Louis Tomlinson
Ik zag gelijk de verandering in zijn houding en blik bij mijn woorden, wetende dat dit tot twee dingen kon leiden. Het eerste, en meest waarschijnlijke, was dat hij het van zich af schudde en deed alsof er nooit iets gebeurd was, wat hij meestal al deed. Het tweede was dat hij eindelijk een keer zou toegeven, wat ook weer kon consulteren in dat hij het toeliet of alsnog vocht en zou breken. Hij had zijn hand al uit mijn haar gehaald dus kon het niet heel lang meer duren voor er iets ging gebeuren, ondertussen ging ik gewoon nog door, het lag er maar net aan hoe of wat, en het zou best eens kunnen dat ik zelfs door mocht gaan. Het werd al snel dat -dat in ieder geval niet ging gebeuren toen ik zijn handen op mijn schouders voelde die me van hem weg duwden. Zijn woorden verbaasden me enigszins, maar ik begreep het wel, de toon waarop hij het zei maakte al meer dan genoeg duidelijk. Ik had niet verwacht dat het me pijn zou doen om Niall zo te zien, dit was zo onnatuurlijk voor hem dat ik het best eng vond. Misschien was het voor het beste, misschien ook niet, ik kon het echt niet inschatten zo. "Ni," begon ik zacht, voor ik mijn hoofd schudde en opstond van het bed. Ik had maar weinig plekken om heen te gaan, ik woonde in dit krakkemikkige pand en een eigen kamer had ik niet echt, aangezien ik de nacht meestal bij een ander doorbracht. Naar buiten was ook geen echte optie meer, naar beneden wilde ik al helemaal niet, ik had geen zin in een preek waarom ik niet bij de bespreking was. Met een zucht pakte ik het doosje met babydoekjes van een van de kasten af en maakte eerst mezelf schoon, om het doekje dat ik gebruikte in de vuilnisbak te dumpen. Ik raapte mijn kleren bij elkaar, of wat er van over was tenminste, ik zou het even zonder boxer moeten doen, om die weer voorzichtig aan te trekken, mezelf de pijn besparend. Kort wierp ik nog een blik richting de jongen, maar zonder medelijden, ik was nog niet zo erg dat ik het negeerde dat hij dat haatte. Mijn blik verplaatste zich naar het raam, waarvanuit je zo op het dak terecht kwam, ik was altijd al via zijn kamer gegaan om erop te komen, en voor nu wa het mijn laatste optie om heen te gaan. "Ik zit op het dak, mocht je me nodig hebben," mompelde ik terwijl ik langs het bed naar het raam liep, de sterke neiging weerstaand om mijn lippen nog even op zijn voorhoofd te drukken, om redelijk behendig door het raam heen te klimmen. Het dak was niet al te schuin, dus kon je -je makkelijk heen en weer verplaatsen, al zat ik meestal of op het hoogste punt of op de rand, op dit moment ging ik voor het eerste. Eenmaal daar legde ik mijn hoofd in mijn handen, radeloos, ik wilde hem zo graag helpen, maar ik was veels te bang om het nog erger te maken.
Because I love him, do I need another reason?