Oase schreef:
(...)
Ik heb ze allemaal gelezen. - In het vliegtuig nog wel. - en weet dat het niet goed is je ergens helemaal in te kunnen vinden, maar ik vind ze allemaal eigenlijk wel lastig.
Mijn utopie bestaat uit minder geweld, maar wel een oprecht leven. Dingen doen voor een ander, maar je hoeft jezelf er niet helemaal in te vergeten. Moed is iets wat je mag koesteren, maar is niet het belangrijkste punt. Het minst belangrijk vind ik honger naar kennis, een paar knappe koppen voor de wetenschap is belangrijk, maar de rest hoeft wat mij betreft niet extreem slim te zijn, wat is handig, maar eerlijkheid, vrede en minder egoïsme vind ik belangeijker. Net als moed, want moed spoort de rest toch aan.
Jullie denken hier echt goed over na :o Ik heb er niet erg veel tijd aan besteed. Niet in de zin van: mijn utopie is dit ..... Maar wel aan waarin ik mij het best zou kunnen vinden. Maar dat is gewoon onbegonnen werk. Ik vind jouw utopie best wel cool zo. Alle vijf aspecten moeten er wel inzitten, dat zeker. Het ene is voor mij belangrijker dan het andere. Ik hecht niet veel waarde aan vriendschap bijvoorbeeld, want dat is niet te vinden. (In real life ten minste. Hier heb ik het goed).