• Er kwam net op het nieuws dat er zaterdag een expo van de Titanic opent in Brussel tot eind september. Ik ben al van kinds been af ontzettend geobsedeerd door de Titanic, dus ik zit hier letterlijk te wiebelen op mijn stoel. Jammer genoeg heb ik nu examens en kan ik dus nog niet gaan, maar sowieso ga ik in de grote vakantie er naar toe.

    Ik had al eerder gehoord dat er eentje was in Amsterdam. Is er iemand geweest en was het de moeite?

    Hihi dit maakt echt mijn dag goed. Wie is er nog meer fan van de Titanic? En wie gaat er ook naar toe?

    (meh ik kan precies niet meer typen door de examens)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Zo is het. Ik kom gewoon erg graag dingen te weten over het schip. Waarom het kwam dat ze op de ijsberg vaarden enzo. Misschien is het omdat er ook wat wetenschap achter schuilt, wie weet.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik ben een paar weken geleden in Amsterdam geweest, had ik je volgens mij ook verteld. Maar was in de laatste week of zo pas. Ik vond het erg interessant. Als je naar binnen gaat krijg je een boardingpass mee met een naam, klasse en geschiedenis(als je geluk hebt, van mijn passagier was alles onbekend en zat in de derde klasse. Was dus overleden. En mijn zusje had een rijke stinkerd uit de eerste klasse die wel leefde) en aan het eind van de tour hangt er een lijst met alle overlevenden van de ramp en alle mensen die zijn omgekomen, en kun je dus zien of jouw passagier nog leefde of niet. Daarnaast krijg je een voiceguide mee(gewoon zo'n afstandbediening dingetje en als je op een nummer drukt krijg je een hele uitleg.) Je in principe gewoon alleen, vond ik wel fijner, maar het is ook mogelijk om met een gids te gaan. Ik was een kleine twee uur binnen. Ze hebben van alles, serviesgoed uit verschillende klassen, kleren, ze hebben wat suites nagebouwd zodat je kon zien hoe het was. De grote trap hebben ze er staan. Menukaarten van wat mensen in verschillende klassen aten, Onderdelen van het schip die het nog hebben overleefd, geschiedenis van sommige mensen rijk of arm, filmpjes en een documentaire etc. etc. Ik vond het heel erg boeiend en interessant.

    Raad je alleen wel aan om 's ochtends vroeg te gaan. Wij zijn om 12 uur geweest en hadden gereserveerd, maar toen we buiten kwamen stonden mensen ook echt in lange rijen buiten het museum te wachten. Oh, en je mag geen tassen mee naar binnen nemen die groter zijn dan een a4 blaadje (ze hebben kluisjes) en je mag geen foto's maken. Dat was wel het enige minpuntje, want er zaten echt hele boeiende stukken tussen.

    Veel plezier als je gaat!

    Ik vind het echt jammer dat je geen foto's mag maken, maar ik begrijp het ergens wel. Het klinkt echt leuk hoe je dit allemaal vertelt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Omg Dominique. Je had helemaal gelijk, het was geweldig. Oh ik heb er zo van genoten, ik zou ergens terug willen gaan omdat ik het zo meelevend vond, maar dat zou er misschien lichtelijk over zijn.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?