• De laatste tijd wil ik eigenlijk eens naar een horrorfilm kijken, maar er is één probleem. Ik heb nog nooit horror gezien en ben nogal een gevoelige kijker als het om lugubere of bloederige beelden gaat, en ook van die akelige clowns of poppen vind ik niet echt geweldig, haha. Nou vraag je je misschien af, waarom wil je dan naar horror kijken? :'D Maar ik ben, als het niet om enge beelden en dergelijke gaat, erg moeilijk geshockeerd of bang te krijgen en ik lees ook graag thrillers en griezelverhalen, dus dat is het probleem niet. Mijn vraag is dus, weten jullie horrorfilms waar niet al te lugubere beelden in voorkomen, maar die wel een redelijk goed verhaal hebben?

    [ bericht aangepast op 5 aug 2014 - 19:03 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Begin gewoon met die uber slechte zoals the grudge en the ring.
    En maak misschien een onderscheid of je thriller of horror wilt?

    [ bericht aangepast op 29 aug 2014 - 16:39 ]


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    The Amityville Horror (Remake) - Creepy haunted house film! Geweldig! (Waarschuwing: Bevat wel een hoop enge momenten aan een stuk door)
    Insidious (1 en 2) - Vooral bij deel 1 kun je lekker griezelen. 2 is wat softer.
    The Shining - Supernatural & Psychological horror
    Chernobyl Diaries - Zombie achtige horror (bevat wel wat creepy momenten)
    The Blair Witch Project - Je gaat dingen verbeelden doordat je van alles hoort
    Shutter - Thaise geestenfilm
    The Grudge - Geestenfilm over een vloek op een huis in Japan.

    Een paar van deze films zijn wel best heavy, dus die zijn nog niet aan te raden als eerste horror. Maar je zou bijv. kunnen beginnen met the blair witch project en langzaam kunnen 'opbouwen' naar bijv. The Amityville Horror. Want geestenfilms zijn behoorlijk creepy soms en dat is niet altijd goed voor je nachtrust :3.
    Deze films bevatten wel weinig bloed en weinig enge poppen en geen clowns ;)

    [ bericht aangepast op 5 sep 2014 - 10:37 ]


    The biggest emotion in creation is the bridge to optimism. - Brian May

    Ik heb er een boel gezien, maar geen komt er nu omhoog. Let me think.
          The Ruins trouwens, slechte film en ik had er meer van verwacht. Hij is totaal niet eng, maar op sommige momenten wel wat bloederig.


    † Love? I want to sleep.

    The uninvited. ;3


    26 - 02 - '16