Ralf Auron
Hij zette zijn hand onder zijn kin en deze keer glimlachte hij niet net als daarnet, wat nu eng is omdat hij continu glimlachte. Eigenlijk ook lachwekkend.
‘Draco is echt vreselijk naar je he; jammer dat ik daar pas net achter kom. Niemand verdiend het om gepest te worden.’ zei hij zuchtend en keek me met een vriendelijke blik aan.
Na een aantal keren geslikt te hebben knikte ik zachtjes met mijn hoofd. Niet alleen Draco, velen anderen. Maar Draco is gewoon mijn vaste ‘sla-maatje’ hoe ik het vaker noem als mensen vragen wat ik nou hem met Draco die me de hele tijd lastig valt.
‘Ik snap wel waarom je naar de astronomietoren gaat. De universum trekt vele wezens op ons aarde. De glinsterende sterren die veel meer geheimen mee dragen dan men ooit zal weten en de weerkaatsing van de zonlicht in de maan die steeds helder word tot hij zichzelf weer inslinkt. Dat is iets wat mooi is aan de maan. Hoe vaak het ook inkrimpt het keert altijd weer terug. Net zoals een feniks. Sorry; je moet vast denken dat ik gek ben.’
Ik bleef maar naar hem staren en ik kon zeker weten dat ik nu lijkbleek was geworden. De maan, juist ja. Is een mooi stukje knikker die aan de hemel hangt als het niet vol is. Ik beet op mijn lippen en sprong op.
‘nee, e-cht niet hoor..’ murmelde ik.
‘ik ga wat kopen bij de snoepjes heks.. ik kom zo terug.’ mompelde ik dan en beende de coupe uit.
Oh god, nog even en ik zou denken dat die jongen mijn van binnen en buiten wist. hij doet ook zo aardig, het lijkt alsof hij ook weet dat ik een weerwolf ben. Maar van slechts het gezien hebben van mijn pillen kan dat toch niet bevestigen? Het is een zwadderaar, kom op. Hij kan mij in een val lokken om mijn geheim aan de hele school te vertellen of zo iets. Draco had dat ooit geprobeerd, maar op dat moment kwam Snape langs om hem mee te nemen. Maar Campbell is ook zo aardig, ik betwijfel of hij net als al de andere zwadderaars is. Hij is anders. Aardiger.
‘jonge man?’ ik keek plotseling op en zag dat ik de gangpad blokkeerde door mijn gedachtes. De snoepjes heks wilde er namelijk langs met zijn karretje.
‘oh, sorry, mag ik twee chocokikkesr?’ vroeg ik en stak mijn munten naar haar toe. Normaal gesproken zou ik de helft van de karretje hebben gekocht om het samen met Ginny te eten, maar nu niet. Ik geef haar wel deze ene chocokikker als traktatie als ik haar eindelijk gevonden heb.
De snoepjes heks overhandigde me de chocokikkers en langzaam nam ik mijn weg terug naar de coupe waar ik weer plaats nam op de bankje tegenover Campbell en de ene chocokikker naast me neer zette en de andere opende maar voor ik het wist sprong de kikker weg en glipte tussen de bankje door. Lekker. Geen chocokikker voor mij dus.
Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••