• Hallo,

    Ik heb even een vraagje voor de mensen die er misschien wat meer verstand van hebben dan ik.
    Ik wilde graag een iPad kopen met een toetsenbordje, zodat ik die mee kan nemen naar colleges enzo. Nu is het alleen zo dat als de oplader van mijn laptop even verschuift, mijn hele laptop uit gaat, mijn laptop laadt namelijk ook niet meer op. Ik gok dus dat mijn laptop aan zijn einde is. Hierdoor ben ik een beetje gaan twijfelen, omdat een laptop ook wel essentieel is. Is er iemand die mij misschien kan helpen met mijn keuze? Ik twijfel namelijk of ik nu een ipad moet nemen, of een goede laptop (het liefst een lichte die ik dus ook mee naar colleges kan nemen). Mijn budget is rond de 400 euro.

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Je kunt ook een universele oplader kopen. Die heeft altijd wel een goed kopje voor je laptop. Dit had ik namelijk ook, en nu doet ie het weer.
    Ook al is die los van dat gecrasht en alsnog kapot xd.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Ik zou een goedkopere tablet kopen, om eerlijk te zijn.


    Your make-up is terrible

    Ik zou een goede tablet kopen die voor meerdere dingen kan gebruiken en een toetsenbord. Dan zou ik inderdaad voor een kwalitatieve gaan waar je veel mee kan, zodat het deels als een laptop kan dienen. Voor 400,- kun je namelijk niet echt een laptop vinden die ik als 'goed' zou bestempelen en waar je veel mee kan. Als je er echt alleen maar op wil schrijven en werken voor school, kun je wel een goedkope met een middelmatige processor overwegen.

    Of je moet gewoon even doorsparen en ouderwets met een collegeblok werken? Soms vind ik dat nog fijner dan mijn laptop :3

    Ik zou persoonlijk gaan voor een notebook. Klein, handig om mee te nemen en past binnen je budget. (Gewoon omdat ik persoonlijk geen voorstander ben van een tablet en alles wat met touchescreen heeft te maken).


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Een iPad is handig om mee te werken, vind ik zelf, maar ik prefereer toch een laptop boven een tablet. Zelf ga ik waarschijnlijk ook een nieuwe laptop kopen, maar de kans is groot dat ik die van mijn moeder krijg.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik zou voor een goedkope, kleine laptop gaan. Op een tablet ben je beperkter en aangezien je er toch een toetsenbord voor gaat kopen, kan je beter meteen voor een laptop gaan.


    Let the Night embrace you

    Koop een Nexus 7. Een redelijk goedkope, goede en lichte tablet. Een laptop is zwaar en die meesjouwen naar college iedere dag is niet leuk. Ik heb het twee jaar gedaan en ik hoefde niet eens ver te lopen (45 minuten reizen, waarvan 5 minuten besteed werd aan lopen) bovendien beperkt het je ook, want als je na college wat wil doen zit je met een laptoptas.

    10 inch tablets zijn eigenlijk net te groot om makkelijk mee te nemen en zijn duurder. Het handige van een 7 inch tablet is dat je hem makkelijk in een jaszak of iets dergelijks kunt stoppen (waardoor het voor mannen zonder handtasje sowieso handiger is) Ik kan hem zelfs in mijn doktersjas stoppen, waardoor ik binnen een handomdraai alles kan opzoeken. Een tablet kan je ook makkelijker in een laptop-achtig apparaat veranderen door een toetsenbord op te klikken dan andersom.

    Laatste punt waarom een tablet beter is dan een laptop: accuduur. Goeie laptops gaan 4/5 uur mee als ze nieuw zijn en je alle energiebesparingsmogelijkheden aanzet en het scherm uitzet als je typt. Een tablet gaat makkelijk de hele dag mee.

    [ bericht aangepast op 7 aug 2014 - 16:37 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Tijdens een college is een tablet best handig, maar met verslagen schrijven enzo kom je er nergens mee. Ik raad je aan om toch voor een laptop te gaan, al is dat wat lastiger meenemen, want die zal je sowieso echt nodig hebben. Zonder tablet kom je er wel, zonder laptop niet.


    Valar Morghulis.