• Ik heb zo'n soort topic al een keer eerder gemaakt maar blijkbaar blijft het een heel interessant onderwerp aangezien topic.
    Ik vraag me namelijk echt af wat er zo leuk is om je favoriete karakter/idool gay te maken? Ik heb niks tegen homo's maar ik kan niet verzinnen waarom het zo leuk zou zijn om twee mensen plotseling gay te maken terwijl ze, na eigen zeggen, hetero zijn.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Als ik over een ship schrijf, dan gaat er heus niet bij elke ship door mij heen dat het per se echt moet zijn. Ik vind het gewoon leuk om te schrijven en daar gaat het toch grotendeels om? Genieten van het schrijven vind ik namelijk erg belangrijk en dat verschilt bij iedereen wat hij of zij leuk vindt qua wat genieten precies inhoud.


    Pretty is just a pretty word.

    Ik heb nog nooit een bromance of zelfs maar fanfic's geschreven maar op zich heb ik er niet veel op tegen, behalve wat er al vermeld is, kinderen van 12 die 16+ gaan schrijven. Ik denk dat de idolen zelf het wel grappig vinden. Zou ik beroemd zijn en geloofde ze dat ik een relatie had met een andere vrouw dan lach ik er gewoon mee, ik zou het zelfs wel eens willen lezen (geen 16+ want dan word het wel eng) Ik denk echt niet dat ze er slapenloze nachten van hebben.
    Nu zeg ik wel dat het niet erg is, maar ik zou inderdaad wel de rede willen weten waarom mensen bromance's maken.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Croyance schreef:
    Ik heb nog nooit een bromance of zelfs maar fanfic's geschreven maar op zich heb ik er niet veel op tegen, behalve wat er al vermeld is, kinderen van 12 die 16+ gaan schrijven. Ik denk dat de idolen zelf het wel grappig vinden. Zou ik beroemd zijn en geloofde ze dat ik een relatie had met een andere vrouw dan lach ik er gewoon mee, ik zou het zelfs wel eens willen lezen (geen 16+ want dan word het wel eng) Ik denk echt niet dat ze er slapenloze nachten van hebben.
    Nu zeg ik wel dat het niet erg is, maar ik zou inderdaad wel de rede willen weten waarom mensen bromance's maken.


    Maar het is toch niet heel erg prettig om te lezen dat mensen je homo vinden en dan er zo over schrijven. En dan ook nog als je zelf duidelijk gemaakt hebt dat je hetero bent. Misschien is het de eerste twee bromances leuk maar ik denk dat hoe groter de hoeveelheid word hoe minder leuk je het vind.


    wat was dit ookalweer

    Armastus schreef:
    (...)

    Maar het is toch niet heel erg prettig om te lezen dat mensen je homo vinden en dan er zo over schrijven. En dan ook nog als je zelf duidelijk gemaakt hebt dat je hetero bent. Misschien is het de eerste twee bromances leuk maar ik denk dat hoe groter de hoeveelheid word hoe minder leuk je het vind.


    Ik ben het wel met Croyance eens eigenlijk. Ik snap dat het voor sommige mensen niet prettig is om zoiets te lezen, maar persoonlijk zou ik er geen probleem mee hebben als mensen schrijven hoe ik een relatie heb met een vrouw. Ze gaan hun gang maar, haha. Bovendien is het niet zo dat de mensen je dan per definitie 'homo vinden', zoals ik al eerder heb gezegd. En zelfs als dat wel zo is: het is toch juist mooi dat mensen overal liefde in kunnen zien? Het is maar hoe je het bekijkt. Als ik beroemd zou zijn, zou de fanfiction-community wel mijn minste zorg zijn.


    "Remember, Red, hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies."

    Ik heb ooit een bromance geschreven, maar dat was meer als project voor mezelf om een keer over twee jongens te schrijven ipv jongen/meisje. Ik snap wel waarom mensen het leuk vind, want ik vind sommige bromances ook heel mooi en origineel geschreven. De 16+ bromance verhalen lees ik niet echt, ik heb niks tegen gayseks, maar ik hoef dat gewoon niet te lezen.


    Alleen maar tranen van geluk

    freestyle schreef:
    (...)

    Ik ben het wel met Croyance eens eigenlijk. Ik snap dat het voor sommige mensen niet prettig is om zoiets te lezen, maar persoonlijk zou ik er geen probleem mee hebben als mensen schrijven hoe ik een relatie heb met een vrouw. Ze gaan hun gang maar, haha. Bovendien is het niet zo dat de mensen je dan per definitie 'homo vinden', zoals ik al eerder heb gezegd. En zelfs als dat wel zo is: het is toch juist mooi dat mensen overal liefde in kunnen zien? Het is maar hoe je het bekijkt. Als ik beroemd zou zijn, zou de fanfiction-community wel mijn minste zorg zijn.


    Het is ook niet erg als een paar mensen het schrijven maar ik denk dat het meer gaat over de hoeveelheid. Alleen op Quizlet zijn er al vrij veel bromances en dan heb je niet alle andere schrijfsites meegerekend.
    Het klinkt misschien niet heel erg dat mensen het over je schrijven maar er moet toch een keer een stop op zitten? En het is wel mooi dat ze er liefde in zien maar persoonlijk gaan sommige nogal ver gaan om hun gelijk te krijgen. (Haat sturen/doodsbedreigingen naar vriendin)


    wat was dit ookalweer

    Armastus schreef:
    (...)

    Het is ook niet erg als een paar mensen het schrijven maar ik denk dat het meer gaat over de hoeveelheid. Alleen op Quizlet zijn er al vrij veel bromances en dan heb je niet alle andere schrijfsites meegerekend.
    Het klinkt misschien niet heel erg dat mensen het over je schrijven maar er moet toch een keer een stop op zitten? En het is wel mooi dat ze er liefde in zien maar persoonlijk gaan sommige nogal ver gaan om hun gelijk te krijgen. (Haat sturen/doodsbedreigingen naar vriendin)


    Maar wat wil je dan? Een limiet aan fanfictie op Quizlet? Hoe bepaal je zo'n limiet? Aantal woorden, hoofdstukken, stories? Vol is vol? Hetero is toegestaan maar bromance niet? Gebaseerd op kwaliteit? Wie bepaalt dat en wat geeft die persoon het recht om het te bepalen? Gaat 'm niet worden, denk ik. Volgens mij is het hele punt van Quizlet dat je kan 'laten zien wie je bent', ofzo. Iedereen hoort zich hier thuis te voelen en elkaar te respecteren en dat gaat niet als er een bepaalde groep wordt uitgesloten.

    En nogmaals: er zijn heel, heel weinig mensen die écht haat en doodsbedreigingen sturen aan de vriendinnen van hun idolen. Er zijn veel meer normale shippers, maar die vallen natuurlijk niet zo op als mensen die zulke belachelijke dingen doen.

    Vraagje voor jou: je lijkt nogal veel kritiek te hebben op bromance, ook in dat andere topic, maar je leest wel mijn bromanceverhalen (in ieder geval Elysian Eight) en plaatst daar ook veel leuke reacties op. Waarom lees je het als je het eigenlijk niet goedkeurt? Daar ben ik wel benieuwd naar (:


    "Remember, Red, hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies."

    freestyle schreef:
    (...)

    Maar wat wil je dan? Een limiet aan fanfictie op Quizlet? Hoe bepaal je zo'n limiet? Aantal woorden, hoofdstukken, stories? Vol is vol? Hetero is toegestaan maar bromance niet? Gebaseerd op kwaliteit? Wie bepaalt dat en wat geeft die persoon het recht om het te bepalen? Gaat 'm niet worden, denk ik. Volgens mij is het hele punt van Quizlet dat je kan 'laten zien wie je bent', ofzo. Iedereen hoort zich hier thuis te voelen en elkaar te respecteren en dat gaat niet als er een bepaalde groep wordt uitgesloten.

    En nogmaals: er zijn heel, heel weinig mensen die écht haat en doodsbedreigingen sturen aan de vriendinnen van hun idolen. Er zijn veel meer normale shippers, maar die vallen natuurlijk niet zo op als mensen die zulke belachelijke dingen doen.

    Vraagje voor jou: je lijkt nogal veel kritiek te hebben op bromance, ook in dat andere topic, maar je leest wel mijn bromanceverhalen (in ieder geval Elysian Eight) en plaatst daar ook veel leuke reacties op. Waarom lees je het als je het eigenlijk niet goedkeurt? Daar ben ik wel benieuwd naar (:



    Nee, dat niet. Ik bedoel eerder gezegd dat ik het snap als de jongens er genoeg van krijgen, maar ik zal het even veranderen, want als ik het nu teruglees was het toch niet zo'n handige actie van me.

    Ik heb geen problemen met bromances maar een beetje met sommige shippers. Inderdaad is niet iedere zo maar het gaat een beetje over het beeld dat wij krijgen doordat eigenlijk de normale shippers een beetje wegvallen daarin. Misschien maak ik toch een beetje een drama om niets :') En die van jou lees ik omdat ze niet zijn zoals een groot deel van de bromances die ik heb gezien.


    wat was dit ookalweer

    freestyle schreef:
    (...)

    Waarom is dat 'gewoon fout'? Ik kan begrijpen dat je het niet fijn vindt om te lezen over twee broers die een relatie krijgen, maar bandleden? Shippen is een gevoel dat je hebt. Het is niet alsof alle shippers ook daadwerkelijk geloven dat er een relatie is of dat shippers hun twee idolen hardhandig dwingen om homoseksueel te worden. Het is meer iets als 'oh, hé, die twee bandleden zijn wel heel schattig samen op die foto. Wat lief. Goh, dit geeft me veel inspiratie, zeg, het zou zonde zijn als ik daar niks mee deed. Laat ik er een verhaal over schrijven!' Ik snap echt niet wat daar fout aan is.

    @Armastus: ja, dat denk ik ook. Beetje jammer dat er altijd zo overhaast gegeneraliseerd wordt. Lang niet alle shippers zijn zo.
    Ja, maar je weet goed genoeg dat er niet gekeken wordt naar de 'oh wat doen ze schattig samen'. Fans gaan altijd verder daarin. Het plaatje begint vulgair te worden en ik heb al vaak gezien dat er dan negatief gereageerd wordt als eentje dan opeens een vriendin heeft.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik vind het leuk om te zien als twee voetballers of acteurs die ik leuk vind goede vrienden van elkaar zien (dan is het in mijn ogen een bromance). Maar bromance in de zin van een (seksuele) relatie vind ik veel te ver gaan en gewoon een beetje erg vreemd.


    ars moriendi

    Ribery schreef:
    Ik vind het leuk om te zien als twee voetballers of acteurs die ik leuk vind goede vrienden van elkaar zien (dan is het in mijn ogen een bromance). Maar bromance in de zin van een (seksuele) relatie vind ik veel te ver gaan en gewoon een beetje erg vreemd.


    I agree.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ribery schreef:
    Ik vind het leuk om te zien als twee voetballers of acteurs die ik leuk vind goede vrienden van elkaar zien (dan is het in mijn ogen een bromance). Maar bromance in de zin van een (seksuele) relatie vind ik veel te ver gaan en gewoon een beetje erg vreemd.
    True true, maar in de verhalen hier gaat het hem niet om de vriendschapsband die ze hebben, maar hoort er opeens een seksuele relatie bij te pas komen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Ja, maar je weet goed genoeg dat er niet gekeken wordt naar de 'oh wat doen ze schattig samen'. Fans gaan altijd verder daarin. Het plaatje begint vulgair te worden en ik heb al vaak gezien dat er dan negatief gereageerd wordt als eentje dan opeens een vriendin heeft.


    Waarom die generalisaties? Ik weet niet zo goed hoe het bij andere fandoms zit, maar binnen het One Direction-fandom is het overgrote merendeel van de fans/shippers gewoon normaal. Er zijn een heleboel fantastisch geschreven bromanceverhalen hier op Quizlet met soms heftige verhaallijnen, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat mensen willen dat hun verhaallijn werkelijkheid wordt? Als ik bromanceverhalen lees, spelen er echt niet allemaal complottheorieën door mijn hoofd, hoor. Ik focus me nog altijd meer op de verhaallijn en ik denk dat dit voor de meerderheid van de bromance-lezers geldt.

    En ja, er zijn negatieve reacties als een van de jongens een vriendin krijgt, maar geloof me, er zijn binnen het fandom meer dan genoeg mensen die dat soort haters keihard afstraffen. Scheer alsjeblieft niet alle fans of shippers over één kam. Please.

    Vraagje aan de bromance-haters hier: wat vinden jullie precies 'vreemd' of 'vulgair'? Dat het over bestaande mensen gaat? Is bromance wel 'toegestaan' bij fictieve personages uit series of boeken? Is het raar dat het een homoseksuele relatie betreft, dus is het wel goed als mensen schrijven over hun idool die een relatie krijgt met een fictief vrouwelijk personage? 16+ die over bestaande mensen wordt geschreven? Ik vind het heel lastig om te begrijpen wat het probleem nou is.


    "Remember, Red, hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies."

    Zoals Avarosa hier boven zei: een gewone bromance is wel iets anders dan een "relatie"-bromance. Ik vind een "relatie"-bromance tussen twee jongens die een vriendin hebben gewoon wat apart, vooral wanneer er ook nog de seks beschreven wordt en dat gedaan wordt door meisjes die twaalf/dertien/veertien zijn.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik vind het heel lastig dat je me afschrijft als een over andere bromance-hatende-homofoob.
    Ik heb er helemaal niks op tegen dat mensen verschalen schrijven waarin een bandmember een relatie heeft met een fictief persoon, noch heb ik er iets op tegen als de vrienschapsband van twee jongens wordt gebruikt als basis van een verhaal, maar ik vind het gewoon voos dat je ze opeens een relatie zou geven die veel verder gaat dan een vriendschapsband. Het is jammer dat een gewone vriendschap zo uit de context getrokken moet worden. Ik vind daar namelijk niks aan.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?