• Ik wilde er eigenlijk geen topic over maken, maar ik ben ten einde raad. :/

    Ik heb redelijk vaak last van paniekaanvallen, al helemáál voordat ik naar werk ga. Nu werk ik echt niet vaak, enkel op maandag en vrijdag - 8 uur per week. Zo moet ik dus weer weg maar vaak de dag van te voren begin ik te stressen en enkele uren van te voren krijg ik zo'n gevoel dat je wel eens hebt voor een presentatie oid. Soms zelfs tot huilen aan toe.
    Het is ontzettend irritant en ik heb geen idee waar het vandaan komt, want over het algemeen heb ik leuke collega's. Ik heb al gevraagd of ik van afdeling kan wisselen (Ik werk bij de Albert Heijn, brood en deli :')) maar mij werd verteld dat dit sowieso niet kan gebeuren vóór de zomervakantie. Ik kon wel janken.

    Het is echt bullshit, ik snap er niks van.
    Iemand die hetzelfde heeft/had en tips heeft?


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ik werkte ook bij de AH, als vakkenvuller, en werd er ook super gestrest van and so I quit :Y). Maar ik ben gewoon een social fuck up. Ik zou je heel graag willen helpen, maar ik heb 't zelf ook nog niet helemaal onder de knie.


    i put the fun in funeral

    Ik had het eerst voor presentatie's maar ik heb met dans ooit een 'bodyscan' gehad. Je spant een voor een een lichaamsdeel aan en focust je daar op. Daardoor concerteer je je op iets anders.

    Misschien werkt het niet maar het is maar een idee :Y)


    wat was dit ookalweer

    Tomoko schreef:
    Ik werkte ook bij de AH, als vakkenvuller, en werd er ook super gestrest van and so I quit :Y). Maar ik ben gewoon een social fuck up. Ik zou je heel graag willen helpen, maar ik heb 't zelf ook nog niet helemaal onder de knie.

    Ik zou dolgraag willen kappen met werk, maar ik heb het geld nodig. :'D


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Hmm klinkt lastig. Ik had wel voor examenstress e.d. natuurlijke pillen van a. Vogel en die helpen goed. Misschien dat eens proberen? Is gewoon natuurlijk en te koop bij de drogisterij (: (Lol, in mijn examenweek heb ik ze niet gebruikt, omdat ik het toen niet meer nodig had, haha)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Macabre schreef:
    (...)
    Ik zou dolgraag willen kappen met werk, maar ik heb het geld nodig. :'D


    Jij, ik, Gandalf, een snelle auto, een bank en tien miljoen euro. K?


    quidquid excusatio prandium pro

    Proberen diep langs je neus in te ademen en weer uitademen via je mond of probeer je ook eens te concentreren op wat je doet. Denk eventueel aan leuke of grappige dingen. Of kijk eventueel eens rond om te kijken hoe mensen eruitzien, misschien is er wel iemand die een rare hoed draagt of grappige schoenen, dat kan je ook wel afleiden. Van te voren ontspanningsoefeningen doen kan ook helpen?
    Ik zou het anders echt niet weten, maar hopelijk gaat het snel beter.

    [ bericht aangepast op 2 juni 2014 - 16:28 ]


    16 - 09 - '17

    Ik heb/had hetzelfde en het beïnvloedde mijn leven zo erg dat ik er nu pilletjes voor slik. Natuurlijk niet het eerste waar je naar grijpt, misschien is het handig om te kijken of ze er ergens therapieën voor aanbieden, waar je je leert concentreren op je ademhaling en zulke dingen.


    Your make-up is terrible

    Voor presentaties of andere spannende dingen (sollicitatie, eerste werkdag, eerste schooldag, rijexamen, enz.) ben ik altijd ontzettend zenuwachtig. Ik probeer me dan op andere dingen te concentreren en gebruik ook natuurlijke kalmeringsmiddeltjes van A. Vogel, meestal helpt dat wel.
    Ik heb ook geen flauw idee waarom ik zenuwachtig ben, want ik vind zelf altijd dat er niks is om zenuwachtig voor te zijn, maar het gebeurt gewoon.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Als je ze zo vaak hebt is therapie of een bezoekje naar de huisarts wel eens aan te raden. Zeker omdat het je leven zo beïnvloed.
    Maar wat mij helpt bij paniekaanvallen is iets warms dat ik kan voelen, een hete tas koffie bv. Dan blijf ik in de werkelijkheid, en ik probeer mijn gedachten te herordenen dat mijn paniek niet reeël is, dat het voor niets nodig is. Heeft me wel een dik jaartje cognitieve gedragstherapie gekost voor ik dat kan, maar je kunt maar proberen


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ik doe net zo lang ademhalingsoefeningen tot ik weer rustig ben (5 tellen door je neus in, 5 tellen vasthouden en dan uitademen door je mond). Paniekaanvallen kreeg/krijg ik vaak 's nachts out of nowhere.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Bedankt voor alle reacties, ik kan er zeker wat mee. c:

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Jij, ik, Gandalf, een snelle auto, een bank en tien miljoen euro. K?

    Lol, deal. :Y)


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ik werk ook bij de AH maar denk niet dat dat aan het werk ligt :)
    heb er soms ook last van en niet alleen met werk. T is gelukkig nu wel bijna helemaal weg.


    Chicks before dicks