SphinxX schreef:
George Weasley
'Zijn wij nog bij de Orde gekomen? Bestaat die nog? En jeweetwel? Is die nog steeds aan de macht? Want er zijn wel heel veel mensen op het Perron en in mijn tijd waren dat er een stuk minder.'
Ik voelde me in een krimpen en snel liet ik een gliach zien. Ik kan mezelf nu wel op de kop slaan door mijn stomme leugentjes. Maar toch kon ik die risico niet nemen om over de orde te beginnen in een normale openbare gangpad. En wie weet zat hij toen nog niet eens in de orde. Of zij zaten gewoon in de orde, of mam en pap deden gewoon te moeilijk over mij en Fred ook erbij hebben. Ik knikte lichtjes met mijn hoofd.
'Ja. En ja, hij leeft nog. Maar niemand weet echt waar hij is.' Zei ik. Ik heb zo een gevoel dat ik echt niet verder moet praten of ik speelde met de tijd en alles zou dan veranderen als ik een in slaap viel en weer wakker werd. Tenminste.. dan was mijn logica.
'Oh, overigens, in deze tijd is het verboden om als spelletje de beukwilg aan te gaan raken. Tenminste, proberen om aan te gaan raken.. als je het maar weet.' Zei ik tot poging de onderwerp nogmaals te veranderen
James Potter
George glimlacht. Wat? Waarom lacht hij? Ik heb het wel over Hij-Die-Niet-Genoemd-Mag-Worden hoor! Dat is niet iets om over te lachen. Misschien is hij wel pro-dooddoener en begin ik nu over de Orde. Oh James, dit is niet slim. Je kent hem pas een paar minuten en hij heeft l beweerd dat hij uit een andere tijd komt! Ander onderwerp! Ander onderwerp!
'Ja. En ja, hij leeft nog. Maar niemand weet echt waar hij is.' zegt hij en ik knijp mijn ogen even samen. Twintig jaar later en nog steeds heeft blijkbaar niemand wat aan hem gedaan. Ik hoop dat sommigen het wel geprobeerd hebben.
'Oh, overigens, in deze tijd is het verboden om als spelletje de beukwilg aan te gaan raken. Tenminste,
proberen om aan te gaan raken.. als je het maar weet.' Zegt George. Gelukkig ander onderwerp.
'Ja, die regel is vorig jaar ingegaan. Onno of zo was bijna zijn oog kwijt. Die boom is trouwens helemaal niet zo gevaarlijk hoor.' zeg ik terwijl ik bedenk dat ik daar al zo vaak tegen aan heb geleund. Toen hij verlamd was, natuurlijk. Met volle maan voor Remus.
'Je zei dat je de kaart had die we gemaakt hadden. Is hij nog een beetje in een goede staat?' vraag ik grijnzend. Het is echt een object waar ik heel trots op ben. 'En hoe ziet je broer, die Fred, eruit?'
And don't forget, Elvendork! It's unisex!