Scorpius Malfoy
Hij drukt een kus op mijn wang. Hij trekt me steviger tegen zich aan, wat een beetje pijn doet, maar dat maakt me niet uit. Het is niets vergeleken bij de pijn van net. Dat laat ik niet zo maar gebeuren, Scorpius.' Ik glimlach en pak zijn hand vast. Hoe kon ik er net nog over denken dat ik hem alleen zou laten? Ik wil hier blijven, bij hem. Het maakt me niet uit of mensen moeilijk gaan doen.
'Hoe laat is het?' vraag ik. Ik heb geen idee hoe lang het duurde. Voor mijn gevoel duurde het vijf uur, maar dat kan toch niet? Het is nog donker. Ik kan Campbell maar voor een gedeelte zien. Ik ben moe, daarom wil ik gewoon slapen. Zonder nog iets tegen hem te zeggen, zak ik in een diepe slaap. In mijn slaap blijft James spreuken op mij afvuren terwijl hij met Campbell praat. Hij probeert Campbell over te halen mij van de toren te gooien. Met een gemene blik stemt Campbell daarmee in en samen gooien ze mij van de toren. De val duurt ontzettend lang en ieder moment kan ik zien hoe James en Campbell dichter bij elkaar komen.
Austin Jase
'Austin, jij verdiend dit ook niet! K-Kijk wat ze je aan doen. Dat is niet normaal. Je bent veels te goed voor dit, en dat ze mijn leven tot een hel maken veranderd niets. Mijn familie is toch al dood en waar ik woon geeft niemand om me dus dan kan dit er ook bij. Laat me je alsjeblieft helpen. Jij verdiend dit totaal niet...' Ik glimlach zwakjes en pak haar hand met beiden handen vast.
'Het klinkt misschien gemeen, maar je kunt me niet helpen. Ze zijn te sterk. Amy en Finnick probeerden me ook te helpen...' Ik zeg niets omdat ik er eigenlijk niet over wil praten. 'Laat ook maar. Het heeft gewoon geen zin.' Ik pak het boek erbij en begin te lezen. Misschien wat onbeleefd, maar ik kan niet langer praten zonder te huilen, en als er iets is wat ik nooit meer wil doen... Huilen zorgt ervoor dat je tot rust komt, eigenlijk is het dus iets goeds, maar je bent al snel een idioot als je de hele dag maar huilt. Ik haat mezelf erom, maar ik kan er ook niets aan doen. Opeens komt er een vlaag van woede in me naar boven. Ik leg het boek weg en kijk naar het plafond. Het is gewoon allemaal oneerlijk. De hele wereld is oneerlijk en dat is niet mijn schuld. Dat is de schuld van alle mensen en ik krijg de hele lading over me heen. En daarom haat ik deze wereld. Ik pak Chanel bij haar arm vast en kijk haar aan.
'Volg me niet, oké? Blijf hier en... Lees maar even. Ik ben zo terug.' Ik kan de tranen bijna niet bedwingen. Ik kom niet zo terug. Ik kom nooit meer terug. Nooit ga ik meer ergens heen. Ik sta op en ren de trappen op, naar de astronomietoren. Daar zie ik Campbell en Scorpius. Scorpius ligt in Campbells armen, met zijn ogen gesloten. Ik weet niet of ik wil weten wat er met ze gebeurt is. Ze doen net alsof ze om me geven, zoals iedereen. Op mijn begrafenis zouden bijna geen mensen komen. Ik zie Chanel voor me, alleen op mijn begrafenis. Hoeveel mensen zouden wel niet blij zijn als ik eindelijk weg zou zijn?
Zonder iets tegen Campbell te zeggen klim ik over het hek. Als ik in de diepte kijk voel ik geen angst, enkel vastberadenheid. Sommige mensen zouden spijt hebben, anderen zouden even verdrietig om me zijn, maar ik zou geen permanent litteken vormen. Niemand zou echt lang verdrietig te zijn. Waarom spring ik dan niet meteen? Ik schuifel net wat verder en kijk nog naar achter. Is dit het dan?
Spoiler alert: you will save yourself