• Hallo,

    Nou zojuist hooguit een half uur geleden ben ik in een stukje plastic gaan staan wat afkomstig was van een Speelgoed geweer van mn kleine broertje. Nu heb ik dus een bloedblaar zo lijk het er wel op. Alleen je raad het al het doet hartstikke pijn en ik vraag me eigenlijk af, wie van jullie al ooit eens een bloedblaar hebben gehad en wat jullie er toen mee deden. Hij zit precies op de hiel van mijn voet dus lopen doet best wel veel pijn,

    Ik maak de blaar altijd voorzichtig schoon en plak er dan een pleister over. Ik raad het je ten zeerste af om te gaan prutsen met naalden.

    [ bericht aangepast op 17 juni 2014 - 12:07 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik doe altijd een keer doorprikken, schoonmaken en pleister erop


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Hartnett schreef:
    Ik maak de blaar altijd voorzichtig schoon en plak er dan een pleister over. Ik raad het je ten zeerste af om te gaan prutsen met naalden.


    26 - 02 - '16

    Bloedblaren mag je nooit doorprikken: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/85527-een-bloedblaar-wat-is-het-en-wat-moet-ik-doen.html.
    Maar misschien kun je beter een huisarts bellen dan Quizlet raadplegen.


    I am an idiot, I move.

    Ik zou hem ook schoonmaken en er tape overheen doen. Niet doorprikken. Van blaren moet je afblijven.


    Take risks and conquer your fears.

    NIET openprikken!
    Ik doe er altijd tape over.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Lekker laten zitten en niet doorprikken. Bij bloedblaren heb je volgens mij namelijk kans op bloedvergiftiging wanneer het gaat ontsteken. Je kan er wel een pleister overheen plakken. Dan doet het bij mij meestal minder pijn als er iets tegenaan komt en heb je ook minder kans dat hij per ongeluk stuk gaat. Ik zou het allemaal ook goed schoonhouden voor de zekerheid.


    Happy Birthday my Potter!

    de dokter doet het waarschijnlijk ook openmaken. En ik heb gezien wat een bloedblaar wordt bij een client van mij als je hem laat zitten... Maar idd ga naar je dokter toe


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik zou even naar de dokter gaan. Als het onder je hiel zit, blijf je er constant druk op uitoefenen en ik betwijfel of hij dat makkelijk geneest op de gewone manier.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Goh, tenzij je je tetanusprik gemist hebt en mijlenver van basishygiëne afstaat is de kans eerder klein dat je gekke dingen als een bloedvergiftiging krijgt hoor. Maar zolang het niet te lastig is zou ik er niet aan prutsen, gewoon met lauw water even afwassen en pleister erover. Als je echt pijn hebt, bel je dokter, en als je daar geen zin in hebt, zorg dan dat je naald gedesinfecteerd is en dat je ontsmet materiaal hebt. En zeker ontsmettingsmiddel :W
    Tja, normaal mag je er inderdaad niet aan prutsen, maar let's be real here: iedereen doet het stiekem, kun je het beter goed en veilig doen :)


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Niet doorprikken, dacht ik. Dat moet je bij bloedbaren (als ik het me goed herinner) gewoon niet doen, of het nou een steriele naald is of niet, dat volgens mij gewoon niet goed voor het geneesproces. Houdt de blaar goed schoon en plak er een pleister overheen, of laat hem luchten. Als je sokken aan doet, lijkt het me verstandig om wel een pleister erover heen te plakken. Verder heb ik er eigenlijk niet zoveel verstand van, maar je kunt altijd even je huisarts bellen, die kun je gewoon even bellen of een afspraak maken.

    [ bericht aangepast op 17 juni 2014 - 20:45 ]


    Tijd voor koffie.

    Bored schreef:
    Niet doorprikken, dacht ik. Dat moet je bij bloedbaren (als ik het me goed herinner) gewoon niet doen, of het nou een steriele naald is of niet, dat volgens mij gewoon niet goed voor het geneesproces. Houdt de blaar goed schoon en plak er een pleister overheen, of laat hem luchten. Als je sokken aan doet, lijkt het me verstandig om wel een pleister erover heen te plakken. Verder heb ik er eigenlijk niet zoveel verstand van, maar je kunt altijd even je huisarts bellen, die kun je gewoon even bellen of een afspraak maken.


    Zou het verstandig zijn om Ballerina's aan te doen morgen. Wel met een pleister op de blaar natuurlijk.