Skrivbar schreef:
(...)
Sorry dat ik het zeg, en ik vind dat er ook waarheid in zit, maar als je je nog nooit zo gevoeld hebt dan is het wel erg makkelijk om te oordelen over de keuze die ze moet maken. Wat zou het leven simpel zijn als gewoon kon zeggen 'dit doe ik' of 'dit doe ik niet' Dit is geen kritiek op jullie, maar ik weet hoe ontzettend je met jezelf in de knoop kunt zitten op zulke momenten en het is alles behalve zo makkelijk. En ook ik ben er schuldig aan dat ik iemand op deze wijze onnodig pijn heb gedaan, al besef ik dat pas achteraf.
EDIT: Ik ben een doos, sorry als iemand beledigd heb met deze comment.
Ohja, want wij zijn natuurlijk geen mensen en hebben nooit in een soortgelijke situatie of in de keerzijde daarvan gezeten
Relaties van wat voor soort ook zijn altijd moeilijk. Maar niet handelen is ook handelen en soms is dat de juiste aanpak, hier duidelijk niet. Dit soort situaties valt meestal onder het spreekwoord "niet geschoten is altijd mis" en het zou zonde zijn om zo'n mooie kans voorbij te laten gaan omdat uiteindelijk ervoor gekozen wordt om niks te doen omdat dat de makkelijkste keuze is. Vriendschappen, liefdesrelaties etcetera aangaan zijn altijd risicovol, en je loopt altijd de kans dat het misgaat en dat het pijn doet want zekerheid heb je nooit. Daar moet je je overheen kunnen zetten en die sprong in het diepe nemen (of dat niet doen als je het risico te groot inschat, maar in dat geval besluit je daartoe, niet eeuwig blijven twijfelen want daar word niemand gelukkig van)
KhalEvi schreef:
Damn waarom moet dit nou zo moeilijk zijn. Ik ga de moed maar eens proberen te verzamelen..
Je denkt, twijfelt en piekert teveel. Beetje denken en twijfelen is goed, teveel is niks. Leap before you think!
[ bericht aangepast op 12 aug 2014 - 15:24 ]
quidquid excusatio prandium pro