• Nederland reageert geschokt op aangrijpende video van uithuisplaatsing jongetje (video)

    In Nederland is heel wat opschudding ontstaan over de uithuiszetting van Hansje, een jongen van zes. De dienst jeugdzorg nam de jongen op bevel van de jeugdrechter weg bij zijn moeder. Die filmde de hele tijd, terwijl haar doodsbange zoon maar bleef roepen en huilen omdat hij niet mee wilde gaan. De beelden belandden op Facebook en lokken heel wat verontwaardigde reacties uit. Vele mensen vinden het optreden van de dienst jeugdzorg beneden alle peil en zelfs onmenselijk. Een groep die ervoor pleit om Hansje terug bij zijn moeder te laten heeft al bijna 20.000 leden. In een mededeling liet de dienst jeugdzorg weten dat "alles in het belang van het kind gebeurt" en dat zij niet opgezet zijn met het verschijnen van de beelden op internet omdat de privacy van hun medewerkers wordt geschaad.


    Bron

    Het filmpje is te bekijken bij de bron.


    Take me to wonderland

    Het is misschien erg, maar de Jeugdzorg plaatst niet zomaar iemand uit huis. Ik heb het filmpje overigens niet gekeken.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Sciuto schreef:
    Het is misschien erg, maar de Jeugdzorg plaatst niet zomaar iemand uit huis. Ik heb het filmpje overigens niet gekeken.


    Dit en ik kan het filmpje niet bekijken.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik vind het echt belachelijk hoe mensen over Jeugdzorg praten. Alleen de zware dingen worden gefilmd en verteld, waardoor Jeugdzorg altijd in een slecht daglicht wordt gezet. Als mensen beter zouden weten, zouden ze ook beseffen hoe veel goeds Jeugdzorg al heeft verricht.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Dit vind ik nu onzin. Waar bemoeien die mensen zich mee? De jeugdzorg zal vast een goede reden hebben om dat kind uit huis te halen, maar die mogen ze (natuurlijk) niet prijsgeven in verband met privacy. Ik heb het filmpje niet gekeken, maar ik vind dit echt belachelijk.


    Deep inside, I've never felt alive

    Dat kind wordt heus niet voor niets uit huis geplaatst. Kinderen begrijpen nou eenmaal niet wat er gebeurt en zullen altijd aan hun ouders vasthangen en overstuur raken door dit soort dingen. Het zijn immers hun ouders. Ik vind het enigszins belachelijk dat mensen willen dat dat kind teruggaat naar zijn moeder. Zij weten toch niet wat er gebeurd daar in huis? Zij zien enkel dit en vinden het zielig voor het kind. In plaats van even na te denken en zich te beseffen dat uithuisplaatsing als uiterste maatregel gebeurt als er geen andere mogelijkheid te vinden is. Zo te horen naar die moeder, was alles wat er daar gebeurde gerechtvaardigd. En sowieso gebeuren dit soort dingen nooit 'achter iemand zijn rug om'. Erg eenzijdige opname dit. Erg uit de context ook. Ik vind persoonlijk dat de moeder hier fout zit en dat jeugdzorg en de politie hier erg professioneel optreden.

    Het is ook nooit goed voor mensen hé? O wee als we een kind uit huis plaatsen want dat is zo ontzettend zielig voor het kind. Maar het moment dat het verkeerd gaat, dan had het kind uit huis moeten worden geplaatst en krijg je dat gezeik weer. Want dan wordt er niet snel genoeg opgetreden.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Constante schreef:
    Dit vind ik nu onzin. Waar bemoeien die mensen zich mee? De jeugdzorg zal vast een goede reden hebben om dat kind uit huis te halen, maar die mogen ze (natuurlijk) niet prijsgeven in verband met privacy. Ik heb het filmpje niet gekeken, maar ik vind dit echt belachelijk.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Yoda schreef:
    Dat kind wordt heus niet voor niets uit huis geplaatst. Kinderen begrijpen nou eenmaal niet wat er gebeurt en zullen altijd aan hun ouders vasthangen en overstuur raken door dit soort dingen. Het zijn immers hun ouders. Ik vind het enigszins belachelijk dat mensen willen dat dat kind teruggaat naar zijn moeder. Zij weten toch niet wat er gebeurd daar in huis? Zij zien enkel dit en vinden het zielig voor het kind. In plaats van even na te denken en zich te beseffen dat uithuisplaatsing als uiterste maatregel gebeurt als er geen andere mogelijkheid te vinden is. Zo te horen naar die moeder, was alles wat er daar gebeurde gerechtvaardigd. En sowieso gebeuren dit soort dingen nooit 'achter iemand zijn rug om'. Erg eenzijdige opname dit. Erg uit de context ook. Ik vind persoonlijk dat de moeder hier fout zit en dat jeugdzorg en de politie hier erg professioneel optreden.

    Het is ook nooit goed voor mensen hé? O wee als we een kind uit huis plaatsen want dat is zo ontzettend zielig voor het kind. Maar het moment dat het verkeerd gaat, dan had het kind uit huis moeten worden geplaatst en krijg je dat gezeik weer. Want dan wordt er niet snel genoeg opgetreden.


    Dit.
    Plus, ik vind het ook nogal vreemd dat de moeder dat gewoon filmt, in plaats van dan te communiceren met die mensen of wat dan ook (ik heb het niet zelf gekeken).


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Yoda schreef:
    Dat kind wordt heus niet voor niets uit huis geplaatst. Kinderen begrijpen nou eenmaal niet wat er gebeurt en zullen altijd aan hun ouders vasthangen en overstuur raken door dit soort dingen. Het zijn immers hun ouders. Ik vind het enigszins belachelijk dat mensen willen dat dat kind teruggaat naar zijn moeder. Zij weten toch niet wat er gebeurd daar in huis? Zij zien enkel dit en vinden het zielig voor het kind. In plaats van even na te denken en zich te beseffen dat uithuisplaatsing als uiterste maatregel gebeurt als er geen andere mogelijkheid te vinden is. Zo te horen naar die moeder, was alles wat er daar gebeurde gerechtvaardigd. En sowieso gebeuren dit soort dingen nooit 'achter iemand zijn rug om'. Erg eenzijdige opname dit. Erg uit de context ook. Ik vind persoonlijk dat de moeder hier fout zit en dat jeugdzorg en de politie hier erg professioneel optreden.

    Het is ook nooit goed voor mensen hé? O wee als we een kind uit huis plaatsen want dat is zo ontzettend zielig voor het kind. Maar het moment dat het verkeerd gaat, dan had het kind uit huis moeten worden geplaatst en krijg je dat gezeik weer. Want dan wordt er niet snel genoeg opgetreden.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Als ik moeder was en iemand kwam mijn kind bij me weghalen, zou het laatste waar ik aan denk wel zijn om het even lekker te filmen? En dan vervolgens nog online te gooien ook. Verder ben ik het eens met alle reacties boven mij :]


    Pedras no caminho? Guardo todas, um dia vou construir um castelo.

    Mensen zijn retarded en protesteren tegen dingen waar ze niets van weten en niet over nadenken


    quidquid excusatio prandium pro

    Er is wel een site waarop staat waarom het kind uit huis werd geplaatst. Als ik bepaalde bronnen moet geloven dan ging het om de vader die zijn kind mishandelde, hij wilde z'n kind wel blijven zien maar t jongetje was bang ofzo. En in een omgangshuis kon de vader zijn kind nog zien. Zoiets was het

    [ bericht aangepast op 16 juni 2014 - 14:22 ]


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    SmeerKeessie schreef:
    Er is wel een site waarop staat waarom het kind uit huis werd geplaatst. Als ik bepaalde bronnen moet geloven dan ging het om de vader die zijn kind mishandelde, hij wilde z'n kind wel blijven zien maar t jongetje was bang ofzo. En in een omgangshuis kon de vader zijn kind nog zien. Zoiets was het


    Ja, Jeugdzorg wilde dat hij zijn vader zou zien, maar het kind was doodsbang en de moeder ging ertegenin. Ik zag het op mijn facebook langskomen.


    Your make-up is terrible

    Hier het verhaal van de moeder


    Your make-up is terrible

    En die moeder is aan het filmen omdat..? Ik vind het nogal een raar verhaal. Bovendien wordt een kind niet zomaar uit huis geplaatst.


    26 - 02 - '16

    Misschien is het niet helemaal netjes gegaan. Maar jeugdzorg haalt een kind niet zo maar uit huis. Dus ik vind het een beetje vreemd dat mensen gaan zich bij een groep aansluiten die er voor zorgt dat het kind terug wordt geplaatst.


    "Ignite, my love. Ignite."