, man up. Je kunt je leven lang niet het handje van een ander vasthouden. Als je niet voor jezelf op kan komen tegenover je moeder, gaat het alleen nog maar moeilijker worden als het om mensen gaat die niet zoveel van je houden. Mensen zijn namelijk gemeen - helaas - en je kunt je er maar beter tegen bewapenen.

    Skrivbar schreef:
    ^Wat is daar in hemelsnaam zo moeilijk aan? Gaan ze je slaan als je zoiets vraagt? Geven ze je geen eten meer? Kijken ze je boos aan? If not, man up. Je kunt je leven lang niet het handje van een ander vasthouden. Als je niet voor jezelf op kan komen tegenover je moeder, gaat het alleen nog maar moeilijker worden als het om mensen gaat die niet zoveel van je houden. Mensen zijn namelijk gemeen - helaas - en je kunt je er maar beter tegen bewapenen.
    ten eerste hoef je me echt niet zo aan te vallen, ik voel me al kut genoeg vandaag. Zoals ik het al eerder he aangegeven. Onzekerheid en verder weet ik het niet.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik heb zo het gevoel dat het niet uitmaakt wat voor tips we jou geven, want je hebt overal een excuus voor. Als je echt graag wilt gaan zul je dat voor jezelf moeten bewijzen door het gewoon te vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Leave schreef:
    Ik heb zo het gevoel dat het niet uitmaakt wat voor tips we jou geven, want je hebt overal een excuus voor. Als je echt graag wilt gaan zul je dat voor jezelf moeten bewijzen door het gewoon te vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
    het maakt me wel ut wat voor tips ik krijg maar ik zv gewon waar bang voor ben, dat ik het deels niet weet maar sommige vragen gewoon wat meer duidelijk


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    NiallerBoo schreef:
    (...) Dankje voor de tips. Even kijken wanneer ik het ga proberen te vragen maar ikew et het nog niet aangezien ik ook niet helemaal lekker in mijn vel zit en momenteel om echt alles begin te huilen


    Graag gedaan. Ik hoop dat het je lukt want helaas is dit wel iets wat je echt zelf zal moeten doen en daarvoor moet je het ook echt willen om over die angst heen te komen.
    Overigens vind ik het voor zover ik kan oordelen vanachter een scherm wel lijken op redelijk extreme sociale faalangst. Heel onhandig in je leven, dus misschien is het ook een idee om hulp te zoeken, maar dat is aan jou.


    Happy Birthday my Potter!

    Asmodom schreef:
    (...)

    Graag gedaan. Ik hoop dat het je lukt want helaas is dit wel iets wat je echt zelf zal moeten doen en daarvoor moet je het ook echt willen om over die angst heen te komen.
    Overigens vind ik het voor zover ik kan oordelen vanachter een scherm wel lijken op redelijk extreme sociale faalangst. Heel onhandig in je leven, dus misschien is het ook een idee om hulp te zoeken, maar dat is aan jou.
    ik hen wel al een paar keer gedacht om met een psyholoog te gaan praten omdat ik me thuis wat acter gesteod voel. Broer mag alles en krijgt alle aandacht naar mijn idee. Maar ik ga nog even kijken voor echt naar een psycholoog ga stappen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    NiallerBoo schreef:
    (...) ik hen wel al een paar keer gedacht om met een psyholoog te gaan praten omdat ik me thuis wat acter gesteod voel. Broer mag alles en krijgt alle aandacht naar mijn idee. Maar ik ga nog even kijken voor echt naar een psycholoog ga stappen


    Ik heb het gevoel dat je nogal een slachtofferrol op je neemt tbh... Als je verandering wil zul je altijd bij jezelf moeten beginnen, dus als je het écht graag wil dan zal je daar voor zorgen ook, lijkt mij.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Het is of/of. Of je reserveert nu en je weet dat je een goede plek hebt, of je reserveert niet en dan kun je niet gaan. Je maakt het jezelf veel te moeilijk, reserveer gewoon, zet je eroverheen en zeg tegen je moeder dat je voor de zekerheid al een plaatsje hebt uitgezocht.


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.