Albus Severus Potter
Na het afscheid te hebben genomen van mijn ouders liep ik richting de trein toe. Nog even keek ik achterom om te zien waar James en Lily bleven, tot ik ze niet kon vinden ging ik er van uit dat ze eerder de trein in stapten dan mij. Met dat stapte ik ook binnen om mijn zesde leerjaar te laten beginnen. En zoals altijd, verheug ik er niet op.. alleen op zwerkbal en het rond dwalen door Zweinstein en heel misschien Scorpius de verboden bos in laten jagen. Geen nut, ik weet, maar het dood de tijd tenminste als ik weer eens niets te doen heb.
Ik zocht van de ene coupé naar de andere tot ik een bekende gezicht zou zien. Maar nee. De enige bekende gezicht die ik zag was misschien wel een jongen die erg veel op oom George leek. Ik zucht en neem maar een lege coupé waar ik in plaats nam, en hoopte maar dat Lily, James of wie dan ook binnen zou stormen. Maar op dat moment zag ik weer de dubbelganger van oom George voorbij lopen.
'Heei!' Riep ik en de jongen draaide zich naar me om. Ik had al meteen spijt toen hij de coupé deur opende en naar me toe liep.
'Heei,' riep hij terug.
'Ken ik jou?' Begin ik stompzinnig. De jongen keek even om zich heen.
'Als je lang genoeg hier op school zit, waarschijnlijk wel.' Antwoorde hij. Ik keek verbaasd op.
'Misschien heb je mijn tweelingbroer Fred Weasley ergens gezien waardoor je hem met mij verwarde, ik heb hem nu namelijk kwijtgeraakt.'
Ik trok mijn wenkbrauwen verward op.
'Maak je een grapje?' Lachte ik en deze keer was het de jongen die me vreemd aankeek.
'Altijd, toch? Deze keer niet nee, wat ben ik droog wanneer Fred niet bij me is. Ik ben George Weasley.'
'Ha, Ha heel erg grappig Fred. Heb je weer een wisseldrank in genomen als advies van oom George? Ik weet dat oom Fred dood is, en je kunt hem niet tot leven wekken met dit. En helemaal niet als je hem voordoet als oom George.'
De jongen leek eerder alsof hij een spook had gezien dan verdrietig te zijn door zijn mislukte grap.
'Ik ga dan maar.' Murmelde de jongen en liep, bijna rennend de coupé uit. Zuchtend stond ik ook op en liep naar de coupé deur, wachtend op een echte bekende en geen Fred die zich voordoet als zijn vader.. of was het echt oom George? Ik moet dit aan Lily en James vertellen..
Misschien dat Lils naar Albie kan komen, kan Albie zijn verhaaltje aan haar vertellen :') kan lily beweren dat zijn broer paranoïde begint te worden of zo iets x')
Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••