Austin Jase
Alle zekerheid die ik net voelde, lijkt te verdwijnen. Ik laat heel veel mensen achter die mij kenden. En de genen die mij pestten, die krijgen wat ze willen. Hoe vaak hebben ze wel niet tegen mij gezegd dat ik dood zou moeten gaan? Dit verdienen ze niet. Maar ik kan niet meer terug. Mijn toverstok zit in mijn gewaad, maar ik krijg hem eruit. De grond kan ik nu wel zien, ondanks dat het zo donker is. Hij komt zo dichtbij. Wat was de spreuk ook alweer? Mijn brein lijkt niet mee te werken op dit moment. Ik bedenk het net voordat het te laat is en zeg de woorden. Waarschijnlijk was ik net te laat, want ik val wel op de grond. Toch was het maar een hele zachte val. Ik lig op de grond en hoewel mijn arm pijn doet, ben ik blij dat ik nog leef. Heel zeker ben ik daar niet van, maar er is een kans dat deze wereld nog niet zo'n grote hel is als 'ie lijkt. En ik moet hem een tweede kans geven om zichzelf te bewijzen.
Scorpius Malfoy
Ik open mijn ogen en kijk rond. Ik ben nog steeds op de astronomietoren. Maar waarom is Campbell er niet? Ik pak mijn toverstok. 'Lumos,' zeg ik terwijl ik mijn stok omhoog hou. Meteen zie ik Campbell. Hij staat aan de rand van de toren.
'Campbell nee!' schreeuw ik zo hard als ik kan. Ik probeer op te staan maar dat lukt niet. Een paniekerig gevoel welt in me op. Wat als ik hem niet op tijd kan stoppen. 'Ik kan niet opstaan, alsjeblieft, spring niet! Ik kan niet zonder je leven, Campbell. En dat weet je. Je kan me niet verlaten, dat kan ik niet aan en ik ken je, dat doe je me niet aan. Alsjeblieft, blijf hier voor mij. Ik zal er altijd voor je zijn, ik zal mijn best doen om je gelukkig te maken. Desnoods is het jij en ik tegen de wereld, het maakt me niet uit zolang jij bij me bent,' ratel ik terwijl ik probeer op te staan. 'Alsjeblieft,' smeek ik. Uiteindelijk lukt het me om op te staan. Ik hou me vast aan de palen van de astronomietoren terwijl ik naar de rand strompel.
'Waag het niet te springen, Campbell Saunders. Ik ben niet bang om achter je aan te springen. Dan gaan we samen ten onder. Alles liever dan zonder jou leven. De wereld is niets zonder jou. Jij bent het enige licht in mijn wereld en ik hou zielsveel van jou. Alsjeblieft.' Ik weet niet wat ik moet doen, het enige waar ik aan kan denken is dat ik hem niet kan verliezen. Waarom heeft hij dat zelf niet door.
'Wat doe ik verkeerd? Ik doe mijn best, Campbell, maar jij blijft maar hierheen komen om jezelf van dit gebouw af te gooien. Ik wil je zo graag gelukkig maken, maar jij wil dat niet. Ik kan je alleen helpen als jij geholpen wilt worden.'
Spoiler alert: you will save yourself