• En ik haat het. Van zaterdag op zondag hadden onze buren dus een feestje. Het zijn eigenlijk niet eens de buren omdat ze in de rij achter ons wonen en dan ook nog drie huizen verder maar ach. Het was een is nachts dat ik naar bed ging. De muziek stond daar niet normaal hard en ze deden telkens de schuifpui open waardoor het nog harder ging. Op zich is dat natuurlijk niet zo heel erg want iedereen heeft wel eens een feestje maar de huizen bij ons in de buurt zijn echt super gehorig waardoor je het in principe zou kunnen horen als je buren een beetje hard praten. Laat staan muziek aanzetten. Het was ook nog eens allemaal van die skihut muziek en werkelijk iedereen ging meezingen. Om half twee vond ik het toch een beetje teveel worden en kon ik nog niet slapen dus ben ik nog even beneden gaan zitten. Maar omdat ik zo moe was besloot ik tien minuten later om toch maar weer gewoon naar bed te gaan. En natuurlijk zetten ze de muziek dan nog een beetje harder, want ja waarom ook niet hè.
    Rond drie uur half vier werden mijn broer en ik er zo gek van dat we naar beneden zijn gegaan om daar te gaan slapen omdat je de muziek daar vrijwel niet kon horen. Natuurlijk heeft beneden de klok me heel de tijd wakker zitten te houden met zijn domme getik en heb ik alles bij elkaar misschien drie uur geslapen die nacht. Ik mag men buren niet meer (no_chears)

    Hebben jullie ook zulke buren die denken dat het leuk is om tot vijf uur een feestje te geven en de muziek niet normaal hard te zetten?


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Ik heb een huisgenoot die denkt dat het leuk is om 24/7 keiharde techno te draaien. Hij houdt er echt niet mee op, ook al heb ik er al honderd keer al wat van gezegd.


    I am an idiot, I move.

    Ik woonde naast een studentenhuis... Als zesjarig meisje werd ik soms tot drie uur 's nachts wakker gehouden... Niet leuk dus. Maar nu woon ik in een buurt met allemaal oude mensen dus hoef ik niet meer bang te zijn dat er opeens keiharde muziek aanstaat.

    Dan durfden die studenten ook nog te klagen dat wij overdag te veel herrie maakten met ons potje voetbal (N)


    Spoiler alert: you will save yourself

    Dat had ik met oud en nieuw, toen waren onze achterburen ook ontzettend harde muziek aan het draaien. Maar ons huis is vrij nieuw, dus het was gelukkig niet zo heel gehorig, waardoor ik nog wel kon slapen.

    Maar wat ontzettend irritant.. Beetje bijslapen dus aankomende dagen :Y)


    It's never gonna happen, Guys.

    Bij onze achterburen was van zaterdag op zondag ook een feestje, maar die hadden een briefje bij ons door de bus geduwd meer als waarschuwing dat we waarschijnlijk last zouden krijgen van de muziek. En ik slaap aan de voorzijde van het huis, dus heel veel last heb ik er niet van gehad.
    Maar dat is wel zwaar irritant, vooral als het zulke "leuke" muziek is.


    Deep inside, I've never felt alive

    Aah, dat is stom. Wij hebben nu een nieuw jong koppel naast ons en zij hebben een nachtritme en gaan bijvoorbeeld om één uur 's nachts opeens beginnen boren. Toen is mijn vader wel gaan vragen of ze dat overdag konden doen, want zo konden wij echt niet slapen.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Oh ja, dit herken ik maar al te goed, aan beide kanten. De ene buren vindt het leuk om 's morgens vroeg keihard operamuziek aan te zetten, de andere buren vinden het fijn om 's nachts om tien uur te beginnen met muziek en na twaalf uur te stoppen. Heel tof, echt, soms wilde ik dat ik bommen kon gooien.


    16 - 09 - '17

    Oh die kende ik maar al te goed. Wij hadden vroeger zo'n buur (eigenlijk mensen die achter ons wonen en waar nog onze schuur en tuin nog tussen zat) die het leuk vond om in Juli tijdens de examens de muziek loeihard open te zetten tot een uur of drie. Dit deden ze dan ook nog in de dag zelf als je moest leren. (cat) Bye bye concentration. Enkel is hij nu blijkbaar verhuisd want we hebben hem al lang niet meer gehoord. :'D


    Rise and rise again until lambs become lions

    Ik heb buren met irritante kinderen. Dat is ook niet bepaald een pretje.


    26 - 02 - '16

    Niet zo zeer buren die luide feestjes geven, maar mijn achterburen hebben kinderen die steeds lopen te schreeuwen of te huilen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Dat lijkt me zo vervelend, Tara! Ik heb mijn nachtrust namelijk hard nodig dus ik kan me goed voorstellen dat je daar van baalt!
    De volgende keer kan je misschien gelijk maar beneden gaan slapen en de klok boven neer zetten?

    Ik heb gelukkig geen last van feestende buren.

    Mijn buurmeisje hield vorig jaar haar examenfeest in haar eigen tuin, en het was niet bepaald prettig om die muziek te horen. Het was ook nog eens slechte muziek, anders had ik er minder moeite mee gehad. Gelukkig was het feest rond twee uur afgelopen, dus heb ik de volgende ochtend geen hele klaagzang gehouden. :')


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik denk dat ik de luidruchtigste ben in de buurt, mijn muziek staat soms ook abnormaal hard. Maar als ik een feestje hield dan meldde ik dat wel altijd netjes.
    Mochten ze er last van hebben dat ze komen dat gaat hij ook meteen zachter. Maar bij die buren van jou is dat niet normaal om tot zo laat nog door te feesten.
    Volgende keer lekker de politie bellen wegens geluidsoverlast :Y)

    [ bericht aangepast op 5 mei 2014 - 17:46 ]


    "Don't look back, you're not going that way."

    Als ik zelf een feestje geef dan breng ik in de buurt blaadjes rond met daarop de mededeling,. mijn buren zijn de lastigste niet gelukkig :)

    Roku schreef:
    Ik heb buren met irritante kinderen. Dat is ook niet bepaald een pretje.


    Dat had ik ook toen ik bij pap en mam woonde.. onze achterburen...
    stenen gooien in onze tuin en takken en shit..
    hele dag op de trampoline.. die tegen onze schutting stond.


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Wij zijn de buren met de harde muziek. Oeps. (cat)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Vroeger woonde ik schuin tegenover een familie die elke vrijdag een karaoke hadden. En hun muziek was l u i d. Dus , ik weet hoe je je voelt. Bij ons resulteerde het in lelijke ruzies en politie die om de zoveel uur moest komen. Hinderlijk zeg.


    -