• Ik wil in Oktober heel erg graag naar de 1D film. Doordat ik zowel leiding als lid ben van scouting kan ik niet 11 oktober. Daarom wil ik 12 oktober gaan. Nu had ik dus gekeken maar de zaal is al voor de helft bezet.

Ik had mama dus gezegd dat ik echt heel graag erheen wilt maar reserveren mag niet van haar. Nu komt eigenlijk mijn probleem. Ik vind het dus heel erg moeilijk om er " tegen' in te gaan dat ik ze wil reserveren. Ik ben echt bang dat ik straks te laat ben en ik wil echt super erg graag mede omdat ik met het concert hele slechte plekken had.

Iemand tips hoe ik dit kan brengen. Mn moeder kan nogal koppig zijn.

Change is for weirdos ~ Niall Horan

Reserveer een plaatsje voor jezelf en ga gewoon alleen. (krul)

If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

Mensen het gaat niet zo zeer over het reserveren. Ze weet amper dat het al zo vol zit. Het gaat erom dat ik het gewoon heel moeilijk vind om er over te beginnen om te vragen of ik mag reserveren. Dar vroeg ik tips voor. Daarbij ik ga niks stiekem doen, het kost geen drol dat weet ik maar om het stiekem te doen vind ik helemaal niets

Nouja, ik denk dat je het gewoon moet doen. Gewoon op een rustig moment (of tijdens het avond eten of zoiets) er nog eens met haar over de film beginnen. En tóch vragen of je toch mag reserveren. Er gewoon bij vertellen dat het al half vol zit en dat de film maar 2 dagen draait (dat is toch zo, heb ik begrepen in dit topic?) en dat je bang bent dat je anders geen kaartje meer kunt kopen.
    Desnoods schrijf je het in een brief. Dan heb je het toch verteld, maar op een ''minder enge'' manier. Succes. ;)

• It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

Als hij nu al half vol zit kan ik je verzekeren dat er tegen die tijd geen plaatsen meer over zijn..
    Zet je moeder neer aan tafel, vertel haar hoeveel het voor je betekent, dat je het erg jammer zou vinden als je er niet heen kan, aangezien hij maar 2 dagen draait, en misschien kan je ook laten zien dat de zaal al halfvol zit, en zeggen dat als hij nu al zo vol zit, hij over een paar weken stampvol zit en je dan alleen nog maar vreselijke plaatsen kan krijgen.
    Leg het gewoon rustig uit, geef een paar goede argumenten, en zeg anders dat je er in ruil een paar klusjes voor wil doen oid. Het lukt je vast wel (;

I solemnly swear that I am up to no good.

Maar dan kan je toch gewoon tegen je moeder zeggen dat het nu al half vol zit? Dan denk ik dat je al een stuk sneller mag reserveren van haar.

We've lived in the shadows for far too long.

Waarom vind je het dan eigenlijk zo eng? Zo'n vreemd onderwerp is het toch niet en ze is wel je mama. Ze gaat je heus niet bijten of zo c; (grapje. Ik ben echt benieuwd waarom je zo bang bent om het te vertellen en vragen. Dan kunnen wij je misschien ook beter helpen).

Happy Birthday my Potter!

Asmodom schreef:
    Waarom vind je het dan eigenlijk zo eng? Zo'n vreemd onderwerp is het toch niet en ze is wel je mama. Ze gaat je heus niet bijten of zo c; (grapje. Ik ben echt benieuwd waarom je zo bang bent om het te vertellen en vragen. Dan kunnen wij je misschien ook beter helpen).
    Ik weet het niet zo goed eigenlijk. IK heb het altijd al moeilijk gevonden. Ik ben een beetje bang om verwend over te komen of dat ze boos worden op me. Ook als ze vragen of ik kleding mooi vind durf ik eigenlijk nooit echt eerlijk te zijn en zeg ik altijd maar dat het mooi is. Het komt misscien doordat ik gepest ben en onzeker ben geworden maar ik vind het gewoon heel erg moeilijk

NiallerBoo schreef:
    (...) Ik weet het niet zo goed eigenlijk. IK heb het altijd al moeilijk gevonden. Ik ben een beetje bang om verwend over te komen of dat ze boos worden op me. Ook als ze vragen of ik kleding mooi vind durf ik eigenlijk nooit echt eerlijk te zijn en zeg ik altijd maar dat het mooi is. Het komt misscien doordat ik gepest ben en onzeker ben geworden maar ik vind het gewoon heel erg moeilijk

Hmmm. Oké, nou probeer te bedenken dat dit je mama is. Iemand die van nature ontzettend veel van je houdt en jouw mening ook belangrijk vindt. Je moeder kan misschien om sommige dingen boos op je worden, waar je dan weer van kan leren, maar dat is niet eens erg. Bovendien zou het wel heel absurd zijn als ze hierom boos zou worden toch? Oftewel, probeer de negatieve dingen en gedachten even realistisch te maken. Relativeer ze. Zoals dit:
    Ik ben bang dat ik verwend overkom als ik het vraag, maar reserveren is heel normaal om te doen en eigenlijk is het dus niet zo verwend en normaal vraag ik er nooit om. Ik kom dus niet verwend over als ik het vraag.
    Ik ben bang dat ze boos op me wordt, maar het is helemaal niet iets waar ze boos over hoeft te worden en bovendien kan ik het gewoon vragen met wat uitleg en kan ze altijd dan nog nee zeggen. Het is niet dat ik het haar opleg, maar ik leg alleen uit waarom ik iets zo vind en dan heeft ze zelf nog alle vrijheid om te bepalen. Er is dus geen reden om ervan uit te gaan dat ze boos wordt als ik het vraag.

Het is best moeilijk om dat te leren, maar bij mij heeft dat altijd heel goed geholpen. Gewoon even oefenen en het opschrijven en dan omzetten van die eigenlijk irrationele gedachtegang kan dit proces nog beter laten verlopen in het begin.
    Hopelijk heb je er iets aan.

Happy Birthday my Potter!

Asmodom schreef:
    (...)

Hmmm. Oké, nou probeer te bedenken dat dit je mama is. Iemand die van nature ontzettend veel van je houdt en jouw mening ook belangrijk vindt. Je moeder kan misschien om sommige dingen boos op je worden, waar je dan weer van kan leren, maar dat is niet eens erg. Bovendien zou het wel heel absurd zijn als ze hierom boos zou worden toch? Oftewel, probeer de negatieve dingen en gedachten even realistisch te maken. Relativeer ze. Zoals dit:
    Ik ben bang dat ik verwend overkom als ik het vraag, maar reserveren is heel normaal om te doen en eigenlijk is het dus niet zo verwend en normaal vraag ik er nooit om. Ik kom dus niet verwend over als ik het vraag.
    Ik ben bang dat ze boos op me wordt, maar het is helemaal niet iets waar ze boos over hoeft te worden en bovendien kan ik het gewoon vragen met wat uitleg en kan ze altijd dan nog nee zeggen. Het is niet dat ik het haar opleg, maar ik leg alleen uit waarom ik iets zo vind en dan heeft ze zelf nog alle vrijheid om te bepalen. Er is dus geen reden om ervan uit te gaan dat ze boos wordt als ik het vraag.

Het is best moeilijk om dat te leren, maar bij mij heeft dat altijd heel goed geholpen. Gewoon even oefenen en het opschrijven en dan omzetten van die eigenlijk irrationele gedachtegang kan dit proces nog beter laten verlopen in het begin.
    Hopelijk heb je er iets aan.
    Dankje voor de tips. Even kijken wanneer ik het ga proberen te vragen maar ikew et het nog niet aangezien ik ook niet helemaal lekker in mijn vel zit en momenteel om echt alles begin te huilen

NiallerBoo schreef:
    Mensen het gaat niet zo zeer over het reserveren. Ze weet amper dat het al zo vol zit. Het gaat erom dat ik het gewoon heel moeilijk vind om er over te beginnen om te vragen of ik mag reserveren. Dar vroeg ik tips voor. Daarbij ik ga niks stiekem doen, het kost geen drol dat weet ik maar om het stiekem te doen vind ik helemaal niets

Haha oh god, sorry, maar waarom maak je daar zo een punt van? Je vraagt haar niet of ze even naakt voer straat gaat rennen voor je. Zeg gewoon iets van: "Hé mam, die film waar ik heen wil hè, ik denk dat het slim is als ik reserveer, want de zaal zit al heel vol. " of "hé mam, het wordt erg druk bij die film dus ik heb voor de zekerheid gereserveerd."

In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

Asami schreef:
    (...)

Haha oh god, sorry, maar waarom maak je daar zo een punt van? Je vraagt haar niet of ze even naakt voer straat gaat rennen voor je. Zeg gewoon iets van: "Hé mam, die film waar ik heen wil hè, ik denk dat het slim is als ik reserveer, want de zaal zit al heel vol. " of "hé mam, het wordt erg druk bij die film dus ik heb voor de zekerheid gereserveerd."
    het is iets wat ik gewoon heel erg moeilijk vind ondanks dat ik het erg graag. Zoals ik al aangaf is dat niet alleen numaar veel vaker

De dvd ervan komt ook uit met de kerst?

Dwing je moeder. c:

Ik vind het sowieso bullshit dat hij maar twee dagen draait.

[ bericht aangepast op 16 aug 2014 - 14:11 ]

Asami schreef:

Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

MrsSheen schreef:
    De dvd ervan komt ook uit met de kerst?
    dat klopt maar ik wil hem heel erg graag in de bioscoop zien