• Hallo daar :)
    Op een of andere manier kan ik gewoon niet mijn verhalen deftig aan elkaar 'binden'. Ik heb wel genoeg inspiratie en alles, maar als ik een verhaal van me nalees, klopt er iets niet aan. Het komt nogal eentonig over. Aangezien zo'n verhaal nogal saai is vraag ik om hulp.
    Heeft iemand tips om verhalen niet eentonig en vlot te maken? Ik zou het erg op prijs stellen haha


    • Oh my lord •

    Dat heb ik soms ook. Wat bij mij helpt is van te voren goed bedenken wat ik wil schrijven, en het verhaal alvast een beetje uitwerken, zodat ik van te voren spannende dingen kan verzinnen die kunnen gebeuren (:


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Dat had ik ook eerder. Je kan er veel gedachten in verwerken, en de omgeving beschrijven.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Dat zijn goede ideeën (: Meestal probeer ik ook mijn verhaal eerst uit te werken. Maar ik spring vaak van de hak op de tak omdat ik zo veel wil vertellen dat het nogal ingewikkeld wordt.

    [ bericht aangepast op 1 juni 2014 - 20:26 ]


    • Oh my lord •

    Dat heb ik dus ook! Bij mij springt het ook heel vaak van hak op de tak.. :')!

    Kilicious schreef:
    Dat heb ik dus ook! Bij mij springt het ook heel vaak van hak op de tak.. :')!


    16 - 09 - '17

    Bedenk een plottwist die je erin kan verwerken, desnoods pas over een aantal hoofdstukken. Dan kun je nu alvast beginnen met ernaar toe schrijven. Misschien helpt dat.

    Kilicious schreef:
    Dat heb ik dus ook! Bij mij springt het ook heel vaak van hak op de tak.. :')!


    Dat vind ik dus zo vervelend bij mij haha, mijn hele storie begint dan ingewikkeld te worden en uiteindelijk kan ik er zelf niet meer aan uit. Nu probeert een vriendin me te helpen, al heb ik medelijden met haar omdat al haar pogingen mislukken :')


    • Oh my lord •

    Pedrad schreef:
    Bedenk een plottwist die je erin kan verwerken, desnoods pas over een aantal hoofdstukken. Dan kun je nu alvast beginnen met ernaar toe schrijven. Misschien helpt dat.


    Dat probeerde ik onlangs eens te doen. Alleen schreef ik het niet gedetailleerd genoeg dat het nogal ongeloofwaardig werd. Maar ik ben aan het oefenen :')


    • Oh my lord •

    Denk bij het schrijven van een hoofdstuk altijd aan de volgende punten.
    - Zit er iets in mijn hoofdstuk dat het plot verder helpt ontwikkelen?
    - Zit er iets in mijn hoofdstuk dat een personage verder helpt ontwikkelen?
    - Zit er iets in mijn hoofdstuk dat het thema verder helpt ontwikkelen?
    - Zit er iets in mijn hoofdstuk dat een side story verder helpt ontwikkelen?

    Zo nee, waarom niet?
    Dit is een vast structuur die ik vaak hanteer bij het schrijven van een verhaal.
    Ik weet niet of jij er iets aan hebt, omdat iedere schrijver anders werk alleen voor mij werkt het wel fijn. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Vooral meer oefenen en nalezen zodat je ziet wat vlot leest en wat wel werkte in jouw hoofd, maar niet op papier.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Misschien kan je eens proberen eerst gewoon te schrijven wat in je op komt, en achteraf hoofdstukken ertussen te schrijven die het iets meer verbinden, zodat het niet zo, zoals je zegt, van de hak op de tak is?
    Maar op wat voor manier is het eigenlijk van de hak op de tak? Dat er ineens gebeurtenissen zijn uit het niets of iets dergelijks? Of juist heel anders?


    I solemnly swear that I am up to no good.

    @ Taka
    Ik ga je manier eens proberen, wie weet helpt het. Bedankt touwens (:

    @Tuala
    Ik denk dat ik daar inderdaad meer aandacht aan moet besteden, want meestal schrijf ik gewoon wat in me opkomt, terwijl het helemaal zonder structuur is.

    @ Lazet
    Bij mij is het meestal dat ik over iets heel anders begin te schrijven, of dat ik een noodzakelijk deel weglaat. Bv als mijn personage aan het wandelen is en opeens is ze al een straat verder en praat ze al met iemand. Dat is misschien iets te overdreven maar daar komt het op neer. Ik ben misschien niet gedetailleerd genoeg


    • Oh my lord •

    Vastly schreef:
    @ Lazet
    Bij mij is het meestal dat ik over iets heel anders begin te schrijven, of dat ik een noodzakelijk deel weglaat. Bv als mijn personage aan het wandelen is en opeens is ze al een straat verder en praat ze al met iemand. Dat is misschien iets te overdreven maar daar komt het op neer. Ik ben misschien niet gedetailleerd genoeg

    Aahh, op zo'n manier. Je bent gewoon zo enthousiast dat je gelijk naar het spannende deel wil gaan ofzo? Heb ik ook echt altijd (':
    Ik denk dat je dan gewoon even rustig door moet schrijven, van te voren goed bedenken wat er gaat gebeuren, en dat rustig, goed uitwerken. Die details, daar moet je gewoon een beetje aan wennen. Probeer anders kleine aparte verhaaltjes te maken waarin je heel veel van de omgeving beschrijft, zodat je er gewend aan raakt. Eerst moet je er veel bij nadenken, maar later gaat het vanzelf. Het wordt voor de lezer ook veel interessanter als je er een spannende omgeving bij beschrijft (:

    Als je trouwens hulp nodig heb bij je story, wil ik je best helpen ^^


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    (...)
    Aahh, op zo'n manier. Je bent gewoon zo enthousiast dat je gelijk naar het spannende deel wil gaan ofzo? Heb ik ook echt altijd (':
    Ik denk dat je dan gewoon even rustig door moet schrijven, van te voren goed bedenken wat er gaat gebeuren, en dat rustig, goed uitwerken. Die details, daar moet je gewoon een beetje aan wennen. Probeer anders kleine aparte verhaaltjes te maken waarin je heel veel van de omgeving beschrijft, zodat je er gewend aan raakt. Eerst moet je er veel bij nadenken, maar later gaat het vanzelf. Het wordt voor de lezer ook veel interessanter als je er een spannende omgeving bij beschrijft (:

    Als je trouwens hulp nodig heb bij je story, wil ik je best helpen ^^


    Ik ben inderdaad te enthousiast haha (: Alleen vind ik het soms zo vervelend, want ik wil van alles vertellen, maar ik moet het allemaal zo goed mogelijk beschrijven. In mijn hoofd zie ik het zo voor me, maar om dat duidelijk te maken aan de lezers...daar heb ik het wat moeilijker mee. Misschien is het ook omdat ik op het gebied van schrijven nog maar een 'groentje' ben en nog veel moet leren, daarom komen de dingen wat onduidelijk over. Tegenwoordig probeer ik ook eerst een verhaal te schrijven, en het daarna duidelijker en gedetailleerder te maken. Het beste is dat ik inderdaad blijf oefenen tot het vanzelf komt


    • Oh my lord •

    Inderdaad, oefening baart kunst!
    Op een gegeven moment gaat alles vanzelf, en hoef je er nauwelijks bij na te denken ^^ In het begin is het gewoon even nadenken over hoe je je gedachten goed en duidelijk op papier zet, maar ik weet zeker dat het je gaat lukken (:


    I solemnly swear that I am up to no good.