• Hoi!

    Zoals jullie aan de titel kunnen zien heb ik twee vraagjes:
    1: Ik ben momenteel een horrorverhaal/thriller aan het schrijven en ben bijna op het einde (moet nog zo'n 15k), maar zit vast. Ik weet precies wat ik wil laten gebeuren en heb die stukken ook al vooruit geschreven, maar met de tussenstukjes loop ik vast. Hebben jullie hiervoor tips?

    2: Kun je een Epiloog doen zonder een proloog?

    Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. (:

    [ bericht aangepast op 18 juni 2014 - 23:00 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Uh nou, van nummer 1 heb ik ook altijd last en daar kan ik je dus niet mee helpen. En eigenlijk heb ik ook voor nummer 2 geen idee... maar als jij het zou willen, dan waarom niet? Misschien is daarover een soort regel te vinden op google?


    Hamartia

    1: hier heb ik ook vaak last van, dus ik heb niet echt tips
    2: ik ken zoveel boeken die dat hebben. Waarom zou dat niet kunnen/mogen?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    1, nou geen idee, maar je zou wel alles een beetje in een stroomversnelling kunnen stoppen zodat het niet te langdradig wordt
    2, Dat maakt niet echt uit denk ik en waarom zou het niet mogen?


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    1. Als ik niks meer weet voor tussenstukjes ga ik altijd maar gelijk over naar een van de hoofdpunten. Ik weet niet of dit voor jouw verhaal een oplossing is?
    2. Het is jouw verhaal, dus dat mag je zelf beslissen. En in veel boeken hebben ze geen proloog maar wel een epiloog, dus ik denk niet dat iemand er problemen mee heeft.


    -

    1. Schrijf nog een korte, onverwachte wending erbij. Misschien krijg je daar inspiratie van. Mocht de wending toch niet in je verhaal passen, dan kun je hem altijd nog verwijderen.
    2. In de schrijfwereld is niets verboden. Het is jouw verhaal en tevens jouw boek. Jij bepaald wat je schrijft, en of dit nou alleen een voorwoord is en geen nawoord, of een epiloog zonder proloog, maakt helemaal niets uit.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    1. Daar heb ik ook heel vaak last van. Misschien even bedenken of je nog iets zou kunnen laten gebeuren dat men niet zou verwachten of zo? Of probeer dingen op te schrijven die je nog moet laten gebeuren of laten weten aan de lezer voor je naar het einde toe gaat.
    2. Je kan prima een epiloog zonder proloog hebben of andersom, het is niet verboden en ik zie het wel eens, ook in boeken.


    16 - 09 - '17

    1. Daar kan ik je jammer genoeg niet bij helpen, dat heb ik zelf veel te vaak voor.
    2. Natuurlijk, dat komt zo vaak voorbij.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    1. Probeer onverwachte dingen. Inspiratie uit muziek te halen. Of een stuk schrijven dat bij een van die stukken hoort die je al afhebt - wat het duidelijker/spannender maakt.
    2. Natuurlijk kan dat. Jij bent de schrijver.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Gaikotsu schreef:
    1. Probeer onverwachte dingen. Inspiratie uit muziek te halen. Of een stuk schrijven dat bij een van die stukken hoort die je al afhebt - wat het duidelijker/spannender maakt.
    2. Natuurlijk kan dat. Jij bent de schrijver.


    @ iedereen hierboven: Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen, maar het plot laat op zich wachten bij het allerlaatste hoofdstuk en de epiloog. (:

    Ik zal dan maar eens horrormuziek gaan opzoeken, denk ik dan. ^^

    [ bericht aangepast op 22 juni 2014 - 17:28 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    1 ik kreeg laatst de tip om het op te vullen met achtergrond info
    2. jij bent de schrijver!


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Yokubo schreef:
    1 ik kreeg laatst de tip om het op te vullen met achtergrond info
    2. jij bent de schrijver!

    Dat is inderdaad handig. Bedankt! (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Gaikotsu schreef:
    1. Probeer onverwachte dingen. Inspiratie uit muziek te halen. Of een stuk schrijven dat bij een van die stukken hoort die je al afhebt - wat het duidelijker/spannender maakt.
    2. Natuurlijk kan dat. Jij bent de schrijver.


    Quiet the mind, and the soul will speak.