Nicosia schreef:
Was dat niets in van na een jaar of zo? Idk, zo goed ben ik niet op de hoogte.
Er was toch ook iets met mensen die een leefloon zouden krijgen, maar dan wel verschillende huizen hebben?
Maar het sociaal beleid zal sowieso strenger moeten. Onze staatsschuld is veel te hoog.
Ik ga ook slapen. Goedenacht. (: Ben eens benieuwd naar hoelang het duurt voor we een premier hebben. :'D
Na twee jaar, dacht ik.
En dat vind ik eingelijk wel realistisch. Als je 2 jaar lang zoekt naar werk moet je echt wel al iets gevonden hebben.
Misschien niet het werk dat je zou willen hebben of waar je voor gestudeerd gebt.
Maar er zijn zoveel jobs die niet ingevuld raken, zowel jobs waar je voor gestudeerd moet hebben als jobs die in principe iedereen kan.
Mijn moeder is huishoudhulp/poetshulp. Op het bedrijf waar ze werkt zoeken ze al maanden nieuwe werknemers.
Maar ze kunnen bijna niemand vinden, gewoon omdat mensen geen 'kuisvrouw' willen zijn.
Dan vind ik het een beetje hypocriet dat mensen na twee jaar beweren geen werk te vinden.
(Dit neemt echter niet weg dat mensen met een reeds oudere leeftijd, wél beter bij gestaan moeten worden omdat veel bedrijven niet graag iemand aan nemen die in de eerste plaats duurder voor hen is en dan ook nog eens over een aantal jaren op pensioen gaat.)
In principe vind ik dat idee van NVA geen probleem, omdat ik me dood erger aan het feit dat ik moet betalen voor mensen die niet WILLEN werken, echter is het nadeel natuurlijk dat er altijd wel mensen zijn die écht niet aan werk raken, en die hierdoor in de problemen raken. Alles heeft een keerzijde.
Ik vind vooral dat mensen beter begeleid moeten worden naar een nieuwe job. Ook zij die niet willen werken of echt een bepaalde job willen uitvoeren.
Zowel voor jongeren als voor oudere mensen.
En over belastingen gesproken hierboven, het maakt niet uit of je op Spa of nva stemt, uiteindelijk zal toch iedereen de belastingen blijven verhogen, wat ze ook beweren.
[ bericht aangepast op 26 mei 2014 - 0:38 ]
Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.