• god ~ wat heb ik een hekel aan dit vak xD
    ik moet een verslag maken genaamd; Roodstaan
    en vraag 2 luidt; Wat kost rood staan?
    noem me slim of slim- maar ik hem de taak niet zelf gemaakt en ik snap er helemáál niks van.
    Wie van de slimme kinderen op Q kan me helpen?


    we were always meant to say goodbye.

    Ik zou het ook niet weten :')


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    ik kan der niks van x'D
    dus ik niet (A)

    -ik ben zelf ook een rampenfonds, laaste cijfer was een 4,3 ofzo :'DD-

    krijg nog geen economie


    love is in the air... but i can't fly

    Whipple schreef:
    ik kan der niks van x'D
    dus ik niet (A)

    -ik ben zelf ook een rampenfonds, laaste cijfer was een 4,3 ofzo :'DD-


    ahaha al mijn PTA's voor eco zijn; 4.9
    dus dat is lekker mooi :P


    we were always meant to say goodbye.

    Rood staan betekent, dat je minder geld hebt op je rekening dan dat je eigelijk hebt, je staat dus in de "min". Dat heet rood staan, bij sommige banken kan je aanvragen dat je meer kan besteden dan als je hebt op je rekening. Dan kom je dus in de "min" En dat kost de bank ook geld, rood staan kost dus "rente". Je betaalt rente over het bedrag dat je rood staat, en dat moet je later terug betalen ;) De rente valt zo via google op te zoeken. succes :D (Y)


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    xNEVER schreef:
    (...)

    ahaha al mijn PTA's voor eco zijn; 4.9
    dus dat is lekker mooi :P

    ik haalde eerst wel betere punten, maar het is iets moeilijker geworden dan ik gedacht had x'D (A)

    Rickjuh schreef:
    Rood staan betekent, dat je minder geld hebt op je rekening dan dat je eigelijk hebt, je staat dus in de "min". Dat heet rood staan, bij sommige banken kan je aanvragen dat je meer kan besteden dan als je hebt op je rekening. Dan kom je dus in de "min" En dat kost de bank ook geld, rood staan kost dus "rente". Je betaalt rente over het bedrag dat je rood staat, en dat moet je later terug betalen ;) De rente valt zo via google op te zoeken. succes :D (Y)

    Ja, wat hij zegt.


    Tanya is de beste.

    Whipple schreef:
    (...)
    ik haalde eerst wel betere punten, maar het is iets moeilijker geworden dan ik gedacht had x'D (A)


    shit
    ik ga down. XD


    we were always meant to say goodbye.

    Wat kost rood staan?
    De hoogte van de rente die banken mogen rekenen is gebonden aan maximum bedragen. Dit maximum is afhankelijk dat de wettelijke rente die op dit moment (september ’09), 4 procent bedraagt, maar tot juli 2009, 6 procent bedroeg. De wettelijke rente plus 12 procent is de maximale rente waar de banken onder moeten blijven. In totaal kan een bank u dus 16 procent rente in rekening brengen. De meeste bankrekeningen kennen een roodstand tot minimaal €1.000, dat zou betekenen een rentelast op jaarbasis van €160. Een rekensommetje leert dat een roodstand van een halve maand (15 dagen) van €500 u gaat kosten: 16 procent / 12 = 1,333 procent per maand. Per maand kost het u 1,333 procent x 500 = €6,67. Voor een halve maand kost het u dus €3,33. De meeste banken rekenen echter niet het maximale toegestane tarief, maar zitten er een paar procent onder.
    Dat vond ik op internet, haha. :'D

    Snap er niets van ^^
    Beetje rare vraag eigenlijk... maarre Rood staan is dat je schulden hebt eignlijk.


    I rather make mistakes than do nothing. I rather mess up than miss out completely.

    xNEVER schreef:
    (...)

    shit
    ik ga down. XD

    haha :'DD
    idd _O_ x'D

    8]

    Rickjuh schreef:
    Rood staan betekent, dat je minder geld hebt op je rekening dan dat je eigelijk hebt, je staat dus in de "min". Dat heet rood staan, bij sommige banken kan je aanvragen dat je meer kan besteden dan als je hebt op je rekening. Dan kom je dus in de "min" En dat kost de bank ook geld, rood staan kost dus "rente". Je betaalt rente over het bedrag dat je rood staat, en dat moet je later terug betalen ;) De rente valt zo via google op te zoeken. succes :D (Y)


    THANKGOD- dankje-


    we were always meant to say goodbye.

    Dazzled schreef:
    Wat kost rood staan?
    De hoogte van de rente die banken mogen rekenen is gebonden aan maximum bedragen. Dit maximum is afhankelijk dat de wettelijke rente die op dit moment (september ’09), 4 procent bedraagt, maar tot juli 2009, 6 procent bedroeg. De wettelijke rente plus 12 procent is de maximale rente waar de banken onder moeten blijven. In totaal kan een bank u dus 16 procent rente in rekening brengen. De meeste bankrekeningen kennen een roodstand tot minimaal €1.000, dat zou betekenen een rentelast op jaarbasis van €160. Een rekensommetje leert dat een roodstand van een halve maand (15 dagen) van €500 u gaat kosten: 16 procent / 12 = 1,333 procent per maand. Per maand kost het u 1,333 procent x 500 = €6,67. Voor een halve maand kost het u dus €3,33. De meeste banken rekenen echter niet het maximale toegestane tarief, maar zitten er een paar procent onder.
    Dat vond ik op internet, haha. :'D




    ahahaha- ja ik dacht al; nu in het normaal nederlands? xD


    we were always meant to say goodbye.

    xNEVER schreef:
    (...)

    ahaha al mijn PTA's voor eco zijn; 4.9
    dus dat is lekker mooi :P

    -box-
    ik heb dit jaar al 4 keer een 4.9 gehaald _O_


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Rood staan, wil zeggen dat je onder nul bent gegaan op je bankrekening.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right