• Poof! Nummer 18 ;o!
    Ik dacht ik ben lief en zet een leuk Pandora Hearts gifje erneer ;d. Hoop dat ik daarmee niks spoil :'D..
    ----

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!

    Join us! ;D
    13- Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Axiom (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    1- Tsubomi (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    2- Taka (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Abunai (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 14 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet




    Rechts boven: Selector Infected WIXOSS[/url]
    Links boven: Mahou Sensou
    Rechts onder: Pandora Hearts
    Links onder: Kuroshitsuji

    [ bericht aangepast op 18 mei 2014 - 11:45 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Look closely!
    In de spoiler verklap ik het. :Y)
    Harukaaaa! ;w;

    Holy toch wel ;o.. Zo iets dacht ik al. Vanwege het haar en dat moedervlekje ;o.. Ik raakte alleen gigantisch in de war door de ogen ;o


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Holy toch wel ;o.. Zo iets dacht ik al. Vanwege het haar en dat moedervlekje ;o.. Ik raakte alleen gigantisch in de war door de ogen ;o


    Yeah, dat snap ik wel, van de ogen. :/ Maar ik vind 'm zo moooooi. Geez.
    Stiekem heb ik 'm al als achtergrond ingesteld op m'n mobiel. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Zooooo, Shiki is toch behoorlijk bloederig in de laatste episodes. :'D
    Tot episode 18 of zo viel het echt heel erg mee, maar die laatste paar episodes compenseren de boel op absurde wijze. x]
    Tbh had het van mij wel wat minder gemogen hoor. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Yeah, dat snap ik wel, van de ogen. :/ Maar ik vind 'm zo moooooi. Geez.
    Stiekem heb ik 'm al als achtergrond ingesteld op m'n mobiel. :Y)
    --
    Zooooo, Shiki is toch behoorlijk bloederig in de laatste episodes. :'D
    Tot episode 18 of zo viel het echt heel erg mee, maar die laatste paar episodes compenseren de boel op absurde wijze. x]
    Tbh had het van mij wel wat minder gemogen hoor. ><

    Hij is ook heel mooi ;o. Ik dacht ook als eerste aan Haruka alleen echt puur aan die ogen twijfelde ik xd. Ik heb stiekem nog steeds Isshuukan Friends als achtergrond :'D
    --
    Oh.. In mijn geheugen vond ik Shiki aardig tegenvallen :'D..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Hij is ook heel mooi ;o. Ik dacht ook als eerste aan Haruka alleen echt puur aan die ogen twijfelde ik xd. Ik heb stiekem nog steeds Isshuukan Friends als achtergrond :'D
    --
    Oh.. In mijn geheugen vond ik Shiki aardig tegenvallen :'D..


    Qua bloed, bedoel je? Dan zou ik de laatste paar episodes eens terugkijken. XD
    Iedereen is constant of bedekt in zijn eigen bloed of in iemand anders bloed die hij net vermoord heeft. >< Echt een slachtpartij joh, dat einde. ><
    Toch vond ik het echt een ziek goede anime. En het heeft een einde, yay! Dat zie je niet vaak bij anime's, dat het echt een beetje een normaal gesloten einde heeft.
    Ah ja, is ook wel makkelijk zo; je laat gewoon het hele dorp afbranden en iedereen dood gaan, zo kan ik ook een einde schrijven. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Qua bloed, bedoel je? Dan zou ik de laatste paar episodes eens terugkijken. XD
    Iedereen is constant of bedekt in zijn eigen bloed of in iemand anders bloed die hij net vermoord heeft. >< Echt een slachtpartij joh, dat einde. ><
    Toch vond ik het echt een ziek goede anime. En het heeft een einde, yay! Dat zie je niet vaak bij anime's, dat het echt een beetje een normaal gesloten einde heeft.
    Ah ja, is ook wel makkelijk zo; je laat gewoon het hele dorp afbranden en iedereen dood gaan, zo kan ik ook een einde schrijven. :'D


    Hmm bloed was er wel veel :'D.. Maar echt eng was het verder niet.. Misschien kwam het ook omdat ik de stijl van de anime nogal apart vond en telkens afgeleid werd door het haar.. Vooral van die zuster..
    Serieus zo'n einde zou typisch mij zijn xd. Aangezien ik zo lui ben om goed te schrijven.. Of ouders.. Ik laat ze op vakantie gaan hoef ik hun ook niet te spelen :'D.. Serieus bij 1 manga hebben ze dat ook echt gedaan xd. Gewoon de ouders op vakantie gestuurd :'D.. Ze zijn later wel weer terug gekomen tho..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ok, nu ik met Shiki klaar ben, ben ik op zoek naar een nieuwe anime. :'D Want ik weet even niet meer wat ik van m'n lijst moet kijken...
    Dus roep maar iets! Ik heb vooral wel zin in shoujo (like Kimi ni Todoke en Kaichou wa maid-sama), shounen ai of gewoon voor de rest dingen die heel goed zijn. c: Eigenlijk maakt het niet zoveel uit, dus dump maar gewoon wat je zelf goed vond en wil aanraden. c:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Net eindelijk Spirited Away gezien :D

    Chihiro en Haku zijn best wel schattig samen:D






    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Shuuya schreef:
    (...)

    Hmm bloed was er wel veel :'D.. Maar echt eng was het verder niet.. Misschien kwam het ook omdat ik de stijl van de anime nogal apart vond en telkens afgeleid werd door het haar.. Vooral van die zuster..
    Serieus zo'n einde zou typisch mij zijn xd. Aangezien ik zo lui ben om goed te schrijven.. Of ouders.. Ik laat ze op vakantie gaan hoef ik hun ook niet te spelen :'D.. Serieus bij 1 manga hebben ze dat ook echt gedaan xd. Gewoon de ouders op vakantie gestuurd :'D.. Ze zijn later wel weer terug gekomen tho..


    Nuuuuh, eng viel eigenlijk ook wel mee achteraf. >< Ik vond de tekenstijl ook heel erg apart, en eigenlijk helemaal niet mooi, om eerlijk te zijn, maar ik vond het verhaal wel heel erg goed. c:
    Hehe ja, ouders zijn echt een pain als je die in je verhaal moet hebben. :'D Vroeger was mijn oplossing altijd om mijn personages maar naar een andere wereld te sturen zonder ouders. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Nuuuuh, eng viel eigenlijk ook wel mee achteraf. >< Ik vond de tekenstijl ook heel erg apart, en eigenlijk helemaal niet mooi, om eerlijk te zijn, maar ik vond het verhaal wel heel erg goed. c:
    Hehe ja, ouders zijn echt een pain als je die in je verhaal moet hebben. :'D Vroeger was mijn oplossing altijd om mijn personages maar naar een andere wereld te sturen zonder ouders. :'D

    Nja dat is ook een optie :'D.. Ik stuurde ze gewoon weg... Ik had geen wereld waar ik ze heen kon sturen aangezien alleen van die cliche verhalen schrijf :'D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik ga strooien met feels


    Kijk naar zijn ogen damnit D: lfjeowifew D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Tsubomi schreef:
    Ok, nu ik met Shiki klaar ben, ben ik op zoek naar een nieuwe anime. :'D Want ik weet even niet meer wat ik van m'n lijst moet kijken...
    Dus roep maar iets! Ik heb vooral wel zin in shoujo (like Kimi ni Todoke en Kaichou wa maid-sama), shounen ai of gewoon voor de rest dingen die heel goed zijn. c: Eigenlijk maakt het niet zoveel uit, dus dump maar gewoon wat je zelf goed vond en wil aanraden. c:

    Pffff je lijst is zoooo lang ;o
    Waarom ga je niet gewoon het einde van Death Note afkijken, die je nu op On Hold hebt staan?
    Anders zou ik Nana gaan kijken, Soul Eater, Steins Gate of Ao No Exorcist. You're choice tho ^^
    Nana heb ik ooit heel lang geleden gekeken, maar volgensmij was hij supermooi. Verder zijn dit de animes die ik zelf ook nog wil kijken haha


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Tsubomi schreef:
    Ok, nu ik met Shiki klaar ben, ben ik op zoek naar een nieuwe anime. :'D Want ik weet even niet meer wat ik van m'n lijst moet kijken...
    Dus roep maar iets! Ik heb vooral wel zin in shoujo (like Kimi ni Todoke en Kaichou wa maid-sama), shounen ai of gewoon voor de rest dingen die heel goed zijn. c: Eigenlijk maakt het niet zoveel uit, dus dump maar gewoon wat je zelf goed vond en wil aanraden. c:

    Oh ja, zag dit helemaal niet staan. Sukitte vond je ook leuk hea?
    Dan zal je Tonari no Kaibutsu-kun ook wel leuk vinden ;d. Beetje te vergelijken met Kimi ni Todoke en Sukitte Ii Na Yo.
    Niet helemaal hetzelfde tho.. De dude in Tonari heeft een kip :'D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Tsubomi schreef:
    Ok, nu ik met Shiki klaar ben, ben ik op zoek naar een nieuwe anime. :'D Want ik weet even niet meer wat ik van m'n lijst moet kijken...
    Dus roep maar iets! Ik heb vooral wel zin in shoujo (like Kimi ni Todoke en Kaichou wa maid-sama), shounen ai of gewoon voor de rest dingen die heel goed zijn. c: Eigenlijk maakt het niet zoveel uit, dus dump maar gewoon wat je zelf goed vond en wil aanraden. c:


    Omg nu je het einde van Kaichou wa maid-sama gezegd hebt, weet ik het weer. Ik baalde zo van dat einde.
    Dat was toch met dat festival achtige iets en toen zoende ze toch met dat vuurwerk? Of heb ik het nu over iets anders.
    Ja ik hoopte ook op een extra episode, maar ja tot nu toe heb ik er jammer genoeg niet meer van gezien D:


    Geen idee of deze in je lijst staan (ik heb niet gekeken sorry), maar misschien vind je ze wel leuk;

    - Gakuen Heaven
    - Gravitation (Persoonlijk vond ik deze erg leuk ^^ )
    -Ikoku Irokoi Romantan
    -Loveless
    -Marginal Prince
    -Love Stage (deze heb ik zelf nog niet gekeken, maar die lijkt me wel leuk)

    Dit is echt mijn favoriete Anime of all times; Junjou Romantica (al vind ik dit zelf meer onder de catogorie "Yaoi" vallen, maar goed).

    [ bericht aangepast op 15 mei 2014 - 23:27 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    @Tragically, klopt dat je Love Stage nog niet heb gezien, hij is er nog niet ;d.
    & Junjou Romantica is Shounen ai ;d. Tenzij je het hebt over de manga, daar kan ik niet over oordelen, maar in Junjou Romantica heeft iedereen de gehele anime de kleren aan en zie hun geen jakkiebah doen ;o.. Misschien poging tot rape, maar de kleren zijn aan ;D
    Ikoku Irokoi Romantan is trouwens geloof ik wel yaoi :'D.. (Weet niet of je dat wel of niet wist aangezien hij wel tussen het lijstje stond wat alleen shounen ai is ;o en je alleen wat over Junjou zei ;o)
    ---
    en nu ga ik naar bed ;d. Dag dag mensjes!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you