• Het is het jaar 2153 en de bekende superhelden zijn samen met hun verhalen en het geloof in hen ten onder gegaan. Echter, een speciaal taskforce van de Amerikaanse overheid heeft hun krachten altijd bewaard in een ondergronds lab niet ver van het dorpje Spellburn voor noodgevallen.
    Midden in de nacht is er iets misgegaan met de machines die deze krachten gevangen moesten houden en zijn ze vrijgekomen. Ze hebben meteen een nieuwe gastheer of gastvrouw gezocht bij de dichtstbijzijnde mensen: allerlei bewoners, jong en oud, uit Spellburn. De overheid heeft snel gehandeld. Alle onaangetaste mensen zijn dezelfde nacht nog uit het dorp verwijderd, terwijl de besmette mensen in een diepe (kunstmatige) slaap waren en er is een grote elektrische koepel over het dorp gezet om hen binnen te houden voor nog onbepaalde tijd.

    De RPG begint in de ochtend: het moment waarop de geïnfecteerde mensen met hun nieuwe superkrachten wakker worden, merken dat al hun familie, vrienden, buren en collega’s weg zijn en ze opgesloten zitten in het kleine dorpje, met weinig voorzieningen en andere mensen met superkrachten. Wie zullen zich aansluiten bij de helden? En wie bij de schurken? En zullen ze onder de koepel vandaan ontnappen, of zijn ze gedoemd te sterven aan een voedseltekort?


    Personages:
    - Naam/Geslacht || Superheld waarvan hij/zij de krachten heeft || Leeftijd || Pagina in het rollentopic • Eigenaar personage

    - Amilia Elizabeth Rosefield || Danny Phantom || 25 || 1.2 • Rider
    - Azalea Lillian Moss || Poison Ivy || 26 || 1.8 • Gaikotsu
    - Vanessa Meghan Sunfield || Mystique || 19 || 1.7 • PeterParker
    - Novalynn Katharina Ivanov || Storm || 19 || 1.9 • Enface
    - Salome DuRhalis || Mastermind || 27 || 1.11 • Fairytalest
    - Amora Lee Scarlett || Lady Deathstrike || 18 || 1.11 • Carmenta
    - Teresa Emma Hyde || Lorelei || 27 || 1.13 • Tolkien
    - Lexim Aflex || Beast Boy || 15 || 1.3 • Lazulis
    - Seth Dillard || Magneto || 20 || 1.2 • Eichen
    - Milan Jackson || Hawkeye || 29 || 1.6 • Rhyme
    - Nathaniel Phelix || Wolverine || 22 || 1.3 • Eloquentiae
    - Jack Joshua Longfield || Azazel || 27 || 1.4 • Magnus
    - David Austin Queen || Wolfsbane || 20 || 1.7 • xthevampire
    - Lance Drake Marshall || Bucky/The Winter Soldier || 30 || 1.11 • Mascot
    - Eduardo Axello Castillo || Gambit || 29 || 1.18 • Fairytalest
    [R] - ? || ? || ? || ? • Henkerina

    invullen:
    Naam:
    Bijnaam:
    Leeftijd:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Geschiedenis:
    Werk/rol in het dorp:
    Superheld/schurk en bijbehorende krachten*:
    Extra:

    *Bij sommige helden of schurken verschilt het per strip/serie/film welke krachten hij/zij heeft. Daarom is het (om misverstanden te voorkomen) belangrijk dat je hier even alle krachten neerzet die hij/zij vanaf het begin "beheerst" en misschien welke hij/zij later in de RPG nog kan leren. Dit ligt dan vast en hier kunnen je tegenspelers zich dus aan houden. Dit geeft natuurlijk niet de ruimte op er spontaan krachten bij het verzinnen. Het moet wel in minimaal 1 film/serie/strip ook zo zijn.


    Regels:
    #Er geldt een minimum van 200 woorden*
    #Mary Sue’s/Gary Stu’s zijn ten strengste verboden
    #Naamveranderingen doorgeven
    #Houd het realistisch
    #Het is verboden personages van anderen te besturen
    #Je mag nooit iemand zonder toestemming vermoorden
    #Gebruik ABN
    #Vermeld boven je post altijd minimaal de naam van je personage
    #Probeer mannen en vrouwen een beetje gelijk te houden.
    #Je reservering komt te vervallen na 4 dagen, tenzij je contact houdt met mij
    #Probeer minimaal 1 keer in de week te reageren en anders mij wel op de hoogte te houden van je afwezigheid
    #16+ is toegestaan, maar houd het netjes
    #Alleen ik maak nieuwe topics aan, tenzij ik er iemand voor aanwijs ivbm drukte
    #OOC tussen haakjes () {} []
    #Geen OOC ruzies, IC mag wel, dus vat dat niet persoonlijk op
    #Originaliteit wordt zeer op prijs gesteld

    *Wanneer je weet lange tijd even niet te kunnen reageren, is het toegestaan een korte post te schrijven, waardoor je tegenspeler niet meer vast zit aan jouw personage. Dit is echter de enige juiste reden om een korte post te schrijven.



    Have Fun!


    Extra mededeling: Je personage is dus onafhankelijk van zijn/haar krachten. Krachten van een held betekenen niet meteen dat je personage een held moet zijn en zo ook omgekeerd. Ook mag een vrouw ook de krachten van een mannelijke held hebben en een man ook krachten van een vrouwelijke held. Dat beïnvloed elkaar verder niet. De krachten hebben gewoon de eerste de beste gastheer/gastvrouw gezocht.


    [ bericht aangepast op 17 juni 2014 - 15:32 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Jafar schreef:
    (...)

    Jup, dat mag c;


    Top! Dan zou ik graag de krachten van Storm willen reserveren.

    Enface schreef:
    (...)

    Top! Dan zou ik graag de krachten van Storm willen reserveren.


    Is goed, ik heb het erbij gezet.


    Happy Birthday my Potter!

    Yeah, eindelijk een Violett Parr look alike gevonden, ga hem nu maken! :)


    "Always be yourself. Unless you can be a pirate - then always be a pirate." ~ Jack Sparrow



    Naam:
    David Austin Queen

    Bijnaam:
    De meeste noemen hem Dave.

    Leeftijd:
    20 jaar, geboren op 16 maart.

    Innerlijk:
    David is een echte meidenlokker. Hij houd ervan om met meisjes te sjansen, maar hij zou nooit iets tegen hun wil in doen. Deze jongen begrijpt de meisjes, waardoor hij ook erg geliefd is bij hen. David is de hunk van de school. Hij loopt rond met de populaire kinderen en hangt het beast uit. Als je hem eenmaal begint te kennen - niet alleen op school, maar ook bij hem thuis - is hij eigenlijk helemaal geen beast. Nee, hij kan zelfs heel lief en romantisch zijn!
    Verder gaat David door het vuur voor zijn vrienden. Word één van hen bedreigd? Pas dan maar op, want dan is deze gespierde jongen niet mis! David houd van zijn spieren wat hij ook graag laat merken, niet dat hij arrogant is... Hij doet elke ochten een rondje hardlopen, waarna hij ook nog eens een aantal push ups doet. Daarnaast houd David van surfen, feesten - vooral strandfeestjes, skaten en nog veel meer. In één woord is zijn leven een feest. Dat is ook precies hoe hij het wil hebben. Als hij iets wil, doet hij het. Niemand verteld hem wat hij moet doen. Hierdoor heeft hij aanzienlijk wat ruzie's met zijn ouders. Die het negen van de tien keren niet eens zijn met David zijn keuzes.

    Uiterlijk:
    David is een gespierde hunk. Hij heeft donkerblonde haren, wat in een stoer kapsel zit. Ook heeft hij deze blauwe ogen die altijd glinsteren en je doen denken aan de mooie blauwe oceaan. Veel meiden vinden dat David een gevoelige blik heeft. David heeft ook een paar goed gebouwde aantrekkelijke lippen. Wat hem een sexy uiterlijk geeft. Hij laat altijd een licht gestoppeld baardje staan. Hij heeft een lengte van 1.73 meter. David is niet bepaald wat je noemt 'lang', waar hij zich soms wat aan ergert.

    Geschiedenis:
    David werd op 16 maart geboren in een luxe, niet al te groot huis. Zijn vader en moeder waren een vrolijk en gelukkig stel, helemaal toen David werd geboren. David was hun eerste zoon en werd een paar jaar later gevolgd door zijn zusje 'Avahlynn Leah Queen'. De familie was compleet. David ging naar de middelbare school, waar twee jaar later ook Avahlynn zich inschreef. David was al direct de stoere hunk. Zijn reputatie groeide, toen zijn net zo knappe zusje op school kwam. Ze trok alle jongens aan, wat haar verschillende keren in gevaar bracht, maar iedere keer rekende David weer af met die jongens. Langzaam aan werd het voor de scholieren duidelijk dat er met deze mensen niet te spotten viel. Avahlynn studeert nu in dans en David studeert voor monteur. Later hoopt hij op een eigen garage, waar hij lekker aan auto's kan sleutelen. Op dit moment heeft hij een oude racewagen, die hij zelf aan het opknappen is. Ondertussen crosst hij rond op zijn stoere zwarte motor.

    Werk/rol in het dorp:
    David werkt soms op zaterdagen in de lokale autogarage. Op de doordeweekse avonden werkt hij in de bediening in het strandrestaurant.

    Superheld/schurk en bijbehorende krachten*:
    Wolfsbane - Marvel
    *De kracht om in een menselijke wolf te veranderen, of zelfs geheel in een rode wolf.
    *In beide vormen heeft David versterkte zintuigenzoals horen, zien en ruiken, beestachtige kracht, wendbaarheid en reflexen, messcherpe tanden en klauwen en beestachtige instincten.
    *David zijn krachten worden niet beïnvloed door de maan.


    Als er nog iets anders moet, hoor ik het wel:) Is het zo goed? ;)

    [ bericht aangepast op 5 mei 2014 - 21:10 ]


    "Always be yourself. Unless you can be a pirate - then always be a pirate." ~ Jack Sparrow

    Uhm, ik heb het vermoeden dat je de verhaallijn niet helemaal goed hebt begrepen.
    De superhelden in kwestie zijn namelijk allang dood. De mensen in het dorpje krijgen alleen hun krachten door het ongeluk... Oh en er staat eigenlijk een stop op vrouwelijke personages. Maar het voornaamste probleem is dat Violet Parr zelf dus niet meer bestaat.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik weet dat ze hun krachten pas na het ongeluk krijgen? Euhm, ik had toch Violet Parr gereserveerd? Ze is ook een gewoon meisje. Dat na het ongeluk deze krachten krijgt?


    "Always be yourself. Unless you can be a pirate - then always be a pirate." ~ Jack Sparrow

    xthevampire schreef:
    Ik weet dat ze hun krachten pas na het ongeluk krijgen? Euhm, ik had toch Violet Parr gereserveerd? Ze is ook een gewoon meisje. Dat na het ongeluk deze krachten krijgt?

    Je reserveert de superheld/schurk niet, je reserveert iemand met zijn of haar krachten.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Markham schreef:
    (...)
    Je reserveert de superheld/schurk niet, je reserveert iemand met zijn of haar krachten.


    +Het zou dan wel heel vreemd zijn als je personage een exacte kopie is van de held/schurk waarvan je personage de krachten krijgt, niet?


    Happy Birthday my Potter!


    Naam: Milan Jackson
    Bijnaam: -
    Leeftijd: 29
    Innerlijk: Milan is een zeer leergierige jongen. Hij zit graag met zijn neus in de boeken en is daardoor dus ook een snelle lezer. Als hij eenmaal met zijn neus boven de boeken zit, zal je hem een paar keer moeten roepen om hem eruit te krijgen. Zijn spontaniteit en nieuwsgierigheid zorgen ervoor dat hij goed met mensen om kan gaan, waardoor hij ook in goede banen is geraakt bij de gemeente. Hij is een gladde prater en streeft ernaar om het echt goed te doen. Milan is ervan overtuigd dat zijn ideeën goed zijn voor de gemeente en wijkt niet makkelijk af van zijn ideeën. Als er iemand met hem oneens is, zal hij de ander ook niet snel gelijk geven. Hierdoor kan het ook zijn dat hij vasthoudt aan bepaalde vooroordelen die hij heeft meegekregen. Daarnaast is Milan een harde werker. Hij is erg toegewijd aan zijn baantje en als het even kan, doet hij soms nog wel meer dan nodig is. Zo hoopt hij in een beter licht te komen en nog hoger op te komen. Milan is echt een strever en hij wil altijd meer dan dat hij op het moment nu heeft. Toch is Milan ook erg gehecht aan het leventje wat hij nu leeft, een huisje en voor de rest alleen. Plotselinge veranderingen kan hij niet zo goed mee omgaan. Op zulk soort dingen moet hij altijd voorbereid worden. Verassingen heeft hij dan ook een bloedhekel aan.
    Uiterlijk: Milan heeft speels blond haar. Vaak doet hij zijn best om het extra warrig op zijn hoofd te doen met gel, aangezien hij dat leuk vind staan. Daaronder heeft een lang, smal gezicht met een puntige kaak. Zijn ogen zijn hemelsblauw, waarboven hele donkere wenkbrauwen zitten. Aangezien zijn gezicht smal en lang is, geldt dat ook voor zijn neus. Zijn oren hebben aan de bovenkant een kleine punt en zitten vlak langs zijn gezicht. Zijn mond lijkt heel breed te zijn voor zijn gezicht, maar de smalle lippen zorgen ervoor dat dit niet overstemd. Vaak draagt Milan nette kleding, zoals bloezen of blazers. Vaak draagt hij daaronder ook katoenen broeken, aangezien hij niet zo fan is van de spijkerbroek.
    Geschiedenis: Milan komt uit een middelmatig gezin in Spellburn. Zijn ouders zijn nooit één van de rijkste geweest, maar ze hebben thuis nooit problemen gehad met geld. Milan was enigst kind thuis, waardoor zijn ouders extra zuinig op hem waren. Soms voelde hij alsof ze iets te voorzichtig waren, maar hij liet hen hun gang gaan. Toen Milan 18 jaar oud was, ging hij studeren in een dorp verder op. Milan was een slimme student en omdat zijn ouders nog maar net zijn studie konden betalen, deed hij extra zijn best. Hij was ervan overtuigd dat als hij later een baan had dat hij alles weer terug zou betalen aan zijn ouders. Nu hij afgestudeerd is, stopt hij ze daarom soms nog wel eens wat toe, ondanks dat ze dat niet willen. Na zijn studie wist Milan gewoon dat hij wou sleutelen aan het beleid in Spellburn. Na jarenlang gewoon in het gemeentebestuur te hebben gezeten, werden zijn ambities beloond met een eerste keer dat hij gekozen werd als Wethouder. Milan is over zijn nopjes over deze baan en doet er alles voor om deze te behouden en perfect uit te voeren.
    Werk/rol in het dorp: Milan is wethouder in het dorpje van Spellburn. Hij bezit de functie als wethouder van sociale zaken, onderwijs en sport. Daarbij maakt hij dus deel uit van het gemeentebestuur van Spellburn en hij zal alles doen voor zijn baan om een goed beleid neer te zetten. Hierdoor komt hij ook vaak in contact met de burgemeester zelf en Milan is van de aanpak om zelf op de mensen af te stappen en te vragen wat ze willen. Dit is zijn eerste jaar als wethouder, waardoor hij er in ieder geval nog drie heeft te gaan.
    Superheld/schurk en bijbehorende krachten*: Hawkeye, Milan bezit vanaf het moment dat hij de krachten krijgt een uitzonderlijke kracht en een beter uithoudingsvermogen dan menig mens. Zijn reflexen zijn het maximum wat kan bij een mens. Hij is gevoeliger voor het goed schieten met pijl en boog, maar kan nog wat training gebruiken. Uiteindelijk wordt hij een meester in het schieten met pijl en boog en kan hij gaan experimenteren met verschillende pijlen. Wat hij ook nog bij zou kunnen leren is het feit dat hij elk scherp voorwerp kan veranderen in een wapen. Daarvoor zou hij zijn vaardigheden daarin moeten verbeteren en zijn accuraatheid versnellen.
    Extra:

    [ bericht aangepast op 27 mei 2014 - 23:04 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Haha, ooh ik snap hem! Kwartje is gevallen;) Ik verander het wel even!


    "Always be yourself. Unless you can be a pirate - then always be a pirate." ~ Jack Sparrow

    Ik heb Zafirah's leeftijd naar 23 veranderd, zodat er wat meer variatie is. c:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik dacht laat ik maar 29 doen, maar ik voel me meteen wel oud xD
    terwijl dat helemaal niet zo is... Hihi!


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhyme schreef:
    Ik dacht laat ik maar 29 doen, maar ik voel me meteen wel oud xD
    terwijl dat helemaal niet zo is... Hihi!


    Ik vind het wel leuk dat hij daardoor wethouder kan zijn ^^ Misschien kan er dan nog ietwat orde gecreëerd worden in Spellburn straks. Hoewel ik nog steeds verwacht dat al die jong volwassenen en pubers zonder ouders met voornamelijk schurkachtige trekjes voor chaos gaan zorgen


    Happy Birthday my Potter!

    xthevampire schreef:



    Naam:
    David Austin Queen

    Bijnaam:
    De meeste noemen hem Dave.

    Leeftijd:
    20 jaar, geboren op 16 maart.

    Innerlijk:
    David is een echte meidenlokker. Hij houd ervan om met meisjes te sjansen, maar hij zou nooit iets tegen hun wil in doen. Deze jongen begrijpt de meisjes, waardoor hij ook erg geliefd is bij hen. David is de hunk van de school. Hij loopt rond met de populaire kinderen en hangt het beast uit. Als je hem eenmaal begint te kennen - niet alleen op school, maar ook bij hem thuis - is hij eigenlijk helemaal geen beast. Nee, hij kan zelfs heel lief en romantisch zijn!
    Verder gaat David door het vuur voor zijn vrienden. Word één van hen bedreigd? Pas dan maar op, want dan is deze gespierde jongen niet mis! David houd van zijn spieren wat hij ook graag laat merken, niet dat hij arrogant is... Hij doet elke ochtend een rondje hardlopen, waarna hij ook nog eens een aantal push ups doet. Daarnaast houd David van surfen, feesten - vooral strandfeestjes, skaten en nog veel meer. In één woord is zijn leven een feest. Dat is ook precies hoe hij het wil hebben. Als hij iets wil, doet hij het. Niemand verteld hem wat hij moet doen. Hierdoor heeft hij aanzienlijk wat ruzie's met zijn ouders. Die het negen van de tien keren niet eens zijn met David zijn keuzes. Als je David boos maakt, is hij niet mis. Hij heeft dan veel moeite om zijn krachten te beheersen. Vooral nadat hij zijn krachten heeft gekregen, vind hij het moeilijk om niet direct in wolfsuniform te springen en je keel open te scheuren.

    Uiterlijk:
    David is een gespierde hunk. Hij heeft donkerblonde haren, wat in een stoer kapsel zit. Ook heeft hij deze blauwe ogen die altijd glinsteren en je doen denken aan de mooie blauwe oceaan. Veel meiden vinden dat David een gevoelige blik heeft. David heeft ook een paar goed gebouwde aantrekkelijke lippen. Wat hem een sexy uiterlijk geeft. Hij laat altijd een licht gestoppeld baardje staan. Hij heeft een lengte van 1.73 meter. David is niet bepaald wat je noemt 'lang', waar hij zich soms wat aan ergert. Nadat hij zijn krachten heeft gekregen, kan hij zichzelf waar en wanneer hij maar wil in een wolf veranderen. Hij kreeg het verder onder de knie en leerde zichzelf om op commando te veranderen, wel had hij moeite om zijn beestelijke instincten onder controle te houden.



    Ook kan hij een menselijke gedaante van de wolf aannemen.



    Geschiedenis:
    David werd op 16 maart geboren in een luxe, niet al te groot huis. Zijn vader en moeder waren een vrolijk en gelukkig stel, helemaal toen David werd geboren. David was hun eerste zoon en werd een paar jaar later gevolgd door zijn zusje 'Avahlynn Leah Queen'. De familie was compleet. David ging naar de middelbare school, waar twee jaar later ook Avahlynn zich inschreef. David was al direct de stoere hunk. Zijn reputatie groeide, toen zijn net zo knappe zusje op school kwam. Ze trok alle jongens aan, wat haar verschillende keren in gevaar bracht, maar iedere keer rekende David weer af met die jongens. Langzaam aan werd het voor de scholieren duidelijk dat er met deze mensen niet te spotten viel. Avahlynn studeert nu in dans en David studeert voor monteur. Later hoopt hij op een eigen garage, waar hij lekker aan auto's kan sleutelen. Op dit moment heeft hij een oude racewagen, die hij zelf aan het opknappen is. Ondertussen crosst hij rond op zijn stoere zwarte motor.

    Werk/rol in het dorp:
    David werkt soms op zaterdagen in de lokale autogarage. Op de doordeweekse avonden werkt hij in de bediening in het strandrestaurant. Verder studeert hij voor automonteur, maar hij zit er ook over na te denken om misschien iets in de horeca te gaan doen. Hieruit blijkt dat David nogal wispelturig kan zijn.

    Superheld/schurk en bijbehorende krachten*:
    Wolfsbane - Marvel
    *De kracht om in een menselijke wolf te veranderen, of zelfs geheel in een rode wolf.
    *In beide vormen heeft David versterkte zintuigenzoals horen, zien en ruiken, beestachtige kracht, wendbaarheid en reflexen, messcherpe tanden en klauwen en beestachtige instincten.
    *David zijn krachten worden niet beïnvloed door de maan.
    *Door veel oefenen beschikte wolfsbane op een gegeven moment ook over een versterkte reuk.

    Extra:
    David hoort bij de superhelden, maar begaat soms ook fouten. Als hij bijvoorbeeld zijn controle verliest, wat in het begin weleens gebeurd.


    Als er nog iets anders moet, hoor ik het wel:) Is het zo goed? ;)

    [ bericht aangepast op 6 mei 2014 - 13:22 ]


    "Always be yourself. Unless you can be a pirate - then always be a pirate." ~ Jack Sparrow

    Ik heb maar gelijk een jongen gedaan, omdat je dat wilde. :p Vind ik ook niet erg.


    "Always be yourself. Unless you can be a pirate - then always be a pirate." ~ Jack Sparrow