Louis Tomlinson
Ik glimlachte kleintjes toen de jongen dichter tegen me aankroop madat ik hem tegen mijn borst had aangetrokkent, zulke kleine dingen deden me echt goed. Waarom precies wist ik niet, maar volgens mij had dat vooral te maken met de juiste persoon, wat in ieders geval ander kon zijn, dus wat bij mij Niall zou moeten zijn. Ik neuriede een zacht deuntje wat ik niet direct herkende, al kwam het me heel bekend voor, ik kon er alleen mijn vinger niet zo net op leggen. Nieuwsgierig keek ik op toen de jongen een mes tevoorschijn haalde, maar keek al heel snel weg door wat hij ermee deed. Ik had al veel bloed en wonden gezien in mijn leven, de een gruwelijker dan de ander, toch kreeg ik van dit soort dingen de kriebels, dat kon ik niet aanzien. In een poging het niet te hoeven zien drukte ik mijn lippen tegen zijn schouder en sloot mijn ogen, naast dat dit een wanhoopsactie was -was het alsnog best fijn, in principe kon je zo de omgeving gewoon wegdenken. Weg koude nacht, weg dak, weg wonden, weg bende, weg met het leven dat ik nu aan het leiden was. Misschien, in een ander leven, als het met ons beide niet zo gelopen was, hadden we alsnog zo kunnen zitten, in een vrolijkere situatie. Gewoon, wij tweeën, niks anders dat telde. Een zucht rolde over mijn lippen bij zijn geaai over mijn been, om zacht uit te spreken hoe ik op dit moment over dit alles dacht. Somber staarde ik voor me uit, ik had geweten dat dit ging gebeuren en had me toch mee laten slepen. Soms had Niall wel gelijk, van mijn kant was dit een gevoelsdaad geweest en kijk eens waar het me had gebracht. Nergens. Ik wilde de jongen al van me afschuiven en zonder iets te zeggen naar binnen gaan, maar werd oververvallen door hem die zich omdraaide en zijn armen, al dan niet zonder duidelijke onzekerheid, om me heen sloeg. Verdwaasd hield ik hem tegen me aan, dit was het laatste dat ik van hem had verwacht. Ik kon niet zeggen dat ik het erg vond, alleen onverwacht. "Graag gedaan, als softie eerste klas is dat mijn taak," zei ik zacht, met een kleine hint van humor in mijn stem. Dit was allemaal zo zwaarmoedig dat ik niet anders kon dan proberen het iets luchtiger te krijgen. Bij zijn fluistering moest ik even nadenken waarover hij het nou had, tot ik snapte dat -dat het antwoord was op mijn vraag van eerder. "En meer vraag ik niet," glimlachte ik breed, om nogmaals een kusje op zijn schouder te drukken. Nu dat zijn wond weer volledig open was door zijn eigen handelingen begon ik me wel een beetje zorgen te maken, dus liet ik hem los zodat ik hem aan kon kijken. "Zullen we naar binnen gaan? Ik zal het niet hebben dat jij doodbloed of doodvriest op mijn dak," mompelde ik. Ik wist dat ik overdreef, maar ik wilde het gewoon niet te duidelijk maken dat ik me zorgen maakte om hem, dat was dan te veel van het goede, zelfs voor mij.
Because I love him, do I need another reason?