• Ik heb zo'n soort topic al een keer eerder gemaakt maar blijkbaar blijft het een heel interessant onderwerp aangezien topic.
    Ik vraag me namelijk echt af wat er zo leuk is om je favoriete karakter/idool gay te maken? Ik heb niks tegen homo's maar ik kan niet verzinnen waarom het zo leuk zou zijn om twee mensen plotseling gay te maken terwijl ze, na eigen zeggen, hetero zijn.


    "Ignite, my love. Ignite."

    freestyle schreef:
    (...)

    Waarom die generalisaties? Ik weet niet zo goed hoe het bij andere fandoms zit, maar binnen het One Direction-fandom is het overgrote merendeel van de fans/shippers gewoon normaal. Er zijn een heleboel fantastisch geschreven bromanceverhalen hier op Quizlet met soms heftige verhaallijnen, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat mensen willen dat hun verhaallijn werkelijkheid wordt? Als ik bromanceverhalen lees, spelen er echt niet allemaal complottheorieën door mijn hoofd, hoor. Ik focus me nog altijd meer op de verhaallijn en ik denk dat dit voor de meerderheid van de bromance-lezers geldt.

    En ja, er zijn negatieve reacties als een van de jongens een vriendin krijgt, maar geloof me, er zijn binnen het fandom meer dan genoeg mensen die dat soort haters keihard afstraffen. Scheer alsjeblieft niet alle fans of shippers over één kam. Please.

    Vraagje aan de bromance-haters hier: wat vinden jullie precies 'vreemd' of 'vulgair'? Dat het over bestaande mensen gaat? Is bromance wel 'toegestaan' bij fictieve personages uit series of boeken? Is het raar dat het een homoseksuele relatie betreft, dus is het wel goed als mensen schrijven over hun idool die een relatie krijgt met een fictief vrouwelijk personage? 16+ die over bestaande mensen wordt geschreven? Ik vind het heel lastig om te begrijpen wat het probleem nou is.

    Voorbeeldje uit mijn eigen "voetbalfandom":
    Deze twee mannen (Arjen Robben en Franck Ribéry) zijn een mooi voorbeeld van een bromance.




    De voetbalwereld noemt ze samen Robbery om hun geweldige samenwerking en sterke vriendschap. En kijk, dat vind ik geweldig. De term Robbery gebruik ik zelf ook wanneer ik de vriendschap of samenwerking tussen die twee moet aanduiden.

    Maar een ander soort "samenwerking" moet het niet worden.. D: Ik word werkelijk waar onpasselijk van verhalen waarin ze er zogenaamd een homoseksuele relatie op nahouden. En dat is niet omdat ik iets tegen homo's heb. Nee, dat is omdat ik het heel raar vind om zoiets te lezen omdat je dan voor mijn gevoel de werkelijke vriendschap tussen die twee op een hele rare manier misbruikt. Iedereen mag schrijven wat hij wil, natuurlijk. Maar ik vind het raar dat een mooie, broederlijke vriendschap tussen bandleden, voetballers, acteurs, noem het maar op een vreemde manier gebruikt (noem het maar misbruikt) wordt voor seksverhalen. That's it.


    ars moriendi

    Bromance is iets anders dan romance. Daarbij is het zo dat sommige acteurs of zangers die je 'shipt' het zelf ook wel geinig en dan is het dus leuk om te doen. Het komt er gewoon op neer dat ze echt hele goede vrienden zijn en daardoor soms wel eens trekjes hebben waardoor het lijkt alsof ze een stelletje kunnen zijn.
    Veel mensen zien een Bromance al snel als een echte relatie en dat is dus niet waar..

    [ bericht aangepast op 27 mei 2014 - 14:13 ]


    Danmarks Dynamite.

    Maar waarom wordt het dan wel beschreven alsof ze een relatie hebben? Het lijkt mij een beetje raar als je met iemand seksuele handelingen verricht waarmee je geen relatie hebt en vervolgens wel laat lijken alsof je een intieme relatie met diegene hebt. Tenminste, ik heb ooit van die bromances gelezen om te kijken of ze zo slecht waren als ik dacht en ja, dat waren ze ook.


    26 - 02 - '16

    Karthus schreef:
    Maar waarom wordt het dan wel beschreven alsof ze een relatie hebben? Het lijkt mij een beetje raar als je met iemand seksuele handelingen verricht waarmee je geen relatie hebt en vervolgens wel laat lijken alsof je een intieme relatie met diegene hebt. Tenminste, ik heb ooit van die bromances gelezen om te kijken of ze zo slecht waren als ik dacht en ja, dat waren ze ook.


    Ja, daar heb je misschien wel gelijk. En ik moet toegeven dat ze niet allemaal even goed zijn. Maar een bromance bestaat, zoals eerder genoemd, niet alleen uit fanfics. En ik denk dat dat ook het raarste is van alle dingen die je in een fandom kan doen. Maarja, zo gaat het nou eenmaal en ik ben bang voor velen hier op Quizlet dat dat niet snel gaat veranderen..


    Danmarks Dynamite.

    Wilkinson schreef:
    (...)

    Ja, daar heb je misschien wel gelijk. En ik moet toegeven dat ze niet allemaal even goed zijn. Maar een bromance bestaat, zoals eerder genoemd, niet alleen uit fanfics. En ik denk dat dat ook het raarste is van alle dingen die je in een fandom kan doen. Maarja, zo gaat het nou eenmaal en ik ben bang voor velen hier op Quizlet dat dat niet snel gaat veranderen..


    Dat weet ik, maar doel nu vooral even op de fanficties, daar zie ik nu namelijk de meeste bromances van. Helaas gaat 't niet veranderen, maar ik blijf bij mijn standpunt als ik zeg dat mensen onder de 16 jaar geen 16+ zouden mogen schrijven.


    26 - 02 - '16

    Al wil ik wel zeggen dat bandleden of samenwerkende acteurs ofzo, tegenwoordig sneller naar elkaar toe 'klitten' dan voorheen. Dat hoeft natuurlijk niks te zeggen, maar als dat minder zou gebeuren, zouden die bromances ook minder zijn.


    Danmarks Dynamite.

    Karthus schreef:
    (...)

    Dat weet ik, maar doel nu vooral even op de fanficties, daar zie ik nu namelijk de meeste bromances van. Helaas gaat 't niet veranderen, maar ik blijf bij mijn standpunt als ik zeg dat mensen onder de 16 jaar geen 16+ zouden mogen schrijven.


    Stiekem voel ik me nu aangesproken. :')
    Maar eigenlijk begrijp ik het probleem niet. De topicmaakster vroeg gewoon waarom mensen zo graag heteroseksuelen met elkaar shipte alsof het homoseksuelen zijn. Ik weet niet waarom er nu een discussie wordt gevoerd over het schrijven van seksuele content.

    [ bericht aangepast op 27 mei 2014 - 14:40 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Karthus schreef:
    (...)

    Dat weet ik, maar doel nu vooral even op de fanficties, daar zie ik nu namelijk de meeste bromances van. Helaas gaat 't niet veranderen, maar ik blijf bij mijn standpunt als ik zeg dat mensen onder de 16 jaar geen 16+ zouden mogen schrijven.


    Dat is opzich wel een goed standpunt. Ik hou er zelf van om bromance te schrijven, maar de seks erin is ook niet mijn fijnste onderwerp..


    Danmarks Dynamite.

    Wilkinson schreef:
    Al wil ik wel zeggen dat bandleden of samenwerkende acteurs ofzo, tegenwoordig sneller naar elkaar toe 'klitten' dan voorheen. Dat hoeft natuurlijk niks te zeggen, maar als dat minder zou gebeuren, zouden die bromances ook minder zijn.


    Daar krijg ik niks van mee. Ik luister naar muziek, maar verdiep me verder niet in de zanger/zangeres. Alleen P!nk vind ik nog wel enigszins interessant.


    26 - 02 - '16

    Videnda schreef:
    (...)

    Stiekem voel ik me nu aangesproken. :')


    Ik heb het ook gedaan hoor, toen ik jonger dan zestien was. :')


    Danmarks Dynamite.

    Karthus schreef:
    (...)

    Daar krijg ik niks van mee. Ik luister naar muziek, maar verdiep me verder niet in de zanger/zangeres. Alleen P!nk vind ik nog wel enigszins interessant.


    Nouja, ik verdiep me heel snel in mensen en kijk vaak interviews enzo. Dusja, dan zie je dat wel sneller.


    Danmarks Dynamite.

    Wilkinson schreef:
    (...)

    Ik heb het ook gedaan hoor, toen ik jonger dan zestien was. :')


    Ik schreef er altijd omheen toen ik jonger was. Dan ging ik het expres niet opschrijven. Dan deed ik aan het einde van het ene hoofdstukje dat ze gingen slapen en dat niemand voor de rest wist wat er zou gebeuren en het hoofdstuk daarna dat ze wakker werden. x)


    26 - 02 - '16

    Martell schreef:
    Ik snap er ook vrij weinig van.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    De term 'bromance' wordt helemaal verkeerd gebruikt hier trouwens. Bromance is een hele sterke band tussen twee vrienden waardoor het bijna broederlijk wordt. Jullie bedoelen Slash fictie.

    freestyle schreef:
    (...)

    Vraagje aan de bromance-haters hier: wat vinden jullie precies 'vreemd' of 'vulgair'? Dat het over bestaande mensen gaat? Is bromance wel 'toegestaan' bij fictieve personages uit series of boeken? Is het raar dat het een homoseksuele relatie betreft, dus is het wel goed als mensen schrijven over hun idool die een relatie krijgt met een fictief vrouwelijk personage? 16+ die over bestaande mensen wordt geschreven? Ik vind het heel lastig om te begrijpen wat het probleem nou is.

    Het gaat niet om het feit dat het hier om een homoseksuele verhaallijn gaat. Het gaat eerder om het feit dat je schrijft over een seksuele relatie tussen twee echt bestaande mannelijke mensen, terwijl ze zelf zeggen dat ze hetero zijn. Ik snap heel goed dat dit vervelend voor hen kan zijn. Als ik gewoon hetero was geweest, dan had ik ook niet gewild dat er honderden verhalen over mij werden geschreven waarin ik homoseksueel ben. Dat wordt gewoon irritant. Een paar kunnen nog wel grappig zijn, maar als het te veel wordt, dan is het gewoon te veel.
    Dat twee jongens elkaar omhelzen en op elkaar springen, wil niet meteen zeggen dat ze op elkaar verliefd zijn. Dat doen de jongens in mijn klas namelijk elke dag en ze zijn allemaal gewoon hetero.

    [ bericht aangepast op 27 mei 2014 - 17:54 ]


    Take me to wonderland


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''