Ik vind persoonlijk dat je elkaar gewoon zou moeten respecteren. De één schrijft graag wat vaker kortere stukken, de ander schrijft liever lange stukken. Dat kan toch prima naast elkaar? Ik schrijf vaak korte stukken, maar dat betekent absoluut niet dat ik nooit posts heb van meer dan vijfhonderd woorden. In een dialoog is het gewoon fijn als je kunt antwoorden wat je wilt, zonder dat je de rest van de post moet opvullen met het beschrijven van de kledij van je gesprekspartner of de details uit de omgeving waarin je je bevindt op te sommen.
Zelf schrijf ik ook wel eens posts van vierhonderd woorden waar ik dan een oneliner op terug krijgt, maar ik heb dat echt nooit vervelend gevonden. Ik schrijf voor mezelf en voor de anderen en die kunnen ook van mijn stukje genieten zonder dat ze me moeten 'belonen' met een even zo lang stuk. Zij hebben misschien even wat minder inspiratie of hebben even niet de gelegenheid om zoveel te schrijven.
En wat het aantal posts betreft: het aantal woorden is vaak hetzelfde, het is allerlei verspreid over verschillende berichten. Je bent zo ongeveer even lang bezig met bijlezen, hoor.
En een ander groot pluspunt is dat de RPG veel dynamischer blijft en dat het daardoor bijna nooit vastloopt.
[ bericht aangepast op 23 mei 2014 - 16:57 ]
Every villain is a hero in his own mind.