• Hallo!

    Ik heb een probleem en ik hoopte dat jullie misschien tips zouden hebben.

    Mijn zusje en ik hebben namelijk continue ruzie. Bijna elke dag wel een stuk of 2/3. Soms is het alleen verbaal, maar het komt soms ook aan op fysiek. Ik word er helemaal gek van, want ik hou helemaal niet van ruzie. De reden van de ruzies zijn altijd zo onnozel en ze slaan helemaal nergens op.
    Ik zeg bijvoorbeeld dat ik iets irritant vind, en ze gaat er maar mee door. Als ik dan boos word, heb ik het weer gedaan, omdat ik begon met boos worden.
    Als we samen de afwas moeten doen, doet zij helemaal niets. Als ik er dan wat van zeg, wordt ze boos en hebben we ook weer ruzie.
    Het klopt dat ik meestal begin met ruzie maken, maar zij lokt het meestal gewoon zo lang uit totdat ik boos word.
    Ook kraakt ze alles af wat ik leuk vind. Ik word er helemaal gek van, want iedereen kraakt het al af.
    Ze is ook vaak in mijn kamer, terwijl als ik in haar kamer kom, moet ik er gelijk uit. Als ik dat tegen har zeg, blijft ze gewoon op mijn kamer. Dan moet ik haar er gewoon uit duwen en dan komt ze nog terug.
    Mijn zusje is nu 12 en ik ben nu 16. Dat zijn natuurlijk lastige leeftijden.
    Vroeger hadden mijn zusje en ik ook altijd ruzie, maar toen hield het een hele tijd op. Nu, sinds twee jaar ongeveer is alle ruzie weer terug.

    Bedankt voor het lezen van die tekst. Ik moest het echt even kwijt. Heeft iemand tips waardoor het minder kan worden? Ik word er helemaal gek van (en mijn ouders ook).
    Tot tien tellen heb ik al vaak genoeg geprobeerd...


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik heb ook een hele tijd ruzie gehad met mijn zusje, maar dat kwam gewoon door de puberteit. Eerst ik en toen zij, het was een hel. Ze ging daarna op stage en was alleen in de weekenden thuis en daarna is het over gegaan omdat we beide niet meer in de puberteit zitten.
    Als er iets gebeurd, moet je gewoon op je ouders afstappen. Misschien houd ze dan op.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik heb ook een hele tijd ruzie gehad met mijn zusje, maar dat kwam gewoon door de puberteit. Eerst ik en toen zij, het was een hel. Ze ging daarna op stage en was alleen in de weekenden thuis en daarna is het over gegaan omdat we beide niet meer in de puberteit zitten.
    Als er iets gebeurd, moet je gewoon op je ouders afstappen. Misschien houd ze dan op.


    Mijn ouders zijn meestal weg als zoiets gebeurd. Dat is ook nogal irritant


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik heb precies hetzelfde met mijn zusje. Ik ben nu 17 en zij is nu 14 en ik ben inmiddels van mijn 'pubergedrag' af maar mijn zusje zit er nog middenin en geloof er heilig in dat het gewoon daardoor komt (al is mijn zusje wel heel erg, als in gewoon te brutaal zijn tegen onze ouders en anderen). Wij hebben ook om de kleinste dingen ruzie maar dan gaat ook vaak even snel voorbij dan dat het ontstaan is. Bovendien kunnen we ook ontzettend lachen met elkaar.


    “A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Dat heb ik ook. Hoewel tussen mijn zus en mij 6 jaar verschil is, en zij dan ook inmiddels op zichzelf woont. Door alle ruzies heb ik sinds oktober al geen contact meer met haar. Ik zie haar ook niet meer als een zus en ben blij van haar af te zijn.

    Maar aan mij heb je dus echt helemaal niets. Ik weet namelijk alleen hoe slecht het kan aflopen. Is het ander een idee om eens rustig met je zusje te gaan praten en vragen wat zij er van vind en kijken of jullie tot een oplossing kunnen komen? En toon interesse in elkaar. Je hoeft niet alles van elkaar leuk te vinden, maar misschien hebben jullie tóch nog dingen gemeen. En dat zou leuk zijn, nietwaar?
    Succes, hopelijk gaat het jullie beter af dan mijn zus en ik! (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Mijn zus en ik hadden ook vaak ruzie, ik ben 9.5 jaar jonger dan mijn zus en dat botste soms.
    Nu ik ouder ben hebben we geen ruzie meer, zij woont trouwens al een flink aantal jaren op zichzelf.
    Ik denk dat ruzie er gewoon bij hoort, maar ik kan me voorstellen dat het niet leuk is.

    Urgh dat had ik ook vaak met mijn zus, maar dan niet fysiek. Nu is ze uit huis en is onze relatie ook beter, helaas heb je daar weinig aan denk ik..
    Probeer de oudste en de slimste te zijn en laat daarbij je trots oid niet in de weg staan. Gewoon beetje proberen te negeren en blijf elkaar
    uit de haren en anders heb je het er eens over met je ouders (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Probeer je niet teveel aan te trekken van haar commentaar op de dingen die je leuk vindt, dan houdt ze er echt vanzelf mee op. Ik had dit ook een tijdje met mijn broertje (hij is dertien, ik zeventien) en dat was voor mij echt de oplossing. Stop om er aandacht aan te besteden, doe alsof ze lucht is, dat helpt.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Dit lijkt me echt heel erg vervelend. Zelf heb ik eigenlijk nooit "echt" ruzie met mij zus, dus ik weet niet echt een oplossing, maar ik denk dat je haar vervelende opmerkingen maar moet proberen te negeren en dat het dan misschien beter wordt.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Ik heb dat ook met mijn zus gehad, maar sinds ze uit huis is - is het allemaal wat minder. Toch is het een chaos als ze eens in de zoveel tijd thuiskomt. Ze heeft altijd wel ruzie met een van mijn ouders.


    26 - 02 - '16

    Ik wil niet gemeen doen of vervelend maar wat ik uit de tekst opmaak schuif je het vooral op je zusje af.
    Misschien moet je kijken wat je zelf kan doen om ruzie te vermijden.


    ''What do you mean life is short, life is the longest thing you'll ever do.''

    Ik heb hetzelfde met mijn zusje zij is 2 jaar jonger dan mij en ik ben een puber en zij nog sooo kinderachtig maar mij overkomt precies hetzelfde!


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Hebben echt zoveel mensen ruzie met hun zusje? Mijn zusje is juist het enige familielid dat ik mag, lol. Hoewel, ze is wel een schaap dus misschien maakt dat haar wat anders dan de meeste zusjes 'hmm


    quidquid excusatio prandium pro

    Jahh, het ligt aan je zusje, jezelf etc. he xD


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    SolidSnake schreef:
    Hebben echt zoveel mensen ruzie met hun zusje? Mijn zusje is juist het enige familielid dat ik mag, lol. Hoewel, ze is wel een schaap dus misschien maakt dat haar wat anders dan de meeste zusjes 'hmm


    Mijn zus en ik schelen veel in leeftijd, ik denk dat, dat ook veel scheelt.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Laat elkaar anders even met rust, dat helpt meestal wel. Het groeit er wel uit, maar dat zijn zussen nu eenmaal. De mijne is een schatje, maar we maken nog steeds ruzie, hoewel we veel samen doen en elkaar echt graag mogen.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...