• Er kwam net iemand van het Rode Kruis aan de deur en ik ben op dit moment alleen thuis, dus moest ik wel opendoen. Nou vind ik dat sowieso al ongemakkelijk, maar ik moest ook nog verzinnen wat ik hem zou geven. Ik heb echt geen flauw idee wat normaal is, dus heb ik twee munten van twee euro opgeduikeld omdat ik niet goedkoop wilde lijken, maar ik had het gevoel dat hij zijn wenkbrauwen optrok toen ik die in zijn bus gooide. (krul)
    Maar vier euro kan toch niet te weinig zijn? Is het dan juist meer dan gemiddeld? Ik weet het echt niet, haha, dus ik ben benieuwd of iemand op Q wel eens in zo'n situatie heeft gezeten of wat jullie/jullie ouders collectanten meestal geven. Zat ik er heel ver naast? :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik geef zelf sowieso niets als ze komen aanbellen. Als ik iemand of iets wil sponseren, dan zal ik zelf wel geld naar die organisatie overmaken.


    Ex astris, sciencia

    Ik geef ze meestal iets van 2 euro.
    Ik bedoel die mensen doen het vrijwillig en het is voor het goede doel.
    En 2 euro maakt mij niet heel veel uit.


    Some infinities ar bigger than other. -John Green. [Redrosex -> Solise.

    Mulford schreef:
    Ik geef zelf sowieso niets als ze komen aanbellen. Als ik iemand of iets wil sponseren, dan zal ik zelf wel geld naar die organisatie overmaken.


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    Ik geef niets en al helemaal niets aan gehandicaptenfondsen, want mijn moeder werkt hij verstandelijke gehandicapten en het komt niet bij de juiste mensen terecht. Ik doe liever zelf vrijwilligerswerk.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik stuur de collectanten altijd door naar onze winkel, haha. Dan mogen ze daar een bus neerzetten en dan kunnen al onze klanten die langslopen daar geld in gooien. En aan het eind van de week mogen ze die dan op komen halen. ^^


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik heb zelf al zo'n vijf keer gelopen voor Jantje Beton met scouting. En bij de meeste mensen aan huis krijg je vaak iets van vijftig cent. Een keer heb ik zelfs vijf cent gekregen waar ik zo'n vijf minuten op heb moeten wachten, is opzich niet zo heel erg maar daar gaat dan wel je tijd weg gezien wij het ook maar vrijwillig doen. Voor Jantje Beton geven de meeste mensen altijd wel wat omdat dat volgens heel veel mensen blijkbaar een heel goed goed doel is. Een briefje van tien bij een heel oud heel lief vrouwtje is het meeste wat ik ooit heb gekregen en eigenlijk vind ik een of twee euro misschien wel gewoon normaal. Zelf geef ik altijd tussen de een en twee euro als er iemand aan de deur komt of het doel moet me echt niet aanstaan. Het is trouwens inderdaad heel lullig als er iemand blijft zitten als je ze duidelijk kunt zien. Een keer heeft een man zelfs met heel zijn zaakje lekker bloot voor me gestaan en geld gegeven. Dat was toch best wel heel vreemd.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Ik denk eerder dat hij z'n wenkbrauwen zou optrekken omdat hij het juist veel vindt. Ik geef zelf meestal een of twee euro, en omdat ik redelijk jong voor mijn leeftijd lijk, vinden ze dat altijd heel goed en bijzonder :'D


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik loop zelf vaak met scouting voor Jantje Beton, en de meeste mensen geven ongeveer tussen de 50 cent en 2 euro, maar als je gewoon vriendelijk zegt dat je niets wil geven is dat ook echt niet raar. Ik denk eerder dat hij zijn wenkbrauwen optrok omdat het vrij veel was, haha, vooral als ik een briefje van vijf (of heel soms zelfs 10) krijg zit ik echt van 'wow, wtf, bedankt'.
    En wat Nikki ook al zei: bij Jantje Beton gaat inderdaad een vrij groot deel naar de vereniging die ervoor loopt, omdat we zelf ook de doelgroep zijn.


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Als ik de deur opendoe en er staat een collectante, dan roep ik altijd eerst mijn vader voor de zekerheid. En die gooit dan altijd de deur dicht :'D Zelf geef ik ook geen geld.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ligt eraan hoeveel ik in mijn portemonnee heb zitten. Zelf collecteer ik ook, en als mensen dan een briefje van vijf ofzo er in gooien, sta ik daar altijd van 'Whut?' :')


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Niets, het geld komt vaak toch niet goed terecht. 60% gaat naar de bedrijven en collectanten zelf...


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Wij hebben er een apart potje voor waar ik meestal twee euro of minder uit haal.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Ik geef niks.


    Alleen maar tranen van geluk

    Heimdall schreef:
    Ik geef meestal de laatste restjes kleingeld die ik nog in de portemonnee heb.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Mijn ouders geven alleen aan voornamelijk kanker-gerelateerde doelen, maar ik geef eigenlijk aan iedereen. Meer als het leuke mannelijke collectanten zijn ;x


    If a writer falls in love with you, you can never die