• Ik ben de laatste tijd weer heel erg into superhelden en nu had ik een idee gekregen voor een RPG, maar omdat ik geen zin heb om hem telkens te moeten reanimeren etc. wil ik eerst weten of er animo voor is. Als dat er is, is er wel kans dat ik het speeltopic pas na de examens open, maar het is altijd handig op tijd te vragen of er mensen mee willen doen en op tijd een rollentopic te openen, zodat mensen ook de tijd voor hun rol kunnen nemen ^^

    De verhaallijn:
    Het is het jaar 2153 en de bekende superhelden zijn samen met hun verhalen en het geloof in hen ten onder gegaan. Echter, een speciaal taskforce van de Amerikaanse overheid heeft hun krachten altijd bewaard in een ondergronds lab niet ver van het dorpje Spellburn voor noodgevallen.
    Midden in de nacht is er iets misgegaan met de machines die deze krachten gevangen moesten houden en zijn ze vrijgekomen. Ze hebben meteen een nieuwe gastheer of gastvrouw gezocht bij de dichtstbijzijnde mensen: allerlei bewoners, jong en oud, uit Spellburn. De overheid heeft snel gehandeld. Alle onaangetaste mensen zijn dezelfde nacht nog uit het dorp verwijderd, terwijl de besmette mensen in een diepe (kunstmatige) slaap waren en er is een grote elektrische koepel over het dorp gezet om hen binnen te houden voor nog onbepaalde tijd.

    De RPG begint in de ochtend: het moment waarop de geïnfecteerde mensen met hun nieuwe superkrachten wakker worden, merken dat al hun familie, vrienden, buren en collega’s weg zijn en ze opgesloten zitten in het kleine dorpje, met weinig voorzieningen en andere mensen met superkrachten. Wie zullen zich aansluiten bij de helden? En wie bij de schurken? En zullen ze ontsnappen onder de koepel vandaan, of zijn ze gedoemd te sterven aan een voedseltekort?


    Dus, zijn er mensen die mee zouden willen doen aan zo’n soort RPG en zo ja, zijn er ook nog suggesties voor een naam?

    Edit:
    Het rollentopic is geopend ^^

    [ bericht aangepast op 3 mei 2014 - 13:11 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Als het mogelijk is, claim ik alvast de krachten van Catwoman. Ik moet morgen namelijk blokken voor de examens, en ik ben bang dat ik het dan weer misloop.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Jafar schreef:
    (...)

    Je mag je personage de krachten geven van een superheld of schurk, maakt niet uit welke, maar hij/zij moet wel bestaan en ik wil geen onverslaanbare personages zoals Phoenix uit X-men en je mag zelf kiezen of je personage zich gaat gedragen als schurk of als held c; Bovendien kan je personage van alle leeftijden zijn. Wel is het niet mogelijk om twee mensen met de krachten van dezelfde held of schurk te hebben ^^

    Ik ben nu echter met mijn papa HP 1 aan het kijken, omdat ik ontiegelijke buikpijn heb en dat mij altijd opvrolijkt, dus denk dat ik morgen het topic pas kan openen.

    @Iedereen die er dan niet is en nu alvast iets wil reserveren
    Ik zal er rekening mee houden en de rollen zoveel mogelijk naar wens voor jullie reserveren. Dubbele rollen zijn alleen dus niet mogelijk c;

    Okay. Alles wat ik wilde weten was of ik een villain mocht spelen. So, okay. Ik wil graag een vrouw reserveren, Poison Ivy.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Mag ik Violet Parr van The Incredibles claimen?


    "Always be yourself. Unless you can be a pirate - then always be a pirate." ~ Jack Sparrow

    En ik Magneto's (van x-men) kracht? Hehe.

    Ik claim voor mijn jongen de kracht van beast boy.
    (Teen titans)


    Vampire + Servant = Servamp

    Oeh, wat een leuke verscheidenheid aan superheld/schurk krachten ^^ Ik zet het morgen allemaal voor jullie in het topic dat ik dan aanmaak.


    Happy Birthday my Potter!

    Pfff ik ga maar eens even langs mijn lijstje met superheldenkrachten. (oftewel: ik weet nog niets(A))


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhyme schreef:
    Pfff ik ga maar eens even langs mijn lijstje met superheldenkrachten. (oftewel: ik weet nog niets(A))

    Jij wilt dus een Hero? Ik wil je wel helpen met verzinnen, als je hulp nodig hebt.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Zarathos schreef:
    (...)
    Jij wilt dus een Hero? Ik wil je wel helpen met verzinnen, als je hulp nodig hebt.


    Oh graag!
    Ja ik wil eens een keer heerlijk uitsloven in een heldenrol eigenlijk, lijkt me wel geinig!


    It's never gonna happen, Guys.

    Lijkt me wel leuk. Heb je al een idee hoeveel woorden er moeten geschreven worden? En die krachten? Moet het van een bestaande superheld/schurk zijn? Of is het meteen dat personage die je zal spelen?


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Als het mogelijk is, zou ik graag een vrouw hebben met de krachten van Spiderman :3


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Raccoon schreef:
    Lijkt me wel leuk. Heb je al een idee hoeveel woorden er moeten geschreven worden? En die krachten? Moet het van een bestaande superheld/schurk zijn? Of is het meteen dat personage die je zal spelen?


    Ja, het moet van bekende superhelden/schurken, over het aantal woorden ben ik nog even aan het nadenken (ben nu bij het opstellen v/d regels) en je personage staat los van de superkrachten die hem/haar als nieuwe eigenaar kiezen.


    Happy Birthday my Potter!

    Rhyme schreef:
    (...)

    Oh graag!
    Ja ik wil eens een keer heerlijk uitsloven in een heldenrol eigenlijk, lijkt me wel geinig!

    Aah, dan ga ik zo eens even voor je kijken! Heb je misschien al ideëen voor krachten?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Het rollentopic

    Overigens, je personage is niet afhankelijk van je krachten, hè, gezien die gewoon de dichtstbijzijnde gastheer/vrouw hebben gezocht, dus je kan ook een held zijn met villain krachten en andersom ^^


    Happy Birthday my Potter!

    Zarathos schreef:
    (...)
    Aah, dan ga ik zo eens even voor je kijken! Heb je misschien al ideëen voor krachten?


    Nee echt totaal niet. Dat is het juist...
    Ik weet wel wat superhelden, maar daar blijft het bij.
    En ik hoef niet perse te hoeven vliegen ofzo..


    It's never gonna happen, Guys.