• Hoi Q'ers!

    Binnenkort ga ik dan éindelijk op vakantie naar Berlijn, maar nu ben ik een beetje dingen aan het uitzoeken die ik daar wil gaan doen enzo.

    Zijn er hier Q'ers die al eens naar Berlijn geweest zijn?

    Zo ja, wat moet ik dan zeker niet missen? Wat zijn jullie ervaringen met Berlijn? En wat zijn goede (budget)restaurantjes?

    Hebben jullie verder nog tips?

    Alvast bedankt! :D


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik was met school naar Berlijn geweest en ik zou zeker naar Alexanderplatz gaan, je kunt daar echt leuk shoppen! Ook s'avonds is het echt leuk daaro maar je moet wel de weg weten, ik was namelijk met de metro en het is echt een heel gedoe daar dus hadden we uiteindelijk maar een taxi teruggenomen. Voor de rest weet ik niet hoe ver en hoe je gaat want op zich zijn er ook nog duitse kampen in de buurt en dat is altijd wel interessant; vind ik dan. :')


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Ik ben twee maanden geleden naar Berlijn geweest, echt een hele leuke stad. Met bus 100 kun je heel goedkoop langs alle bezienswaardigheden! Verder vond ik de Reichstag heel gaaf, en we hadden best goedkoop en lekker gegeten in de Simon dachstrasse.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Chandler schreef:
    Ik ben twee maanden geleden naar Berlijn geweest, echt een hele leuke stad. Met bus 100 kun je heel goedkoop langs alle bezienswaardigheden! Verder vond ik de Reichstag heel gaaf, en we hadden best goedkoop en lekker gegeten in de Simon dachstrasse.


    Aangezien je met de bus gegaan bent, hoe zit het daar precies met het OV? Ik las op een site dat je een kaart kon kopen waarmee je de hele dag met alle vervoer kon reizen, maar die site was best wel verouderd, dus ik weet niet hoe het zit, haha.

    Is de rij bij de Reichstag heel druk? (Ik heb de tip van een docent gekregen om daarvoor te reserveren én heel vroeg te gaan omdat het anders heel druk is)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Berlijn opzich is ontzettend leuk! Maar hier is wat je moet doen;
    Berlijnse Muur
    Bondskanselarij
    Brandenburger Tor aan de Pariser Platz, gebouwd in 1788
    Checkpoint Charlie in de Friedrichstraße, sinds 1961
    East Side Gallery
    Fernsehturm, de 365 meter hoge televisietoren nabij de Alexanderplatz
    Kaiser-Wilhelm-Gedächtniskirche
    Hauptbahnhof, het grootste station van Europa
    Holocaustmonument
    KaDeWe
    Potsdamer Platz met het Sony-Center en het DaimlerChrysler Quartier, beide sprekende voorbeelden van moderne architectuur
    Rijksdag
    Siegessäule
    Slot Charlottenburg
    Sony-Center
    Sowjetisches Ehrenmal im Treptower Park in Treptower Park
    Dit, plus Berliner Dom

    Alexanderplatz
    Bernhauerstrasse
    Gendarmenmarkt
    Karl-Marx-Allee, voorheen Stalinallee
    Kurfürstendamm
    Platz der Republik
    Potsdamer Platz
    Straße des 17. Juni, voorheen Charlottenburger Allee
    Schönhauser Allee
    Unter den Linden
    En het DDR museum.
    Eigenlijk heb ik de wikipedia van Berlijn gepakt, en alle bezienswaardigheden gekopieerd en de stomme eruit gehaald. Maar Berlijn heeft zo veel dingen te zien! Heel veel plezier in ieder geval! En please neem een OV kaart waarmee je met de U-bahn en S-bahn kunt, daar kom je ontzettend ver mee.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Berlijn opzich is ontzettend leuk! Maar hier is wat je moet doen;
    Berlijnse Muur
    Bondskanselarij
    Brandenburger Tor aan de Pariser Platz, gebouwd in 1788
    Checkpoint Charlie in de Friedrichstraße, sinds 1961
    East Side Gallery
    Fernsehturm, de 365 meter hoge televisietoren nabij de Alexanderplatz
    Kaiser-Wilhelm-Gedächtniskirche
    Hauptbahnhof, het grootste station van Europa
    Holocaustmonument
    KaDeWe
    Potsdamer Platz met het Sony-Center en het DaimlerChrysler Quartier, beide sprekende voorbeelden van moderne architectuur
    Rijksdag
    Siegessäule
    Slot Charlottenburg
    Sony-Center
    Sowjetisches Ehrenmal im Treptower Park in Treptower Park
    Dit, plus Berliner Dom

    Alexanderplatz
    Bernhauerstrasse
    Gendarmenmarkt
    Karl-Marx-Allee, voorheen Stalinallee
    Kurfürstendamm
    Platz der Republik
    Potsdamer Platz
    Straße des 17. Juni, voorheen Charlottenburger Allee
    Schönhauser Allee
    Unter den Linden
    En het DDR museum.
    Eigenlijk heb ik de wikipedia van Berlijn gepakt, en alle bezienswaardigheden gekopieerd en de stomme eruit gehaald. Maar Berlijn heeft zo veel dingen te zien! Heel veel plezier in ieder geval! En please neem een OV kaart waarmee je met de U-bahn en S-bahn kunt, daar kom je ontzettend ver mee.


    Wow, okay, als dat alles is dan heb ik alles al in een documentje staan haha.

    bedankt!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik ben vorig jaar met een vriendin geweest en wij hebben van de wegenwacht zegmaar een ov kaart gekocht. Ik wens je in elk geval heel veel plezier want Berlijn is echt de beste leukste mooiste stad waar ik ooit ben geweesg


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Een jaar geleden ben ik met school naar Berlijn geweest. Op zich een leuke stad (wel groot en toeristisch en weet ik veel wat), maar er zaten een aantal leuke plekken tussen. Friedrichshain is in ieder geval een enorme aanrader. Een vrij alternatieve buurt met allerlei leuke winkeltjes, de East Side Gallery en het Badeschiff, wat eigenlijk gewoon een zwembad in de Spree is. Verder zijn de toeristische trekpleisters natuurlijk ook leuk, maar dan moet je wel tegen drukte kunnen. ><


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Lupton schreef:
    (...)

    Aangezien je met de bus gegaan bent, hoe zit het daar precies met het OV? Ik las op een site dat je een kaart kon kopen waarmee je de hele dag met alle vervoer kon reizen, maar die site was best wel verouderd, dus ik weet niet hoe het zit, haha.

    Is de rij bij de Reichstag heel druk? (Ik heb de tip van een docent gekregen om daarvoor te reserveren én heel vroeg te gaan omdat het anders heel druk is)


    Ja, je kan het beste van tevoren reserveren voor de Reichstag, dat scheelt een hoop wachttijd. Voor de bus hadden we inderdaad gewoon een soort kaart die we ook voor de metro gebruikten. Best gemakkelijk gelukkig!


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Wiarda schreef:
    Een jaar geleden ben ik met school naar Berlijn geweest. Op zich een leuke stad (wel groot en toeristisch en weet ik veel wat), maar er zaten een aantal leuke plekken tussen. Friedrichshain is in ieder geval een enorme aanrader. Een vrij alternatieve buurt met allerlei leuke winkeltjes, de East Side Gallery en het Badeschiff, wat eigenlijk gewoon een zwembad in de Spree is. Verder zijn de toeristische trekpleisters natuurlijk ook leuk, maar dan moet je wel tegen drukte kunnen. ><


    Het Badeschiff heeft soms urenlange wachttijden las ik, dus dat word 'm niet. Net zoals dat m'n zusje heel graag naar Tropical Islands (buiten Berlijn) wilde, maar dat is 36,60 p.p. (cat) Dus heel druk of heel duur word 'm sowieso niet.

    East side gallery stond al op m'n lijstje, dat lijkt me echt heel mooi (kreeg ik al van meerdere mensen als tip)


    Allemaal heel erg bedankt voor de leuke reacties! Als iemand nog leuke restaurantjes o.i.d. weet, of plekken waar je niet zo snel komt, laat het dan ff weten :)

    Op aanraden van een collega van m'n moeder heb ik ook een Grieks restaurant ingepland, en vlak bij het Jüdisches Museum zit een Max&Moritz restaurant en daar gaan we ook eten (gewoon omdat ik Max&Moritz (soort stripfiguurtjes) heel leuk vind en het restaurant een lekkere (qua prijs en qua gerechten) menukaart heeft)

    Maar voor de andere dagen zoeken we ook nog dingen, iemand goede ervaringen? :D


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Lupton schreef:
    (...)

    Het Badeschiff heeft soms urenlange wachttijden las ik, dus dat word 'm niet. Net zoals dat m'n zusje heel graag naar Tropical Islands (buiten Berlijn) wilde, maar dat is 36,60 p.p. (cat) Dus heel druk of heel duur word 'm sowieso niet.

    East side gallery stond al op m'n lijstje, dat lijkt me echt heel mooi (kreeg ik al van meerdere mensen als tip)


    Allemaal heel erg bedankt voor de leuke reacties! Als iemand nog leuke restaurantjes o.i.d. weet, of plekken waar je niet zo snel komt, laat het dan ff weten :)

    Op aanraden van een collega van m'n moeder heb ik ook een Grieks restaurant ingepland, en vlak bij het Jüdisches Museum zit een Max&Moritz restaurant en daar gaan we ook eten (gewoon omdat ik Max&Moritz (soort stripfiguurtjes) heel leuk vind en het restaurant een lekkere (qua prijs en qua gerechten) menukaart heeft)

    Maar voor de andere dagen zoeken we ook nog dingen, iemand goede ervaringen? :D


    Een vriendin en ik zijn naar twee keer naar een Irish pub geweest, in het sony center en bij de Hackescher Markt. Maar een Irish pub heb je overal ter wereld. En een gezellig Italiaans restaurantje tegenover Checkpoint Charlie.
    Kijk uit naar cafes die er typisch Duits uitzien, daar krijg je vaak goedkoop typisch lekker Duits eten. En met school aten wij bij Ziko's gril, dat ligt wel uit de looproute.

    [ bericht aangepast op 8 juli 2015 - 10:01 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Een vriendin en ik zijn naar twee keer naar een Irish pub geweest, in het sony center en bij de Hackescher Markt. Maar een Irish pub heb je overal ter wereld. En een gezellig Italiaans restaurantje tegenover Checkpoint Charlie.
    Kijk uit naar cafes die er typisch Duits uitzien, daar krijg je vaak goedkoop typisch lekker Duits eten. En met school aten wij bij Ziko's gril, dat ligt wel uit de looproute.


    Zit er een leeftijdsgrens aan een pub? (In Engeland iig wel)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Lupton schreef:
    (...)

    Zit er een leeftijdsgrens aan een pub? (In Engeland iig wel)


    Niet dat ik weet daar.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Lupton schreef:
    (...)

    Zit er een leeftijdsgrens aan een pub? (In Engeland iig wel)


    Aan Ierse pubs sowieso niet, ook niet in Engeland. Engelse pubs daarentegen hanteren vaak wel een grens, maar er zitten vrijwel geen Engelse pubs in het buitenland.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.