• Nederland reageert geschokt op aangrijpende video van uithuisplaatsing jongetje (video)

    In Nederland is heel wat opschudding ontstaan over de uithuiszetting van Hansje, een jongen van zes. De dienst jeugdzorg nam de jongen op bevel van de jeugdrechter weg bij zijn moeder. Die filmde de hele tijd, terwijl haar doodsbange zoon maar bleef roepen en huilen omdat hij niet mee wilde gaan. De beelden belandden op Facebook en lokken heel wat verontwaardigde reacties uit. Vele mensen vinden het optreden van de dienst jeugdzorg beneden alle peil en zelfs onmenselijk. Een groep die ervoor pleit om Hansje terug bij zijn moeder te laten heeft al bijna 20.000 leden. In een mededeling liet de dienst jeugdzorg weten dat "alles in het belang van het kind gebeurt" en dat zij niet opgezet zijn met het verschijnen van de beelden op internet omdat de privacy van hun medewerkers wordt geschaad.


    Bron

    Het filmpje is te bekijken bij de bron.


    Take me to wonderland

    Yokubo schreef:
    (...)

    misschien een keer ervaringen uitwisselen? of gewoon als je je verhaal gewoon eens kwijt wilt. En ik ken maar een persoon die maar goede ervaringen heeft.
    Maar ik ervaar zelf ook meer de negatieve kant van anderen en mezelf dan de positieve kant...

    Dat is prima hoor, als je eens wilt praten stuur je maar een PB'tje. (:


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    *steekt hand op*

    Ik heb er positieve ervaringen mee. Ook negatieve daarbij, maar voor mij overstijgen de positieve ervaringen de negatieve. Daarnaast ken ik ook genoeg mensen die er goede ervaringen mee hebben, onder andere mensen die in het verleden uit huis geplaatst zijn. En ik ken ook mensen die er minder positieve ervaringen mee hebben, maar die zeiden later veelal dat het ook een positief effect heeft gehad en het niet enkel en alleen maar slecht is.

    Daarnaast heb ik best wel wat inzicht in hoe Jeugdzorg te werk gaat. Ik zeg niet dat alles goed geregeld is, alles behalve. Er is veel waar op verbeterd kan worden, zeer zeker. Maar ik vind dat er enkel en alleen naar het negatieve gekeken wordt als het gaat om Jeugdzorg. En als het niet erom gaat dat er verkeerd of te vroeg ingegrepen wordt volgens mensen, dan is het wel dat er te laat ingegrepen wordt. Maar ach, wat is er nou leuk aan een verhaal dat een goede afloop heeft en waarbij een kind daadwerkelijk geholpen wordt? Dat willen we niet in de media hebben natuurlijk. Kinderen worden tegenwoordig inderdaad sneller uit huis geplaatst dan vroeger het geval was, maar nog steeds niet zonder reden. Maar weten jullie waarom dat het geval is? Omdat Jeugdzorg bekritiseerd werd niet snel genoeg in te grijpen. Eén zaak kwam in de belangstelling van de media en toen werd er geroepen dat Jeugdzorg sneller in moest grijpen. Maar als dat dan gedaan wordt (en dan bedoel ik niet om kleine dingetjes als 'het kind kreeg een tik op zijn billen), krijg je dit soort taferelen. Wat willen we nou, mensen?

    Daarnaast vond ik persoonlijk niet dat het in dit filmpje onbeschoft gebeurde. Die moeder was aan het schreeuwen, tieren en schelden, waar jeugdzorg en de politie in mijn ogen kalm bleven. Dat kind raakte overstuur doordat zijn moeder aan het krijsen was en agressief werd, zelfs aan het neigen was naar geweldpleging tegenover de politie. En het is logisch dat je als moeder overstuur raakt, maar om dan te zeggen dat het andersom het geval was, terwijl het op de opname daar niet naar hoorde.. Tja, klopt er ook iets niet helemaal.

    Ik vind het ontzettend naar om te horen dat mensen er zulke negatieve ervaringen mee hebben gehad, echt waar. Jeugdzorg is er immers om kinderen te helpen, niet om dingen slechter te maken. En zoals ik zei, natuurlijk zijn er punten waarop verbeterd zou moeten worden bij jeugdzorg. Zeer zeker. En daar moeten ze ook aan werken en daar werken ze ook aan. Iedere dag. Maar zo'n institutie kan nou eenmaal niet perfect zijn, zeker niet in iedereens ogen. Ze proberen echter wel te handelen naar wat zij denken dat (zowel op korte als lange termijn) goed is voor het kind. En nee, dat is niet altijd wat het beste blijkt te zijn later, maar nog steeds wordt een kind niet zomaar uit huis geplaatst en is het van tevoren onmogelijk om te weten hoe het allemaal precies uit gaat werken. Jeugdzorg is alles behalve een perfecte organisatie, dat zul je mij ook nooit horen zeggen. Maar in dit geval hoor je maar één kant van het verhaal waarvan je niet eens weet of alle feiten kloppen en mag Jeugdzorg verder niks erover zeggen. Dan is het ontzettend makkelijk om te roepen dat Jeugdzorg het allemaal fout doet en de moeder blijkbaar een engeltje is. En daar heb ik heel erg sterk mijn twijfels bij.

    Ik zie dit soort dingen dan liever ook niet in de media verschijnen. In mijn ogen is dat alles behalve in het belang voor het kind en kan het het allemaal enkel slechter maken. Wat heeft het kind hier verder aan? Behalve meer stress? Het kind wordt nu de dupe ervan, daar kun je geld opzetten.

    Maar goed, weet je, dat is mijn mening. En iedereen heeft het recht om er anders over te denken. Ik begrijp ook dat je er een stuk sceptischer tegenaan kijkt als je zelf negatieve ervaringen hebt gehad met Jeugdzorg. Dat lijkt me enkel maar normaal, want je hebt dan gewoon en hele andere kant hiervan gezien en meegemaakt. Ik zeg ook niet dat die mening verkeerd is, alles behalve namelijk. Het is gewoon de waarheid, dat is ook een kant van Jeugdzorg en dat is de kant die zeer zeker ook meer belichting behoeft in het proberen te verbeteren van Jeugdzorg. Jeugdzorg is en blijft immers een organisatie die kinderen hoort te helpen en het is dan ook de bedoeling dat het dit doet. En als dat niet gebeurt, dan is dat zorgelijk. Maar in deze zaak vind ik van wat ik tot nu toe heb gelezen en gehoord niet dat alle schuld bij Jeugdzorg geschoven kan worden.

    Wow, lap tekst, sorry.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Sciuto schreef:
    Het is misschien erg, maar de Jeugdzorg plaatst niet zomaar iemand uit huis. Ik heb het filmpje overigens niet gekeken.


    Dit.


    | Reality is for people that lack imagination |

    Ik ga me helemaal niet bemoeien met het feit dat Hans uit huis wordt geplaatst. Daar heb ik zelf helemaal niet genoeg informatie voor.

    De reactie van die man en vrouw in het omgangshuis vond ik trouwens echt heel raar. Die man vertelde de moeder van Hans constant dat ze Hans over moest dragen aan die andere vrouw, maar zodra ze dat deed, nam die andere vrouw geen enkel initiatief om Hans mee te nemen. Ze zei dat ze niet aan hem wilde gaan trekken en het kwam er dus uiteindelijk op neer dat het dus die moeder's taak was om Hans mee te sleuren. Maar dat lukte haar gewoon niet en die man en vrouw boden haar in mijn ogen veel te weinig hulp. Dat vond ik niet erg professioneel.

    Yoda schreef:
    *steekt hand op*

    Ik heb er positieve ervaringen mee. Ook negatieve daarbij, maar voor mij overstijgen de positieve ervaringen de negatieve. Daarnaast ken ik ook genoeg mensen die er goede ervaringen mee hebben, onder andere mensen die in het verleden uit huis geplaatst zijn. En ik ken ook mensen die er minder positieve ervaringen mee hebben, maar die zeiden later veelal dat het ook een positief effect heeft gehad en het niet enkel en alleen maar slecht is.

    Daarnaast heb ik best wel wat inzicht in hoe Jeugdzorg te werk gaat. Ik zeg niet dat alles goed geregeld is, alles behalve. Er is veel waar op verbeterd kan worden, zeer zeker. Maar ik vind dat er enkel en alleen naar het negatieve gekeken wordt als het gaat om Jeugdzorg. En als het niet erom gaat dat er verkeerd of te vroeg ingegrepen wordt volgens mensen, dan is het wel dat er te laat ingegrepen wordt. Maar ach, wat is er nou leuk aan een verhaal dat een goede afloop heeft en waarbij een kind daadwerkelijk geholpen wordt? Dat willen we niet in de media hebben natuurlijk. Kinderen worden tegenwoordig inderdaad sneller uit huis geplaatst dan vroeger het geval was, maar nog steeds niet zonder reden. Maar weten jullie waarom dat het geval is? Omdat Jeugdzorg bekritiseerd werd niet snel genoeg in te grijpen. Eén zaak kwam in de belangstelling van de media en toen werd er geroepen dat Jeugdzorg sneller in moest grijpen. Maar als dat dan gedaan wordt (en dan bedoel ik niet om kleine dingetjes als 'het kind kreeg een tik op zijn billen), krijg je dit soort taferelen. Wat willen we nou, mensen?

    Daarnaast vond ik persoonlijk niet dat het in dit filmpje onbeschoft gebeurde. Die moeder was aan het schreeuwen, tieren en schelden, waar jeugdzorg en de politie in mijn ogen kalm bleven. Dat kind raakte overstuur doordat zijn moeder aan het krijsen was en agressief werd, zelfs aan het neigen was naar geweldpleging tegenover de politie. En het is logisch dat je als moeder overstuur raakt, maar om dan te zeggen dat het andersom het geval was, terwijl het op de opname daar niet naar hoorde.. Tja, klopt er ook iets niet helemaal.

    Ik vind het ontzettend naar om te horen dat mensen er zulke negatieve ervaringen mee hebben gehad, echt waar. Jeugdzorg is er immers om kinderen te helpen, niet om dingen slechter te maken. En zoals ik zei, natuurlijk zijn er punten waarop verbeterd zou moeten worden bij jeugdzorg. Zeer zeker. En daar moeten ze ook aan werken en daar werken ze ook aan. Iedere dag. Maar zo'n institutie kan nou eenmaal niet perfect zijn, zeker niet in iedereens ogen. Ze proberen echter wel te handelen naar wat zij denken dat (zowel op korte als lange termijn) goed is voor het kind. En nee, dat is niet altijd wat het beste blijkt te zijn later, maar nog steeds wordt een kind niet zomaar uit huis geplaatst en is het van tevoren onmogelijk om te weten hoe het allemaal precies uit gaat werken. Jeugdzorg is alles behalve een perfecte organisatie, dat zul je mij ook nooit horen zeggen. Maar in dit geval hoor je maar één kant van het verhaal waarvan je niet eens weet of alle feiten kloppen en mag Jeugdzorg verder niks erover zeggen. Dan is het ontzettend makkelijk om te roepen dat Jeugdzorg het allemaal fout doet en de moeder blijkbaar een engeltje is. En daar heb ik heel erg sterk mijn twijfels bij.

    Ik zie dit soort dingen dan liever ook niet in de media verschijnen. In mijn ogen is dat alles behalve in het belang voor het kind en kan het het allemaal enkel slechter maken. Wat heeft het kind hier verder aan? Behalve meer stress? Het kind wordt nu de dupe ervan, daar kun je geld opzetten.

    Maar goed, weet je, dat is mijn mening. En iedereen heeft het recht om er anders over te denken. Ik begrijp ook dat je er een stuk sceptischer tegenaan kijkt als je zelf negatieve ervaringen hebt gehad met Jeugdzorg. Dat lijkt me enkel maar normaal, want je hebt dan gewoon en hele andere kant hiervan gezien en meegemaakt. Ik zeg ook niet dat die mening verkeerd is, alles behalve namelijk. Het is gewoon de waarheid, dat is ook een kant van Jeugdzorg en dat is de kant die zeer zeker ook meer belichting behoeft in het proberen te verbeteren van Jeugdzorg. Jeugdzorg is en blijft immers een organisatie die kinderen hoort te helpen en het is dan ook de bedoeling dat het dit doet. En als dat niet gebeurt, dan is dat zorgelijk. Maar in deze zaak vind ik van wat ik tot nu toe heb gelezen en gehoord niet dat alle schuld bij Jeugdzorg geschoven kan worden.

    Wow, lap tekst, sorry.


    Toch wel ontzettend fijn voor je dat je wel positieve ervaringen ermee hebt!

    Ik geef je inderdaad wel gelijk dat de media een hoop zit te verzieken, want dan krijg je ook wel dat mensen die met jeugdzorg te maken hebben minder vertrouwen in de hulp krijgen die ze wordt aangeboden.
    Wat helaas heel jammer is, is dat een uithuisplaatsing vaak ook als een hele makkelijke manier gezien kan worden. Ouders worden angstig als ze erachter komen dat er een kans is dat het kind weg moet en gaan daarom dingen verbergen. Zo gebeuren een heleboel dingen ''in het geheim'' als het ware, uit angst dat Jeugdzorg het ziet als een rede om iemand uit huis te plaatsen. En zo lopen er een heleboel dingen mis in de communicatie waardoor mensen al helemaal niet verder geholpen kunnen worden.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Eichen schreef:
    Ik ga me helemaal niet bemoeien met het feit dat Hans uit huis wordt geplaatst. Daar heb ik zelf helemaal niet genoeg informatie voor.

    De reactie van die man en vrouw in het omgangshuis vond ik trouwens echt heel raar. Die man vertelde de moeder van Hans constant dat ze Hans over moest dragen aan die andere vrouw, maar zodra ze dat deed, nam die andere vrouw geen enkel initiatief om Hans mee te nemen. Ze zei dat ze niet aan hem wilde gaan trekken en het kwam er dus uiteindelijk op neer dat het dus die moeder's taak was om Hans mee te sleuren. Maar dat lukte haar gewoon niet en die man en vrouw boden haar in mijn ogen veel te weinig hulp. Dat vond ik niet erg professioneel.


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?

    Ik vind het wel opvallend dat die moeder zegt dat ze van niets weet... Of dat waar is, kunnen we niet weten, maar we weten wel dat Hansje het niet wist en dat vind ik wel heel erg. Hij zou vast minder overstuur zijn als iemand het hem van te voren al rustig een paar keer met hem over gesproken had, maar dat is niet gebeurd. Als Jeugdzorg er al een tijdje op zat, vind ik dat zij er ook voor moeten zorgen dat dat kind op een rustige, kalme manier wordt begeleid en niet gewoon maar op een dag wordt opgehaald.

    Mij maak je niet wijs dat Jeugdzorg zomaar op een dat op de stoep komt te staan en even zegt 'nou, er was een uitspraak van de rechter, dus uw kind moet mee'. Als ambtenaar moet je zelf ook wel snappen dat een ouder dan nooit zomaar zijn kind laat gaan.
    Ik vind het goed dat die moeder toch op een gegeven moment rustig wordt en kinda meewerkt, maar die mannen lijken ook nergens zin in te hebben. Die zijn ook niet schappelijk als die moeder iemand voor haar kindje wil halen. Maar blijkbaar vinden zij dat ze Hansje beter kennen en dat hij daar ook niet rustig van wordt.

    Ik vind de situatie in het filmpje wel apart, maar die twee mensen doen ook alleen maar hun werk. Het is niet dat zij alles 'bekokstoofd' hebben. Dat vergeten heel veel mensen. Misschien weten zij ook maar de helft. Ze zijn ook consequent en dat is wel iets wat een kind ook moet meekrijgen, dus in feite...
    Ik vind niet dat Hans terug moet naar zijn moeder, hoewel ik me wel kan voorstellen dat deze ervaring voor hen beiden heel traumatisch was, wat de achterliggende reden ook is. Ik kan niet zeggen dat het uit huis plaatsen in het belang van het kind is, want veel kinderen vinden dat harrstikke eng. Maar als dat betekent dat ze niet meer geslagen worden of iets dergelijks, lijkt het mij toch het beste om te doen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Tholomew schreef:
    Ik vind het wel opvallend dat die moeder zegt dat ze van niets weet... Of dat waar is, kunnen we niet weten, maar we weten wel dat Hansje het niet wist en dat vind ik wel heel erg. Hij zou vast minder overstuur zijn als iemand het hem van te voren al rustig een paar keer met hem over gesproken had, maar dat is niet gebeurd. Als Jeugdzorg er al een tijdje op zat, vind ik dat zij er ook voor moeten zorgen dat dat kind op een rustige, kalme manier wordt begeleid en niet gewoon maar op een dag wordt opgehaald.

    Mij maak je niet wijs dat Jeugdzorg zomaar op een dat op de stoep komt te staan en even zegt 'nou, er was een uitspraak van de rechter, dus uw kind moet mee'. Als ambtenaar moet je zelf ook wel snappen dat een ouder dan nooit zomaar zijn kind laat gaan.
    Ik vind het goed dat die moeder toch op een gegeven moment rustig wordt en kinda meewerkt, maar die mannen lijken ook nergens zin in te hebben. Die zijn ook niet schappelijk als die moeder iemand voor haar kindje wil halen. Maar blijkbaar vinden zij dat ze Hansje beter kennen en dat hij daar ook niet rustig van wordt.

    Ik vind de situatie in het filmpje wel apart, maar die twee mensen doen ook alleen maar hun werk. Het is niet dat zij alles 'bekokstoofd' hebben. Dat vergeten heel veel mensen. Misschien weten zij ook maar de helft. Ze zijn ook consequent en dat is wel iets wat een kind ook moet meekrijgen, dus in feite...
    Ik vind niet dat Hans terug moet naar zijn moeder, hoewel ik me wel kan voorstellen dat deze ervaring voor hen beiden heel traumatisch was, wat de achterliggende reden ook is. Ik kan niet zeggen dat het uit huis plaatsen in het belang van het kind is, want veel kinderen vinden dat harrstikke eng. Maar als dat betekent dat ze niet meer geslagen worden of iets dergelijks, lijkt het mij toch het beste om te doen.


    Ze wist het niet omdat het en crisis uithuisplaatsing was. Meestal laten ze het van te voren weten, maar bij zulke gevallen niet.


    Your make-up is terrible

    Yoda schreef:
    Dat kind wordt heus niet voor niets uit huis geplaatst. Kinderen begrijpen nou eenmaal niet wat er gebeurt en zullen altijd aan hun ouders vasthangen en overstuur raken door dit soort dingen. Het zijn immers hun ouders. Ik vind het enigszins belachelijk dat mensen willen dat dat kind teruggaat naar zijn moeder. Zij weten toch niet wat er gebeurd daar in huis? Zij zien enkel dit en vinden het zielig voor het kind. In plaats van even na te denken en zich te beseffen dat uithuisplaatsing als uiterste maatregel gebeurt als er geen andere mogelijkheid te vinden is. Zo te horen naar die moeder, was alles wat er daar gebeurde gerechtvaardigd. En sowieso gebeuren dit soort dingen nooit 'achter iemand zijn rug om'. Erg eenzijdige opname dit. Erg uit de context ook. Ik vind persoonlijk dat de moeder hier fout zit en dat jeugdzorg en de politie hier erg professioneel optreden.

    Het is ook nooit goed voor mensen hé? O wee als we een kind uit huis plaatsen want dat is zo ontzettend zielig voor het kind. Maar het moment dat het verkeerd gaat, dan had het kind uit huis moeten worden geplaatst en krijg je dat gezeik weer. Want dan wordt er niet snel genoeg opgetreden.

    @ Yoda, ik ben blij voor je dat je wel een prettige ervaring hebt. En ik geef je ook grotendeels gelijk maar iedereen roept hier van jeugdzorg weet wel beter maar weten ze ook wat achter de schermen gebeurt? Ik zeg niet dat je jeugdzorg de volledig de schuld moet geven, ouders hierbij ook maar jeugdzorg kan ook fouten maken.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Einmana schreef:
    Ik ga het filmpje niet kijken, voor mij net iets te triggerend.

    Opvallend dat iedereen hier zegt dat een kind niet voor niets uit huis geplaatst wordt. Ik heb zelf helaas ook behoorlijk wat ervaringen met BJZ opgedaan, en... om eerlijk te zijn, zijn die niet erg positief. Kinderen worden sneller uit huis geplaatst dan je denkt. En regelmatig gebeurd dat op een hele onbeschofte manier ook. Mijn ervaring met BJZ is dat het eerder levens verwoest dan dat het ze hersteld. Sorry dat ik het zeg.

    Om eerlijk te zijn ken ik echt niemand die wél positieve ervaringen heeft met BJZ. Dus, mocht er iemand zijn die het wel heeft, zeg dat dan alsjeblieft even.

    Hierbij ben ik het eens met Yoda. Ik heb zo ook mijn prettige en klotetijden met Jeugdzorg meegemaakt/beleefd, maar ik ken ook genoeg mensen die hun tijden bij Jeugdzorg als negatief ervaren of juist positief. Ze geven ook eerlijk toe dat ze het er soms zelf naar gemaakt hebben, maar er kwamen ook zeker dingen voorbij die Jeugdzorg beter had kunnen doen. Want ja, ook ik zie hier en daar wel punten die ze beter kunnen doen.
          Ik had er eerst negatieve ervaringen ermee, maar na een tijd wist ik dat het voor het betere was - om mezelf te ontwikkelen. Dat is wel even later verkloot, door beide kanten - hier ga ik ook niet verder op in.
    Maar wat ik dus wil zeggen is, dat het heus niet altijd negatieve ervaringen zijn van Jeugdzorg. Het is raar dat alleen de negatieve dingen omhoog komen, terwijl Jeugdzorg ook echt heus wel goede dingen bijgebracht heeft bij sommigen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Valerious schreef:
    Ik lees hier steeds dat jeugdzorg nooit iets zomaar doet en dat ze netjes zijn enzo... maar geloof me dat zijn ze niet. Ik heb met de scheiding van mijn moeder en mijn agressieve vader enkel en alleen ellende gehad met die lui. Ze komen op voor de verkeerde partij, leveren geen tot weinig trauma zorg voor het kind en staan niet op tegen een zwaar bezopen man die een week daarvoor nog de moeder op het kind duwde met alle gevolgen van dien.

    Excuus voor mijn emotionele reactie maar uit meerdere ervaringen weet ik dat jeugdzorg meer kapot maken dat er al kapot is... uitzonderingen daar gelaten.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik heb eindelijk naar het filmpje gekeken - m'n geluid werkte eerst niet, en ik vind eigenlijk dat de politie en jeugdzorg echt niet professioneel genoeg handelt. Als ze er eindelijk in slagen die moeder rustig te krijgen, weigeren ze haar iemand te bellen, zitten ze zich bijna kwaad te maken op Hansje en natuurlijk raakt die moeder dan nog meer overstuur. Dat ze die jongen het huis uit moesten sleuren is grotendeels hun eigen fout.

    [ bericht aangepast op 17 juni 2014 - 17:29 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Oké, zo veel discussie over de kwaliteit van Jeugdzorg en de thuissituatie van Hansje, dat ik door de bomen het bos niet meer zie... ):

    Ik heb beide filmpjes geprobeerd te kijken, maar bij het filmpje van de uithuisplaatsing stonden de tranen in mijn ogen bij het gehuil/gekrijs wat uit Hansje kwam. Die heb ik dus ook vrij direct weer uitgezet omdat ik er niet tegen kon.

    Wat de zaak dan precies mag zijn, ik vind het totaal niet kunnen wat jeugdzorg doet op het filmpje. Ronduit belachelijk zelfs, maar dat is mijn mening. Zelf heb ik geen ervaring met jeugdzorg maar kennissen van mij wel en die verhalen zijn erg wisselend. Ik zal dan ook niet per direct zeggen dat ze altijd de dingen fout doen, maar dat vind ik hier wel. Dit doe je moeder én kind niet aan.
    Dat er gezegd wordt dat moeder Hansje opstookt doordat ze zelf zo hysterisch is en hij daardoor alleen maar meer in paniek raakt vind ik een beetje slap. Probeer zelfs maar eens te bedenken hoe jij je zou voelen als er ineens iemand voor je deur staat en je kind weg komt halen, ongeacht wat de achtergrond daarvan ook mag zijn.
    Daarbij geven ze moeder weinig tot geen ruimte om iemand te bellen, of haar buurvrouw te halen - waarvan ze aangeeft dat ze dat graag wil - zodat die haar kan bij staan. Ik vind het dan niet zo heel gek dat ze daarvan alleen maar gestrester raakt.

    Overigens was het eerste filmpje al helemaal belachelijk. Kind krijst alles bij elkaar dat die zijn vader niet wil zien - en geef het ventje eens ongelijk? Welk normaal denkend mens denkt er überhaupt over na om een kind met iemand om te laten gaan die last heeft van losse handjes? Daarbij staan ze er met z'n tweetjes lekker bij te kijken en voeren ze geen ene fuck uit, behalve roepen dat ze de jongen moet overdragen. Lekker makkelijk zo.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'