• Om het einde van mijn laatste toetsweek te vieren, besloten mijn moeder en ik om Bossche bollen te halen. Daar ging het eigenlijk al fout, want de Jumbo had maar één doos met Bossche bollen, waar meteen negen stuks in zaten, maar oké, toch maar meegenomen. Meteen wat voor de hele familie.

    Maar het ergste moest natuurlijk nog komen, want toen ik mijn bol eenmaal ophad, waren mijn handen en mond helemaal bruin en zat er een dikke klodder slagroom op mijn neus. Blijkbaar is de kunst van het Bossche bollen eten niet iets wat je op intuïtie kan doen. (cat)

    Hoe eten jullie Bossche bollen, of andere soorten onmogelijke gebakjes (zoals van die roomcroissants)? Lepelen jullie ze uit, eten jullie eerst de chocolade eraf of happen jullie gewoon in het rond zoals ik? Of kent iemand hier de geheime tactiek voor het netjes eten van die dingen? :'D

    [ bericht aangepast op 28 mei 2014 - 16:56 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Haha, ik eet ze niet meer. Maar ik kan me herinneren dat ik vroeger tompouces altijd helemaal ontleedde voor ik ze opat, haha. Bossche Bollen zijn geloof ik gewoon niet charming te eten. (cat)


    ars moriendi

    Ik kan ook niet deftig oliebollen eten. Die bloemsuiker hangt dan overal en ik heb dan meestal nog eens zwart aan ook. Dusja. Volgens mij is er nu eenmaal voedsel uitgevonden die niet normaal opgegeten kan worden zonder te morsen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik eet het altijd met een vorkje, omdat ik er op de een of andere manier een gruwelijke hekel aan heb als mijn handen plakkerig zijn. Ik heb geen smetvrees, maar ik kan er écht niet tegen als mijn handen vies worden.
    Maar meestal eet ik gewoon door, totdat alles er aan alle kanten begint uit te lopen. Dan ga ik de gaten dichten en eet ik verder. Maar over het algemeen neem ik altijd kleine hapjes, zodat mijn mond niet bruin wordt van de chocolade. :')


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Avarosa schreef:
    Ik kan ook niet deftig oliebollen eten. Die bloemsuiker hangt dan overal en ik heb dan meestal nog eens zwart aan ook. Dusja. Volgens mij is er nu eenmaal voedsel uitgevonden die niet normaal opgegeten kan worden zonder te morsen.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Haha, geweldig. Ik neem dat ding in mijn hand en dan bijt ik eraf, waardoor het op mijn neus en wangen komt te zitten. Ondertussen smelt de chocolade tegen mijn vingers aan en is het binnen no-time een kliederboel. :Y)


    Pretty is just a pretty word.

    Ik eet ze gewoon met een gebaksvorkje:Y)


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Eerst kniepertjes, nu dit. Een Bossche bol is een soort groot soesje dat in chocola is gedoopt, toch? Dat zegt Google tenminste. Pfft, ik ken blijkbaar echt geen Nederlands gebak. :'D

    Hoe dan ook, mijn theorie over dat soort eten is dat het helemaal niet de bedoeling is dat je het netjes kunt eten. De helft van de lol ervan is juist dat iedereen achteraf onder de slagroom en ander zoet, plakkerig spul zit. Er zijn niet veel etenswaren waarbij je als (bijna) volwassene een goed excuus hebt om er een rotzooi van te maken, dus geniet er maar van. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Er is geen andere manier om Bossche bollen te eten. Met een vorkje wordt het alleen maar ingewikkeld om zo'n ding te eten en wordt het alsnog een knoeiboel. :'D
    Bij een tompouce sloop ik altijd de bovenkant eraf, eet ik de pudding op, dan de onderkant en als laatste de bovenkant.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ooooooh die dingen zijn zo jammie!
    En nope, ik ben er ook nog niet achter hoe je zoiets goed kunt eten. Naar mijn idee bestaat er geen manier om het goed te eten. Tenzij je het in stukjes gaat hakken en prakken en dan met een vork opeet. Maar dat lijkt me minder lekker. :p


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik vind het niet lekker dus ik zou het niet weten (krul).


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    Met een vork is een ramp, want dan duw je alle slagroom eruit en dat is onhandig want alle smaken moeten in 1 hap zitten (Bij een Bossche bol wel, bij een tompouce niet, die moet je ontleden). Dus gewoon in je handen nemen en happen, dat is het lekkerst! En dan heb je, als je klaar bent, nog meer chocola! Want dat kan je allemaal van je vingers, je wangen en je neus halen :P
    Ik geloof niet dat er een nette manier is. Met een mes misschien, maar dat is zo netjes!


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Lol blijkbaar ben ik de enige die die bollen succesvol met een vork kan eten.

    Maar goed.. ik ben zo'n tut die een hekel heeft aan vieze vingers en mond. Zelfs spairribs eet ik met mes en vork(cat)


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Ik heb dat met berlijnse bollen ook zo van die voorvallen :'D en met glacés :') Ik heb (nog) geen techniek ontwikkeld om ze op te eten :Y)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik denk niet dat het mogelijk is. Helaas ken ik geen geheime technieken, ik eet precies die dingen zoals jij dat doet. Probeer er van te genieten, dan maakt het niet meer uit. :Y)


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Je moet ze omgekeerd eten :Y) Onderkant naar boven als je bijt. Of uit elkaar halen en de twee halven apart eten x'D


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.