Avarosa schreef:
(...)Ja, maar je weet goed genoeg dat er niet gekeken wordt naar de 'oh wat doen ze schattig samen'. Fans gaan altijd verder daarin. Het plaatje begint vulgair te worden en ik heb al vaak gezien dat er dan negatief gereageerd wordt als eentje dan opeens een vriendin heeft.
Waarom die generalisaties? Ik weet niet zo goed hoe het bij andere fandoms zit, maar binnen het One Direction-fandom is het overgrote merendeel van de fans/shippers gewoon normaal. Er zijn een heleboel fantastisch geschreven bromanceverhalen hier op Quizlet met soms heftige verhaallijnen, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat mensen willen dat hun verhaallijn werkelijkheid wordt? Als ik bromanceverhalen lees, spelen er echt niet allemaal complottheorieën door mijn hoofd, hoor. Ik focus me nog altijd meer op de verhaallijn en ik denk dat dit voor de meerderheid van de bromance-lezers geldt.
En ja, er zijn negatieve reacties als een van de jongens een vriendin krijgt, maar geloof me, er zijn binnen het fandom meer dan genoeg mensen die dat soort haters keihard afstraffen. Scheer alsjeblieft niet alle fans of shippers over één kam. Please.
Vraagje aan de bromance-haters hier: wat vinden jullie precies 'vreemd' of 'vulgair'? Dat het over bestaande mensen gaat? Is bromance wel 'toegestaan' bij fictieve personages uit series of boeken? Is het raar dat het een homoseksuele relatie betreft, dus is het wel goed als mensen schrijven over hun idool die een relatie krijgt met een fictief vrouwelijk personage? 16+ die over bestaande mensen wordt geschreven? Ik vind het heel lastig om te begrijpen wat het probleem nou is.
"Remember, Red, hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies."