• Metalen spijkers in de portieken van appartementsblokken van chique wijken in Londen zorgen voor ophef, vooral op sociale media zoals Twitter. De spijkerbedden moeten ervoor zorgen, dat daklozen van deze plaatsen wegblijven, zo hebben Britse media gemeld.
    Twitteraars plaatsten bij de foto's van de spijkerbedden verontwaardigde commentaren. "Daklozen worden behandeld als duiven", klinkt het, omdat gelijkaardige spijkers ook geplaatst worden als afschrikking voor vogels.

    "Kansarmen als ongedierte"

    Andrew Hortono uit Woking, Surrey, nam een foto van zo'n fakirbed in Southwark Bridge Road. "Ik heb niet voor 100 procent zekerheid dat het tegen daklozen gericht is, maar het heeft er alle schijn van. Het is afschuwelijk", zegt hij. Ook David Wells meldde op Twitter dat "de kansarmen nu als ongedierte worden beschouwd".

    Katherine Stokes uit Hull maakte een foto van een ander spijkerbed aan een winkel van de keten Tesco in de chique Regent Street en noteerde op Twitter dat dit wijst op "een gebrek aan menselijkheid voor deze mensen". Tesco liet al weten dat de spijkers niet gericht waren op mensen die nood hebben aan een dak boven het hoofd. "Het doel is mensen te weerhouden van asociaal gedrag zoals roken en drinken", zegt een Tesco-woordvoerder.

    Onduidelijkheid
    Anderen tilden minder zwaar aan de spijkerbedden. "Er zal wel een bepaalde context zijn waartegen die spijkers moeten gezien worden", stelt Gavin Logan. "Misschien was het wel het ultieme middel om op te treden tegen iemand die agressief was en onderdak weigerde."

    Bewoners van het flatgebouw in Southwark Bridge zegden dat de spijkers er twee weken geleden werden geplaatst, nadat er daklozen waren gespot.

    Organisaties voor daklozen zeggen dat de spijkers al meer dan tien jaar gebruikt worden om daklozen te verjagen. Katherine Sacks-Jones van de organisatie Crisis: "Het is een schande dat mensen op straat moeten overnachten, maar hun aantal is in de laatste drie jaar met 75 procent toegenomen."


    Bron

    [ bericht aangepast op 8 juni 2014 - 17:55 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Wtf.


    26 - 02 - '16

    Eh, wtf. Ik weet niet precies wat ik hier nou van moet vinden..


    † Love? I want to sleep.

    Als de geruchten inderdaad waar zijn, dan is dit ergens verachtelijk! Maar ik snap wel dat winkels niet graag hebben dat mensen rond hangen in hun portieken en tegen hun winkels aan. Die mensen zouden elders beter opgevangen moeten worden, zodat ze hun tijd niet tegen winkels en in portieken hoeven door te brengen.


    Hamartia

    Ik vind het harteloos.


    Some infinities ar bigger than other. -John Green. [Redrosex -> Solise.

    Mmm, ze zouden meer plekken moeten hebben waar deze zwervers terecht kunnen. Ik vind het ook niet echt kunnen dat ze slapen in iemands vensterbank, om eerlijk te zijn. Zeg nou zelf, je wilt toch 's morgens geen zwerver in je tuin aantreffen?


    "Well, well. Look who we've got here!"